سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
1 2 3 4 >

87/12/26
7:54 ع

رئیس جمهوری اسلامی ایران هم چنان و با گذشت نزدیک به چهارسال از ریاست خود بر قوه مجریه از حقوق اداری استفاده نکرده و همچنان به دریافتی خود از دانشگاه به عنوان استاد دانشگاه قناعت می کند.

به گزاش جهان نیوز؛ هر چند خبر عدم دریافت حقوق توسط رئیس جمهور از مدت ها پیش بر سر زبان ها افتاده و رسانه ای شده بود و حتی استفاده نکردن رئیس جمهور از حق ماموریت های خود نیز در همان زمان بسیار مورد توجه قرار گرفت اما این بار خبرنگار جهان به منبع درآمدی ناگفته ومخفی برای رئیس جمهور دسترسی پیدا کرد که تاکنون خبری از آن منتشر نشده است.

دکتر احمدی نژاد که پس از ریاست جمهوری به دلیل کم شدن حضورش در دانشگاه با کاهش دریافتی خود مواجه شده است و از طرفی با توجه به بالا رفتن مهمان ها و دیدار کنندگان با وی، رئیس قوه مجریه از مدت ها پیش اقدام به دریافت وام های با اقساط پایین نموده و گذران زندگی خود را که با مشکل مواجه شده از طریق وام های قرض الحسنه به انجام می رساند.

این گزارش حاکی از آنست که تغییر مکان زندگی رئیس جمهور نیز که در خانه های سازمانی دولتی سکنی گزیده از دیگر نشانه های ساده زیستی رئیس جمهور در وضعیتی پایین تر از خط فقر است. چرا که خانه وی از داشتن معمولی ترین امکانات مانند مبل و دیگر وسایل محروم بوده و چینش موکت ها و وسایل زوار در رفته به حدی چشم را آزار می دهد که در سفری که سید حسن نصرالله به ایران داشته و به عنوان مهمان وارد خانه دکتراحمدی نژاد شده بود، دبیر کل حزب الله لبنان از چنین زندگی ساده و بی آلایشی به شدت اظهار تعجب و شگفتی کرده بود.


  

87/12/26
7:27 ع

در ادامه تردیدها درباره حمایت هواداران سید محمد خاتمی از میر حسین موسوی، ستاد ملی جوانان حامی خاتمی استان کرمان هم طی نامه ای خطاب به رئیس جمهور سابق نوشته است که به میر حسین موسوی رای نخواهند داد!

به گزارش«فردا» دربخشی ازاین نامه آمده است: شما قصد دارید صحنه را به نفع یکی از یادگاران امام و انقلاب ترک کنید. ای کاش همه اصلاح طلبان مانند شما به آینده این کشور و این نظام ـ که ارزان به دست نیامده ـ اندیشه می‌کردند. اما این نگرانی وجود دارد که بدنه حامی شما به هر دلیل به سمت مهندس موسوی گرایش پیدا نکند و ایشان نتواند آرای لازم را کسب کنند. زیرا جامعه به دلیل برنامه‌های روشن و ایده‌های مؤثر، شما را برگزیده و نمی‌تواند بدون برنامه روشن دست به انتخاب بزند. با این وصف و در این میدان تاریخی سید محمد خاتمی و میرحسین موسوی هر دو از صحنه سیاست حذف می‌شوند؛ خاتمی با ملامت افکار عمومی و اینکه: او با انصراف خود اشتباه بزرگی را مرتکب شد و میرحسین موسوی هم با این سخن که اگر او نیامده بود و خاتمی در صحنه می‌ماند، می‌شد شرایط را تغییر داد.

نامه مذکور در ادامه با لحنی گلایه آمیز و انتقادی افزوده است: متأسفانه در این چند روز علیرغم همه احترامی که مهندس موسوی در افکار عمومی دارند مورد سؤال و نقد واقع می‌شوند، از ایشان می‌پرسند مگر قرار نبود اردیبهشت ماه اعلام نظر کنند؟ چه شد که 2 ماه زودتر به نتیجه رسیدند؟ مگر نه اینکه قرار بود در روز ولادت نبی مکرم اسلام(ص) اعلام حضور کنند چه شد که تنها چند روز بعد از سفر خاتمی و با عجله اعلام کاندیداتوری کردند؟ امیدواریم مهندس موسوی هم به این نکته واقف باشند که ما از طرح این مسائل درباره ایشان هم نگرانیم.

در نامه مذکور خطاب به خاتمی آمده است: ما شما را که نظریه پرداز «اصلاحات» هستید ذیل گفتمان اصلاحات تعریف می‌کنیم و از این جهت دست به حمایت از شما زده‌ایم. یعنی ما به «خاتمی اصلاح طلب» رأی می‌دهیم و اگر خاتمی روزگاری بگوید من «نه اصولگرا هستم و نه اصلاح طلب» او را فقط دوست می‌داریم و به او رأی نمی‌دهیم و ترجیح می‌دهیم سراغ گزینه‌ای برویم که با افتخار و صدای رسا و بلند بگوید: «من اصلاح طلب هستم.»
  

87/12/26
7:25 ع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد اوضاع اسفناک زنان در عراق پس از حمله‌ نظامی آمریکا به‌ این کشور بسیار نگران کننده است و سازمان آزادی زنان عراق نیز چندی پیش به مناسبت روز جهانی زن نسبت به وضعیت بحرانی زنان عراق پس از حمله‌ نظامی آمریکا هشدار داد.
در همین راستا "بیگرد قاسم " یک فعال حقوق زنان در بغداد در گفتگو با خبرنگار فارس ضمن ابراز همدردی با زنان قربانی جنگ در عراق اظهار داشت: پس از اینکه‌ نسبت به‌ تجاوز سربازان آمریکایی به زنان در عراق اعتراض کردیم، ژنرال آمریکایی در کمال خونسردی به ما گفت که به‌ سربازان ما حق بدهید، آنها چندین ماه‌ است که‌ از زنان آمریکایی دور هستند و این گونه‌ رفتار نیز کاملاً طبیعی است و اصلاً اشکالی ندارد.
وی افزود: هم اکنون بسیاری از زنان عراقی در نتیجه‌ فقر و تنگدستی توسط باندهای قاچاق اغفال شده‌ و به‌ کشورهای خارج از عراق منتقل می‌شوند.
این فعال حقوق زنان درباره‌ نقش آمریکا در این موضوع تصریح کرد: آمریکایی ها خود عامل اصلی تجاوز به‌ زنان عراقی هستند، آنها زنان جوان را که‌ از تنگدستی می‌نالند، اغفال کرده‌ و از صحنه‌های تجاوز به آنها در سربازخانه‌ها فیلم تهیه‌ می‌کنند.
"قاسم " در جواب این سوال که‌ آیا این وضعیت را به‌ مقامات بالاتر گزارش داده‌اند یا نه، گفت: بنده‌ به‌ همراه‌ چند تن از دوستانم که‌ آنها نیز از فعالان حقوق بشر هستند به‌ فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در فرودگاه‌ بغداد رفتیم و پس از اینکه‌ نسبت به‌ تجاوز زنان توسط سربازان آمریکایی اعتراض کردیم، ژنرال آمریکایی در کمال خونسردی به ما گفت که به‌ سربازان ما حق بدهید، آنها چندین ماه‌ است که‌ از زنان آمریکایی دور هستند و این گونه‌ رفتار نیز کاملاً طبیعی و اصلا اشکالی ندارد.
سازمان آزادی زنان عراق در اطلاعیه‌ای متذکر شد: در طول چهار سالی که عراق اشغال شده است، زنان به مرور حقوقی را که در قرن بیستم کسب کرده بودند، از دست دادند.
در ادامه‌ گزارش این سازمان آمده‌ است: سرنوشت و زندگی میلیون‌ها زن توسط ماشین جنگی آمریکا و نیروهای افراطی و تندرو در این کشور به تباهی کشیده شده و وجودشان به اشیاء سیاه بی ارزشی تبدیل شده است.
طبق گزارشات دریافتی اخیر برخی از خانواده‌های عراقی که‌ بر اثر جنگ سرپرست خود را از دست داده‌اند، برای امرار معاش مجبور شده‌اند بدترین تصمیم زندگی خود را بگیرند و دختران خود را به‌ باندهای قاچاق انسان در عراق بفروشند.
بر اساس گزارشی که‌ مجله‌ "تایم " آمریکایی در آخرین شماره‌ خود منتشر کرد، بسیاری از دختران عراقی که‌ به‌ دست خانواده‌ های خود به‌ باندهای قاچاق فروخته‌ می‌شوند، باکره‌ بوده‌ و سن آنها زیر 16 سال است.
قاچاق زنان عراقی به‌ خارج از کشور به تازگی پس از انتشار گزارشات مکرر در رسانه‌های عراق، به‌ یک بحران اجتماعی تبدیل شده‌ و تا جاییکه‌ "علی الدباغ " سخنگوی دولت عراق به‌ وجود این معضل اجتماعی در عراق اعتراف کرد و گفت: دولت عراق نسبت به‌ قاچاق دختران آگاه‌ و از این موضوع نیز به‌ شدت متاثر است.
وی افزود: ما می‌دانیم که‌ زنان عراقی و به خصوص کودکان و نوجوانان توسط باندهای قاچاق به‌ خارج از مرزها برده‌ خواهند شد که‌ این به‌ دلیل اوضاع بد معیشتی است اما دولت تمامی تلاش‌های خود را برای دستگیری عاملان این قاچاق و بهبود اوضاع خانواده‌های بی سرپرست به‌ کار خواهد گرفت.
اخیراً نیز "نوال السامرائی " وزیر دولت در امور زنان عراق، به‌ دلیل اعتراض نسبت به‌ اوضاع زنان عراقی از سمت خود استعفا داد و گفت: وضعیتی که‌ اکنون زنان عراقی در آن به‌ سر می‌برند، اصلاً شایسته‌ جایگاه‌ و مقام زن نیست.
  

87/12/25
12:3 ع

دکتر حداد عادل از افراد نزدیک به مقام معظم رهبری است و از دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری مطلع است.
 
به گزارش جهان حدادعادل درباره علائق فرهنگی رهبری گفت:رهبری از فیلم­هایی که تهیه و پخش می شوند آگاهی دارند و می­بینند و دقت دارند که از ابزار فرهنگی به خوبی استفاده بشود، به همین خاطر ایشان برای سازندگان فیلم­ توصیه­هایی هم می­کنند.
 
 وی در ادامه تصریح کرد: زمان دیدن فیلم (کودک و فرشته) با ایشان در یک مجلسی بودیم و آقا گفتند حس می­کنم صحنه­هایی از این فیلم از کتاب (دا) الهام گرفته شده است.
 
می­دانم رهبری، فیلم (به کبودی یاس) را هم دیده­اند و تحلیل جالبی هم درباره آن فیلم و فیلم درباره الی داشتند. این نشان دهنده دقت نظر ایشان است.
 
 مشاور مقام معظم رهبری در گفت و گو با ویژه نامه نوروزی همشهری جوان تاکید کرد:رهبری بر خلاف من رمان می­خوانند و بعضی جاها دیده­ام که یادداشت­هایی درباره این رمانها می­نویسند. رهبری زیاد کتاب می­خوانند و تبحر خاصی در این زمینه دارند. در حقیقت یک نرم افزار در ذهنشان هست که می­توانند به صورت منظم کتاب بخوانند و آنها را ارزیابی کنند. فکر می­کنم حدود 40 هزار کتاب در کتابخانه شخصی­شان دارند.
 
 رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم افزود:حتی در کتابخانه ایشان رمان (سنگی بر گوری) بود که آقا در قسمتهایی از کتاب خط کشیده بودند. البته بخش­های جذابش را (خنده)! شاید بیشتر از 5 قفسه چوبی بزرگ رمان دارند. یک وقتی هم ایشان درباره کتاب (پرنده خارزار) برای من می­گفتند و توضیح می­دادند که نویسنده دنبال چه چیزی بوده است.
 
وی با بیان اینکه ایشان این روزها هم رمان (دا) را خوانده­اند و چندی پیش هم در مجلسی به طور مفصل و از چند منظر درباه (آخرین پدر خوانده) صحبت کردند،تاکید کرد: ایشان حتی در مورد سواد نویسنده و منظور اصلی او از نگارش کتاب و نقاط قوت و ضعف آن سخن گفتند ولی آن را خیلی برای خواندن جوان­ها توصیه نکردند.
 
حداد عادل در بخش دیگری از این گفت و گو به بیان نظرات و دیدگاه اش درباره مشکلات جوانان،بکارگیری ابزار جدیدبرای تسهیل ازدواج و خواستگاری دختران از پسران پرداخته که متن آنرا می توانید در قسمت ادامه مطلب مطالعه کنید.
  

87/12/25
12:0 ع

به گزارش خبرنگار جهان، اخیراً برخی سفارتخانه های
اروپایی، از جمله سفارتخانه های فرانسه،‌ انگلیس و آلمان، هنگام صدور
روادید برای متقاضیان ایرانی که قصد سفر به کشورهای فوق را دارند، به
بهانه مصاحبه سوالاتی نظیر پیش بینی نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال
آینده و وضعیت ایران پس از این انتخابات را از ایرانی های متقاضی صدور
روادید می پرسند.
 
این در حالی است که طی این مدت، این سفارتخانه ها در صدور روادید برای متقاضیان ایرانی، سخت گیری های بیشتری را اعمال می کنند.
 
گفتنی است، چندی پیش سفارتخانه های مذکور،
بروشورهایی را با هدف بزرگنمایی احتمال حمله آمریکا به ایران و خطری که
ایران را تهدید می کند، چاپ کرده و در اختیار اتباع خود در ایران قرار
دادند. در این بروشور 50 نقطه امن در شهر تهران هنگام بروز حمله احتمالی
به ایران به این اتباع معرفی شده بود.
 
بنا براین گزارش این اقدامات مداخله جویانه و نیز
برخورد تحقیر آمیز کارمندان برخی سفارتخانه ها، موجب اعتراض بسیاری از
هموطنانمان قرار گرفته و تا کنون هیچ اقدام موثری در این زمینه از سوی
دستگاه دیپلماسی کشور صورت نگرفته است.

  

87/12/25
11:59 ص

حدود 90 درصد از مردم امیدی به بهبود وضعیت معیشتی خود با روی کار آمدن خاتمی ندارند . 
 
به گزارش خبرنگار
جهان، بر اساس نظرسنجی اخیر پایگاه اطلاع رسانی صدای آمریکا موسوم به
(VOA) که از مخاطبان ایرانی خود سوال کرده بود: در صورت کاندیدا شدن
سیدمحمد خاتمی و پیروزی احتمالی وی در انتخابات، تغییری در وضعیت معیشتی و
زندگی شما به وجود خواهد آمد یا خیر؟ حدود 89 درصد از شرکت کنندگان در این
نظرسنجی امیدی به تغییر وضعیت معیشتی خود نداشتند.
 
11 درصد باقی مانده معتقد بودند در صورت پیروزی خاتمی، وضعیت زندگی آنها بهتر خواهد شد.
 
گفتنی است حدود 40 هزار نفر در این نظرسنجی شرکت کرده بودند.
 
این در حالی است که
منابع نزدیک به سید محمد خاتمی از تردیدهای جدی وی برای حضور در انتخابات
خبر می دهند و به نظر می رسد با توجه به برنامه ریزی هواداران خاتمی بر
روی گروههای اپوزسیون، که بخش قابل توجهی از بینندگان شبکه های ماهواره ای
را تشکیل می دهند استقبالهای سردی از این قبیل بر تردیدهای رئیس جمهور
سابق کشورمان بیافزاید.

  

87/12/21
8:45 ع

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار احسان اوغلو دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی یکی از وظایف مهم این سازمان را حضور فعال در مسائل جهان اسلام دانستند و تأکید کردند: سازمان کنفرانس اسلامی می تواند نقش مهمی در نزدیکی کشورهای اسلامی و ایجاد وحدت میان آنها داشته باشد.
ایشان با اشاره به تلاش دشمنان برای استفاده از مسائل قومی، مذهبی، و سیاسی به منظور ایجاد اختلاف میان مسلمانان، افزودند: سازمان کنفرانس اسلامی باید با نقش آفرینی، زمینه‌های اختلاف میان مسلمانان را برطرف کند.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به فاجعه بزرگ غزه و انتظاری که از کشورهای اسلامی برای اتخاذ یک موضع قوی و واحد می‌رفت، خاطرنشان کردند: در جنگ 22 روزه غزه، ملتها بسیار برجسته وارد میدان شدند ولی برخی دولت‌ها موضع خوبی نگرفتند.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: اکنون در بازسازی غزه انتظار این است که کشورهای اسلامی جهت‌گیری واحد و معقولی را در پیش بگیرند.
ایشان، برنامه‌ریزی سازمان کنفرانس اسلامی به منظور همکاری کشورهای اسلامی در زمینه های مختلف اقتصادی، خدماتی و فرهنگی را ضروری ارزیابی و تأکید کردند: جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو سازمان کنفرانس اسلامی آماده هرگونه همکاری است.
در این دیدار که پرویز داودی معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت، احسان اوغلو دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان در زمینه های مختلف از جمله تلاش برای وحدت میان مسلمانان و مقابله با اسلام ستیزی در غرب، گفت: سازمان کنفرانس اسلامی اخیراً در نامه‌ای به همه اعضا خواستار همکاری کشورهای اسلامی برای تحقق پیگرد قانونی سران رژیم صهیونیستی به دلیل جنایات جنگی در فلسطین شده است.
  

87/12/21
8:44 ع

میرحسین موسوی، نخست‌وزیر هشت سال دفاع مقدس که قرار بود روز یکشنبه 25 اسفند ماه مصادف با ولادت حضرت رسول اکرم (ص) در مسجد قندی، چهارراه مولوی تهران ورود خود به انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران را اعلام نماید، زودتر از این موعد داوطلبی خود را در بیانیه‌ای رسمی اعلام خواهد نمود.


بنا به گزارش‌های رسیده به «تابناک»، قرار است، میر حسین خود را فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی و به عنوان کاندیدای مستقل وارد این کارزار انتخاباتی کرده و تلاش خود را برای استقرار جامعه‌ای بر پایه پایبندی به  ارزشها واقتصاد اسلامی اعلام نماید.

وی که تاکنون و در بیست سال گذشته همواره از ورود به موضوع انتخابات پرهیز می‌‌کرد، با سنجش شرایط حساس کشور و فشار اطرافیان و افکار عمومی به تصمیم قطعی برای حضور رسید.

هنوز مشخص نشده که با ورود میر حسین، آیا خاتمی همچنان فعالیت‌های خود را ادامه خواهد داد یا نه؟ 
این در حالی است که پیشتر خاتمی گفته بود، بین او و میر حسین حتما یکی خواهد آمد.

هم‌اکنون سه شخصیت مطرح، خود را برای ورود به رقابت‌های انتخاباتی رسما کاندید کرده‌اند؛
کروبی؛ با شعار قانونگرایی و احیای نهادهای قانونی
خاتمی؛ با شعار اخلاق اسلامی و توسعه کشور
و هم اینک میر حسین موسوی با شعار زنده نمودن ارزشها 

حال باید به انتظار تحولات مهمتر انتخاباتی و فضای پر شور و رقابتی در انتخابات سال 1388 بود.
 
خبر تکیلی - انتشار بیانیه رسمی
 
میر حسین موسوی بعد از ظهر امروز رسما داوطلبی خود را برای دهمین دوره ریاست جمهوری اعلام نمود.
 
میر حسین موسوی در بیانیه رسمی خود با بیان توکل بر خدا در حل مشکلات اعلام نمود:
"به امید ادای وظیفه قصد خویش را برای نامزد شدن در دوره دهم از انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌نمایم. "
 

وی در این بیانیه به جایگاه ارزش ها در بین مردم اشاره داشته و آورده  که ارزش های مردم حتی از نان سفره های مردم با اهمیت تر است و در همین زمینه اضافه نمود:"به‌ویژه جا دارد که ارزش آزادی در این عصر مورد توجه چندین‌باره قرار گیرد. این آرمانی است که خرازی‌ها و باقری‌ها و باکری ها در پای آن جان داده‌اند، زیرا اگر آنان و یارانشان نمی‌ایستادند از جمله نخستین نعمت‌هایی که از ما سلب می‌شد آزادی بود."

 

موسوی در این بیانیه بر جلوگیری از هر نوع قانون شکنی تاکید نموده و گفته است:
" قانون شکنی  صرفا نقض عهد با ملت نیست بلکه انکار خرد جمعی است. اینجانب صراحتا اعلام خطر می‌کنم که تداوم چنین رویه‌ای به آشفتگی‌های لاعلاج در نظام مدیریتی منجر می‌شود، تا جائی که یک روز در کشور سنگی بر روی سنگ نماند. آیا فرصت هایی که تبعیت از قانون در اختیار قرار می‌دهد پیش از این مستهلک شده است که دست به این بازی خطرناک می‌زنیم؟"

 

میر حسین همچنین با نهی هر گونه تخریب از سوی هوادارانش اضافه نمود: "شاید نتوان یک انتخابات جدی را در فضایی خالی از خرده‌گیری، به ویژه نسبت به دولتی که حاکم است در نظر آورد. با این همه لازم است که احترام دولت قانونی جمهوری اسلامی به دقت رعایت شود و انتقادات به صورت روشنگرانه، مستدل، دلسوزانه و نه با قصد فریب ارائه گردد."

 

نخست وزیر دوره دفاع مقدس  در پایان تذکراتی را به ستادهای اجرائی و هوادارانش داد:
"در جریان فعالیت‌های انتخاباتی، ستاد اینجانب حق چاپ و تکثیر عکس مرا نخواهد داشت و از علاقمندانی که ممکن است به صورت خودجوش وارد صحنه تبلیغات شوند نیز انتظار دارم که به این خواسته خدمتگزار خود توجه کنند. از نظر من نوشته ساده یک شهروند علاقمند به سرنوشت کشور در پشت شیشه مغازه‌اش دلنشین‌ترین و موثرترین الگوی تبلیغاتی است." 

وی در بیانیه آورده است:"این نه بدان معناست که استفاده ازتصویر را الزاما مسرفانه و یا فریبکارانه بدانم، بلکه می‌خواهم ازکارهایی که شایعه شیوعشان را درفصول انتخابات شنیده‌ام، وامیدوارم هرگز واقع نشده باشند، به اکیدترین وجهی پیشگیری کنم."

موسوی تاکید نموده:" چنانچه نام اینجانب در معرض اسائه قرار بگیرد انتظار از علاقمندان و حامیان سکوت است، چه رسد به آن که خدای‌ناکرده خود مرتکب هتک حرمت و بی‌ادبی نسبت به کسی شوند و نوشته یا گفته ناحقی را اشاعه دهند."

 " همچنین از همه عزیزان و دوستان تقاضا دارم به هیچ‌وجه از امکانات و اموال عمومی، چه به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم، در امور انتخاباتی استفاده نکنند. "

بند پایانی بیانیه میر حسین موسوی تاکید وی بر وحدت است:
"و سرانجام وحدت؛ حل مسائل بزرگ نه فقط نیاز به همفکری همه اندیشه‌ها و گفتمان‌ها، که به وحدت و انسجام تمامی نیروهای توانمند کشور نیز نیازمند است. امیدوارم با پختگی و حکمتی که در دلسوزان وجود دارد بتوانیم سرانجام به این هر دو ضرورت پاسخی درخور بدهیم.
برای مردم ایران آرزوی بهروزی می‌کنم و از ایزد منان تقاضا دارم به بهترین وعده‌هایی که به برترین بندگان خویش داده است در مورد این ملت بزرگوار وفا کند، که پیامبرانش گفته‌اند: فمن تبعنی فانه منی.
"

  

87/12/21
8:43 ع

سرویس بین‌الملل «تابناک» ـ پروفسور روح‌الله رمضانی، استاد ایرانی روابط بین‌الملل دانشگاه «ویرجینیا»، با اشاره به عزم اوباما برای گفت‌وگوی محترمانه و مستقیم با ایران، به وی و دولت آمریکا یادآور شد که گفت‌وگوی محترمانه در فرهنگ ایرانی، معانی گوناگونی دارد که آمریکاییان باید برای مذاکره، به آن توجه کنند.

به گزارش «یو.وی.ای تودی»، رمضانی در پنج مرحله، مراد ایرانیان از احترام را خطاب به اوباما و دولت جدید آمریکا ترسیم کرده است. به باور این استاد ایرانی روابط بین‌الملل، نخستین مراد ایرانیان از احترام، به رسمیت شناختن استقلال شأن از سوی ایالات متحده است.
وی یادآور شد: ایرانیان در قرون گذشته، بار‌ها تجاوزات خارجی و اشغال کشورشان به دست بیگانگان را تجربه کرده‌اند. این در حالی است که استقرار جمهوری اسلامی، به این معنا بود که ایران به هیچ کشوری تجاوز نخواهد کرد و به هیچ کشوری هم حق تجاوز به خود را نمی‌دهد.

رمضانی، دومین معنای احترام از سوی ایرانیان را در این می‌داند که آمریکا اهمیت استراتژیک ایران را بپذیرد و به ایران به عنوان یک بازیگر بزرگ منطقه‌ای در خاورمیانه و به ویژه در منطقه خلیج فارس نگاه کند. علاوه بر این که آمریکا باید بداند، ایران بر تنگه هرمز ـ که گذرگاه جهانی نفت است ـ تسلط دارد؛ پیوند دهنده خاورمیانه و آسیای میانه و جنوبی و یکی از غنی‌ترین کشور‌ها از لحاظ منابع گاز و نفت است؛ بزرگترین حکومت شیعی در جهان است و بزرگترین پایه‌های صنعتی را دارد و بیش از هر کشور دیگری در عراق نفوذ دارد و می‌تواند به ثبات در افغانستان و عراق و همچنین مبارزه با القاعده و طالبان به آمریکا کمک کند.

بر پایه تحلیل این استاد دانشگاه، سومین مراد ایران از احترام، رفتار عادلانه و برابر با ایران است، چرا که مردم ایران این‌گونه یاد گرفته‌اند که رفتار ابرقدرت‌های بزرگ با کشورشان در سال‌های گذشته ناعادلانه بوده است. ایران پس از انقلاب، بزرگترین قربانی آمریکا بوده است.
ایرانیان همچنین بر این باورند که آمریکا تحریم‌های ناگفته اقتصادی ـ دیپلماتیک بسیاری بر ایران وارد کرده است و نیز در جنگ ایران و عراق در کنار صدام بوده، هواپیمایی مسافربری ایران را با 290 سرنشین منهدم کرده است، حکومت ایران را حامی گروه‌های تروریستی خوانده و تهدید به حمله نظامی به صنایع هسته ای ایران در نطنز کرده است.

به باور رمضانی، چهارمین معنای احترام نزد ایرانیان این است که آمریکا نشان دهد بدون ذهنیت قبلی با ایران سخن می‌گوید و آنچه خود و متحدانش در گذشته با ایران انجام داده‌اند، فراموش کند.

و سرانجام، پنجمین معنا از احترام نزد ایرانیان، این است، دولتی که از ایران قدرتمندتر است، باید برای آغاز گفت‌وگو‌ها پا پیش گذارد. بنا بر اظهارات رمضانی، این منش، یکی از اصول اساسی فرهنگ آمریکایی است، به گونه‌ای که «توماس جفرسون» در پیام ویژه خود در سال 1806 به کنگره گفته است، ملتی با شخصیت آزادمنشانه و محترمانه، دوستان بسیاری به دست می‌آورد و با احترام دیگران روبه‌رو می‌شود.


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
انتخابات88 ، سیاسی ، موسوی ، احمدی نژاد ، انتخابات ، ایران ، اسرائیل ، عکس ، ورزشی ، خاتمی ، رضایی ، ترکیه ، کروبی ، اوباما ، آمریکا ، فوتبال ، غزه ، طنز سیاسی ، طنز ، عکس ، ازدواج ، امارات ، خامنه ای ، امید ، انتخابات 88 ، انتخابات دهم ، آمریکا ، اعدام ، عرفه ، بوش ، فیلم ، فرانسه ، ماهواره ، میر حسین موسوی ، مقام معظم رهبری ، ناجا ، ناطق نوری ، نصرالله ، هرات ، وزارت خارجه ، وزیر رفاه ، ویدئو ، یالثارات ، مثل مادر ، مسکن ، مصباح ، مصر ، معجزه ، گزارش ، گلشیفته فراهانی ، لاریجانی ، لنگه کفش ، فرهنگ ، فرهنگی ، فلسطین ، قالیباف ، قرضاوی ، کاریکاتور ، کره شمالی ، بین الملل ، پرتو ، پل نیومن ، پوتین ، پیامک ، عشق ، عراق ، عربستان ، عکس برهنه ، غیرت ، فارس ، فاکس نیوز ، افغان ، البرادعی ، الجزیره ، اسلام ، اشیای عتیقه ، اصفهان ، اعتراض ، اجتماعی ، 22 بهمن ، sms ، آلمان ، استفتاء ، اردوغان ، انتخابات ریاست جمهوری ، انرژی هسته ای ، انصار ، انقلاب ، امام ، امر به معروف ، ایرانی ، ایرنا ، بن لادن ، خبرنگار ، دانشجو ، دانشگاه ، دوربین فیلمبرداری ، رادان ، رجبی ، تلویزیون ، تیم ملی ، جاسوس ، جشنواره فجر ، جنگ ، جوادی آملی ، جوان ، چهارشنبه سوری ، چین ، حائری ، حاج علی اکبری ، حجاریان ، حماس ، حمله نظامی ، رهبر ، رهبر معظم انقلاب ، رهبری ، روزنامه ، روسیه ، روی کین ، زنان ، سارکوزی ، سازمان ملل ، سازمان ملی جوانان ، سحر ، سریال ، سید حسن نصرالله ، سیگار ، شبکه ، شهید ، شیراز ، شیعه ، شکنجه ،
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
عاشق آسمونی وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی بتلیجه بندیر د نـیـــای جـــوانـی ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره عاشقان .::مرکز بهترین ها ::. بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد. امُل PARANDEYE 3 PA تخریبچی انجمن تخصصی نرم افزارهای موبایل و اطلاعات کاربردی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد گل دختر کربلا همچنان جاریست کـــــلام نـــو شلمچه امام مهدی (عج) محفل یاران کلبه عشق کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! خبر روز .:: رویش عشق::. تکنولوژی کامپیوتر xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx رنگارنگه سین جیم های اخلاقی .:: رمز موفقیت ::. تیشه های اشک ایحسب الانسان ان یترک سدی سیاست خط سوم پاک دیده آدمک ها آخوندها از مریخ نیامده اند!!! حسام سرا عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین نه/ دی/ هشتاد و هشت ماه و مهر هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) خبر هفته سرایم بوانات نوشت گاه میم سین لبیک شاه علقمه متالورژی پر شکسته زورخانه باباعلی قافله شهداء ... تا ظهور... عشق سرخ امروز کدهای جاوا اسکریپت ( زازران )و فردا....... آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام دوزخیان زمین مذهبی سورتک زرقان پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم) - The Holy Propht -p.b.u.h ابن یاسین امام حسین (ع) .:: گاواره ::. تخیّلات خزان‌زده یک برگ بید ناگفته های آبجی کوچیکه عکس عــــشقـــــولـــــک رد پای . . . نورهدایت امیدزهرا فلورانس مهربون شب مهتابی شیعه مذهب برتر Shia is super relegion حــــــکـــــمـــــت آ بـــــــــــاد کشکول شمیم نگاهم برای تو بازمانده تنهای تنها حقیقت بهائیت مشکی رنگه عشقه عکس و شعر برای دوستداران هنر اگر علم در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست می یابند(پیامبرص) ولایت علیه السلام مشک عباس مسافری تاناکجا.مجله اینترنتی طنرناکجا آباد -نثرهای ادبی سیاوش شمیم حضور شهید سید محمد شریفی علوم قرآنی Quranic Sciences عصمت infallibility بصیرت حزب اللهی مدرنیته نقد مَلَس پوست کلف کسب درآمد از طریق اینترنت .: حرف دل :. هر چی که می خوای؟؟؟ اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار آر.پی.جی ‏زن وقایع تارنما سلطان عشق نسیمی از بهشت ... وبلاگ گروهی بصیرت موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین قدرت شیطان رویای معین سکوت بیگانه ، دختری در میان مردمان .... تفریح و سرگرمی ... وب سایت اختصاصی افسانه جومونگ کجایند مردان بی ادعا؟ تو میتونی !! دانلود سرگرمی عکس کلیپ آهنگ اس ام اس جک mp3 sms دنیای امروز ما صور اسرافیل بسم الله ارحم الرحیم دسته کلید پرشین رپ (((شفای زندگی))) از یک عباس خلوت تنهایی .: 20000000 :. السَلامُ عَلیکَ یا ابا عَبدِ الله الحُسَین (ع) اس ام اس عاشقانه « عـشقی » قالب های پارسی بلاگ وبلاگ ایران اسلام پرشین موزیک بهترینها برای شماست عاشقان پرسپولیس گفتمان مذهبی ++گوشی موبایل رایگان+ مرکز دانلود رایگان free Download بهترین نرم افزار و برنامها داستان و راه های توحید جویان بزرگ سئوالهای منتظر جواب ::::: نـو ر و ز ::::: بسم الله الرحمن الرحیم هانیبال اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز viper حمایت از ایران او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! جوکستان ، اس ام اس ، جوک ، لطیفه ، طنز ،jok+sms نفس عمیق روزگار غریبی است برادر . . . گل همیشه بهار تک ستاره حرفای خودمونی من قالب های پارسی بلاگ بهجان / behjan ازدواج موقت وچالش ها شمیم وصل معبر دلی که شکسته بود وبلاگ تخصصی ترفند کوثر چهاردیواری قلم رنجه خیلی دور _ خیلی نزدیک یه دانش آموز آوای حق تنها ترین تنها *** جزیره دانلود 2008 *** عشقولانه محمد پرسپولیسی فصل انتظار انصارالمهدی(عج) کشکول صادق آهستان فقط بالای 18+ بچه دانشجو ! EmroozNews.com Today's top news :: خبرهای برتر روز در امرو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شیراز ##پخش مستقیم حرم امام حسین ع## وب سایت شخصی مجتبی نیکنام ©©©©هاست ارزان و قدرتمند برای وبلاگ نویسان ©©©©©©© دکتر سید احمد رضا دستغیب .:: هیچ کس ::. دکتر سید احمد رضا دستغیب نوید شاهد زن مسلمان السلام علیک یا اباصالح المهدی پرواز به بی نهایت هر کی به هر جا رسید با دلش رسید گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چیز نیازمندی ها بیا برگرد به خونه از هر دری... خاطرات کبوتران حرم عشق زلف یار منطقه‏ ممنوعه همشاگردی عقیدتی ، سیاسی پایگاه بسیج حضرت صاحب الزمان علیه السلام صیغه شب بیست و چهارم - ویژه حادثه بمب گذاری در شیراز ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس ویژه نامه نمایشگاه کتاب ویژه نامه انفجار بمب شیراز سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس نیمه خرداد به بعد مدیران فردا نخلستان ترور مردان خمینی ویژه نامه اعتکاف غزه gaza سوره حشر ویژه نامه محرم طنز سیاسی دیدگاه نوین دستگاه چاپ بنر دستگاه چاپ بنر

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ