سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

88/4/31
7:50 ع

دلیل جالب هاشمى براى بازداشت ?? نفر

رویشان زیاد شده بود، بازداشت شدند!

خاطره ای از عزت الله سحابی

در نماز جمعه اخیر تهران، آقاى هاشمى رفسنجانى براى برون رفت از آنچه که بحران نامید، پیشنهاداتى مطرح کرد که از آن جمله، آزادى بازداشت شدگان حوادث اخیر بود.
روزنامه جوان نوشت: آقاى هاشمى وقتى درباره زندانیان (که دلیل دستگیرى آنان مباشرت یا معاونت در اغتشاشات و آشوب هاى اخیر بوده) صحبت مى کرد، بغض و گریه اى از خود به نمایش گذاشت که دل آدم نه به حال بازداشت شدگان که به خاطر این همه دلرحمى و رقت قلب و مهربانى ایشان کباب مى شد! با دیدن این بغض و گریه، مصاحبه چند سال پیش آقاى عزت الله سحابى عضو گروه موسوم به ملى مذهبى ها به ذهن آمد که در آن مصاحبه دلیل بازداشت خود در زمان ریاست جمهورى آقاى هاشمى را بازگو کرده بود.
سحابى که از قضاى روزگار الان خود و گروه متبوعش از هم پیمانان سیاسى آقاى رفسنجانى محسوب مى شوند، در آن مصاحبه با اشاره به اینکه در ?? خرداد ???? به دلیل انتقاد از سیاست هاى اقتصادى دولت آقاى هاشمى رفسنجانى و به دستور ایشان ?? نفر از اعضاى نهضت آزادى و افراد موسوم به ملى مذهبى ها بازداشت شدند، مى گوید: «ما به آقاى هاشمى، نامه اعتراضى نوشتیم. اعتراض ما به آقاى هاشمى این بود که اولاً اوضاع اقتصادى کشور بسیار خراب است. فقر و اختلاف طبقاتى بسیار فاحش است. دوم اینکه وضع سیاست خارجى ما به گونه اى است که ما در انزواى کامل قرار گرفته ایم و همه دنیا با ما مخالف هستند. در رابطه با این نامه ?? نفر را بازداشت کردند که یکى از آنها من بودم. . . بعد از دستگیرى ها، در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، چند تن از نمایندگانى که مرا مى شناختند، به آقاى هاشمى اعتراض کردند که چرا عزت الله سحابى را گرفتى؟ آقاى هاشمى پاسخ داده بود: «رویش زیاد شده بود، مى خواستیم رویش را کم کنیم». * 

*روزنامه فتح- چهارشنبه ? بهمن ????
شماره ??- صفحه ?


  

88/4/31
7:47 ع

به رغم انتشار اخباری مبنی بر ابقای اسفندیار رحیم مشایی توسط رئیس جمهور، خبرنگار جهان با خبر شد که بنا به نظر مقام معظم رهبری، رحیم مشایی برکنار خواهد شد و تلاش رئیس جمهور برای ابقای وی ثمری نخواهد داشت. 
به گزارش جهان همزمان با انتشار خبر ابلاغ نظر مقام معظم رهبری بر برکناری اسفندیار رحیم مشایی از پست معاونت رئیس جمهور که پیش از این توسط نایب رئیس مجلس اعلام شده بود، رئیس جمهور علیرغم میل باطنی با توجه به روحیه ولایت پذیری خود مصمم شد نسبت به تغییر مشایی اقدام کند. 
بنا براین گزارش عصر روز گذشته خبری توسط خبرگزاری ها مخابره شد که طی آن محمود احمدی نژاد در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با تمجید از مشایی وی را از وفاداران به انقلاب اسلامی و فردی ولایی ، ساده زیست و خدمتگزار مردم معرفی کرد و افزود: ایشان به معاونت اولی رئیس‌جمهور منصوب شده و به کار خود ادامه می‌دهد. 
با این حال پس از پیگیری های خبرنگار جهان مشخص شد این مصاحبه که قرار بود از اخبار ساعت 21 شب گذشته پخش شود به دستور مقامات عالیرتبه اجازه پخش پیدا نکرد. 
قرار است احمدی نژاد پس از مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری، اقدام به معرفی معاون اول جدید خود به جای اسفندیار رحیم مشایی کند. 
گفتنی است افکار عمومی در انتظار تغییر فوری رحیم مشایی هستند چرا که مساله برکناری وی از سمتهای دولتی جدای از انتقادات به مشایی اکنون جنبه اثبات ولایت پذیری احمدی نژاد را به دنبال دارد .
  

88/4/31
7:37 ع

روز یکشنبه دکتر الیاس نادران نماینده مردم تهران در یادداشتی خطاب به آیت الله هاشمی رفسنجانی از فردی نام برد که برادر همسر یکى از سردمداران آشوب بوده و مدیریت بخشى از اغتشاشات را به عهده داشته است. 
به گزارش جهان، پس از این یادداشت برخی رسانه ها فاش کردند که فردى که در یادداشت الیاس نادران به وى اشاره شده، شخصى به نام شاپور کاظمى، برادر همسر میرحسین موسوى است. 
به دنبال افشای این موضوع زهرا رهنورد خواهر شاپور کاظمی، در جمع خانواده زندانیان سیاسی اعلام کرد که تاکنون نسبت به بازداشت برادرش به خاطر دلایل مصلحتی سکوت کرده و اینگونه وانمود کرد که به دلیل آبروی کشور و همدردی با خانواده بازداشت شدگان از انتشار خبر و اعتراض نسبت به بازداشت برادرش سخنی نگفته است.
این در حالی است که رهنورد و همسرش پس از شکست در انتخابات با مصاحبه با شبکه های بیگانه نظیر BBC تلاش کردند با وارد کردن اتهام های واهی به آبروی نظام و کشور چوب حراج بزنند و در این راه از هیچ کوششی مضایقه نکردند.
با این حال پیگیری خبرنگار جهان مشخص کرد راز سکوت خانم رهنورد مطالب دیگری بوده که خانم رهنورد صلاح خود ندانستند به آنها اشاره کنند.
شاپور کاظمی برادر زهرا رهنورد حدوداً 55 ساله و مجرد دارای گرین کارت ایالات متحده آمریکا (روادید اقامت دائم در آمریکا) است و رفت و آمد زیادی به آمریکا دارد و از بدهکاران سیستم بانکى کشور مى باشد.
نامبرده در اعترافات خود به هدایت آشوب در حوادث اخیر و آتش زدن دست کم 7 وسیله نقلیه اعتراف کرده است.
نکته جالب اینکه وى از ?? سال پیش با خانمى داراى سابقه همکارى با گروهک منافقین ارتباط داشته و در ایام اغتشاشات نیز با این خانم در یک خانه تیمی زندگی می کرده است.
 با این تفاسیر، راز سکوت یک ماهه زهرا رهنورد که بهتر از هر کس دیگر شاپور کاظمی را می شناسد، آشکار تر می شود و عبارات صادقانه ای! همچون همدردی با خانواده بازداشت شدگان و مصلحت کشور برای نپرداختن وی به موضوع برادرش، اندکی مضحک به نظر می رسد. 
  

88/4/31
7:6 ع

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در پاسخ استفتاء جمعی از مقلدان خود در خصوص تصدی معاون اولی رئیس جمهور مرقوم نموده‌اند: تصدی چنین کسی مشروعیت ندارد و اگر خطایی در انتصاب مزبور صورت گرفته هر چه سریعتر اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، متن استفتاء و پاسخ معظم‌له که در اختیار مرکز خبر حوزه قرار گرفته به شرح ذیل است:

بسمه‌تعالی

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم‌شیرازی (مدظله)

سوال: چه می‌فرمایید درباره کسی که خود را از دوستان مردم اسرائیل شمرده تا آنجا که در روزنامه‌های صهیونیستی او را به عنوان دوست خوب صهیونیست‌ها خطاب کرده‌اند و در بعضی از جلسات قرآن را به صورت توهین‌آمیزی وارد مجلس عمومی کرده و عبادت عظیم اسلامی حج را همردیف گردشگری و صنایع دستی شمرده و امور دیگری از این قبیل آیا این چنین کسی صلاحیت تصدی مناصب مهم دولت اسلامی را دارد؟ به خصوص این که قاطبه متدینین و خبرگان نظام با این تصدی مخالفند.

بسم‌الله‌الرحمن الرحیم

جواب: تصدی چنین کسی قطعاً مشروعیت ندارد و اگر خطایی در انتصاب مزبور از سوی بعضی از مسئولین محترم سر زده لازم است هر چه زودتر اصلاح گردد و صد البته اگر مقامات عالی نظام تذکر داده باشند و فراموش نباید کرد که مدیران خوب کسانی هستند که شجاعت اعتراف به اشتباه را دارند و می‌‌دانند مقاماتی که به آنها سپرده شده متعلق به مردم است و آنها باید نهایت امانتداری را رعایت کنند و مصالح اسلامی را در نظر بگیرند.
  

88/4/30
11:30 ع

حجاریان: هاشمی یک شاهی به سیاست و دموکراسی اعتقاد ندارد

سعید حجاریان که از او به‌عنوان تئوریسین جریان اصلاحات یاد می‌شود، در گفتگویی که با حسین سلیمی در سال 1383 انجام داده و در کتاب "کالبد شکافی ذهنیت اصلاح گرایان" به چاپ رسیده، به نکات جالبی در خصوص هاشمی رفسنجانی و سیاستهای وی اشاره می کند که قابل توجه است.

به گزارش رجانیوز، علی‌رغم بده بستان‌هایی که در حال حاضر بین هاشمی رفسنجانی و اصلاح طلبان وجود دارد، سعید حجاریان به بی اهمیتی هاشمی برای اصلاح طلبان اشاره می کند و می گوید: "آن زمان آقای هاشمی ذهنیت ما را چندان نمی پسندید او به دنبال توسعه اقتصادی بود لذا مجالی برای توسعه سیاسی نبود ... پروژه ما [توسعه سیاسی] پروژه ای بزرگ بود که آقای هاشمی نمی خواست و رها کرد، یعنی نخواست استفاده کند."

حجاریان در ادامه و در پاسخ به این سوال که افرادی که در کنار خاتمی حضور داشتند چه برنامه های عملی برای توسعه سیاسی داشته اند افزوده است: "ما بخش سیاسی اش را کاملا انجام داده بودیم. پروژه توسعه سیاسی ما حداقل اتودش کاملا مشخص بود که چه می خواهیم. پروژه ما در 4 سال اول ریاست جمهوری آقای هاشمی در مرکز تحقیقات استراتژیک معلوم شده بود، بعد در دوره آقای روحانی پروژه ما با رفتن آقای موسوی خوئینی ها متوقف شد. در راه نوسازی بومی معلوم بود که چه می خواهیم. همه چیز تعریف شده بود."

حجاریان سپس دوم خرداد را یک نه بزرگ به کل کسانی که کاندیدای جناح مقابل بودند عنوان می کند و با اشاره به این که جریان هاشمی رفسنجانی یک تدارکاتچی یا یک حاجب الدوله می خواست می افزاید: "[من] گفتم که حاجب الدوله که برایش صندوق رای نمی گذارند، خودتان یک نفر را بگذارید. مردم رئیس جمهور می خواستند، لذا آقای ناطق نوری هم طوری عمل کرده بود و طوری سخن می گفت که تابع مطلق است."

تئوریسین جریان اصلاحات علت جذابیت خاتمی را جدایی وی از هاشمی رفسنجانی توصیف می کند و می افزاید: "خاتمی که شناخته شده نبود. شما فیلم انتخاباتی خاتمی و ناطق را آنالیز کنید. ببینید چه چیز باعث جذابیت آقای خاتمی شد؟ اول کار آقای خاتمی آمد و گفت من مشاور هاشمی بودم، من وزیر هاشمی بودم و ... من مخالفت کردم،‌ گفتم این حرف ها بد است مردم به تو رای نمی دهند. خیلی بد بود آن موقع اگر کسی خودش را به کس دیگری متصل می کرد تاثیری بسیار منفی داشت."

وی نظرش در مورد هاشمی رفسنجانی را نیز بیان می‌کند و می‌گوید: "در سیاست بله، در سیاست حاجب الدوله که سهل است،... او یک شاهی به سیاست و دموکراسی اعتقاد ندارد."


  

88/4/30
11:19 ع

عیدانه به ملت ایران:
نظر رهبر انقلاب در برکناری مشایی، کتبا به رئیس‌جمهور ابلاغ شده است
ابوترابی: حذف مشایی از سمت‌های کلیدی و معاونت‌های رییس‌جمهور تصمیم استراتژیک نظام است. نظر مقام معظم رهبری نیز مبنی بر کنار گذاشتن آقای رحیم مشایی از سمت‌های معاونت ریاست جمهور کتبا به رییس‌جمهور ابلاغ گردیده است./ توکلی: صحبتهای هاشمی ثمره همانند اظهار نظر وی درباره الحاق آن به سازمان میراث فرهنگی وگردشگری است، که ابتدا تکذیب می‌نمود.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتصاب رحیم مشایی به عنوان معاون اول رییس‌جمهور تاکید کرد: حذف رحیم مشایی از سمت‌های کلیدی و معاونت‌های رییس‌جمهور تصمیم استراتژیک نظام است. نظر مقام معظم رهبری نیز مبنی بر کنار گذاشتن آقای رحیم مشایی از سمت‌های معاونت ریاست جمهور کتبا به رییس‌جمهور ابلاغ گردیده است.

به گزارش "الف"، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد: باید بدون کمترین درنگ، حکم عزل و یا قبول استعفای مشایی توسط ریاست جمهور اعلام شود.

وی این مساله را مطالبه‌ جدی رهبر انقلاب و خواست اکثریت قاطع نمایندگان مجلس دانست و تصریح کرد: این خواسته در احترام به نظر رهبر معظم انقلاب و در قدرشناسی از نگاه علما و مراجع تقلید، چند ماه قبل از رییس‌جمهور درخواست شد و امروز نیز به طور جدی و موکد در دستور کار نمایندگان مردم در مجلس است.

نماینده مردم قزوین با بیان این‌که باید در اطاعت از نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، احترام به مراجع عظام و در پاسخ مثبت به نگاه قاطع مجلس شورای اسلامی نسبت به قبول استعفا و یا عزل رحیم مشایی اقدام شود، یادآور شد: باید در یک تعامل منطقی، عقلانی، اخلاقی و قانون‌مدار همان طور که در بیانات رهبر معظم انقلاب در روز بعثت پیامبر اکرم(ص) تبیین گردید، برای انتخاب مدیران ارشد نظام و فراهم آوردن زمینه‌ی افزایش کارآیی نظام جمهوری اسلامی، تلاش نمود.
توکلی: نظر رهبر انقلاب در برکناری مشائی قطعی است

رئیس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تائید قطعی بودن نظر رهبری انقلاب دربرکناری مشائی از معاونت اول دولت دهم ، تصریح کرد: علاوه بر این، در ابلاغ نظر رهبری بر بکار نگرفتن مشائی در پست ها و معاونت های کلیدی مجموعه کابینه دهم نیز تاکید شده است.

دکتر احمد توکلی در گفتگو با مهر، افزود: ابلاغ کتبی نظر رهبرمعظم انقلاب به احمدی‌نژاد در روز شنبه برای لغو حکم اسفندیار رحیم مشائی از معاون اولی دولت قطعی است.

نماینده مردم تهران با اشاره به صحبتهای اخیر مجتبی هاشمی ثمره و برخی مشاوران احمدی نژاد مبنی بر عدم تجدید نظر در انتصاب مشائی ، یادآور شد: صحبتهای هاشمی ثمره همانند اظهار نظر وی درباره مسئله انفکاک غیرقانونی سازمان حج وزیارت از سازمان اوقاف و الحاق آن به سازمان میراث فرهنگی وگردشگری است، که ابتدا تکذیب می‌نمود ولی بعد از اینکه ری‌شهری نماینده مقام معظم رهبری در خصوص غیرقانونی بودن این مسئله مصاحبه نمود، غیرقانونی بودن آن را تائید کرد.

وی در پایان متذکر شد: به نظر می رسد که هم اکنون شرایطی بوجود آمده است که بایستی توجه بیشتری به این موضوع می شد.

  

88/4/29
5:41 ع

یکی از سایت‌های نزدیک به پسر هاشمی رفسنجانی در خبری اعلام کرد 80 درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی یک مؤسسه مستقل غیردولتی می‌گویند کاندیداهایی که پیروز نشده‌اند، باید نتایج اعلام شده توسط وزارت کشور را بپذیرند.

به گزارش رجانیوز، سایت آینده که طی روزهای پس از انتخابات، ادعاهای اثبات‌نشده‌ی موسوی و اطرافیانش را به صورت پرحجم در سایت منعکس می‌کرد و تلاش زیادی برای القای خدشه در سلامت انتخابات انجام داده بود، امروز نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرد که بر مبنای آن68،2 درصد شرکت‌کنندگان بسیار موافق و 12،2 درصد تا حدی موافق هستند که کاندیداهای که پیروز نشده‌اند، باید نتایج را بپذیرند.

یک مؤسسه غیردولتی مستقل اقدام به نظرسنجی درباره دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و مسائل مختلف بعد ازآن بین مردم شهرها و روستاهای سراسر کشور در روز 24 تیرماه و قبل از آن، با ضریب خطای حدود 3 درصد کرده که نتایج جالبی دربرداشته است.

به گزارش آینده، در یکی از سؤالات نظرسنجی که حدود 83.1 درصد از شرکت کنندگان آن اعلام کرده اند در این دوره از انتخابات شرکت کرده اند، آمده است: "شما با این جمله که رأی دادن در انتخابات این قدرت را به افرادی نظیر من می دهد تا در نحوه اداره کشور تأثیرگذار باشم، تا چه حد موافق یا مخالف هستید؟"

نتایج آماری جواب شرکت کنندگان به این سؤال که در دو مرحله (12خرداد و 24تیر) انجام شده، حاکی است در نظرسنجی روز 12خرداد، گزینه های "بسیار موافقم"، "تاحدی موافقم"، "تا حدی مخالفم"، "کاملاً مخالفم"، به ترتیب 60.6درصد، 29.5 درصد، 3.2 درصد و 3.6 درصد نظر شرکت کنندگان را در بر داشته اند، این درحالی است که این نسبت در نظرسنجی روز 24 تیر به ترتیب به 61 درصد، 23.9 درصد، 7.6 درصد، 4 درصد رسیده است.

در یکی دیگر از سؤالات نظرسنجی، این سؤال مطرح شده است که: "در یکی دو روز گذشته تا چه میزان با دوستان و اطرافیان خود در مورد مسائل مربوط به انتخابات اخیر به بحث و گفتگو پرداخته اید؟"

نتایج آماری جواب شرکت کنندگان به این سؤال که در سه مرحله (12خرداد، 19خرداد و 24تیر) انجام شده است، حاکی است در نظرسنجی روز 12خرداد، گزینه های "بسیار پرداخته ام"، "تاحدی پرداخته ام"، "چندان نپرداخته ام" و "اصلا نپرداخته ام" به ترتیب 33.3درصد، 38.9درصد، 10.9درصد و 16درصد شرکت کنندگان را در بر داشته اند، این درحالی است که این نسبت در نظرسنجی روز 19خرداد به ترتیب به 46.9درصد، 33.4درصد، 9.3درصد و 9.9درصد و در نظرسنجی روز 24تیر به ترتیب به 20.5درصد، 22.6درصد، 12.9درصد و 43.4درصد رسیده است که نشان از داغ تر شدن مباحث انتخاباتی در فاصله زمانی 12خرداد تا 19خرداد و فروکش تدریجی بحث درباره مسائل انتخاباتی بعد از حماسه 22خرداد دارد.

"تا چه میزان در انتخابات گذشته شرکت کرده اید؟" دیگر سؤال این نظرسنجی بود.

نتایج آماری جواب شرکت کنندگان به این سؤال در روز 24تیر حاکی است 65.5درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی "تقریبا در تمامی انتخابات"، 16.8درصد "در بیشتر انتخابات"، 6.8درصد "تقریبا در نیمی از انتخابات"، 6.8درصد "به ندرت" در انتخابات شرکت کرده اند و 5.3 اصلا در انتخابات شرکت نکرده اند.

"شما خبرهای مربوط به انتخابات را از چه طریقی پیگیری کرده اید؟" سؤالی دیگری بود که در این نظرسنجی آمده بود.

82.2درصد شرکت کنندگان گزینه "تلویزیون داخلی"، 3.8درصد گزینه "روزنامه ها، مجلات و نشریات"، 3.8درصد گزینه "اقوام، دوستان و آشنایان"، 2.5درصد گزینه "فعالیت های تبلیغاتی خود کاندیداها و ستادهای آن ها"، 2درصد گزینه"شبکه های تلویزیونی و یا رادیویی خارجی"، 1.3درصد گزینه "سایت های مختلف اینترنتی" و 1.2درصد گزینه "شبکه های رادیویی داخلی" را انتخاب کرده اند.

"میزان موافقت و یا مخالفت شما با این جمله که کاندیداهایی که پیروز نشده اند باید نتایج اعلام شده توسط وزارت کشور را بپذیرند، چقدر است؟"، از دیگر سؤالات نظرسنجی بود که 68.2درصد شرکت کنندگان گزینه "بسیار موافقم"، 12.2درصد گزینه "تاحدی موافقم"، 7.3درصد گزینه "تا حدی مخالفم" و 8.7درصد گزینه "کاملا مخالفم" را انتخاب کرده اند.

از دیگر سؤالات این نظرسنجی، می توان به سؤال "به نظر شما این انتخابات تا چه اندازه آزادانه و عادلانه بود؟" اشاره کرد که 59.7درصد از شرکت کنندگان در جواب این سؤال، گزینه "این انتخابات کاملا آزادانه و عادلانه بوده است"را انتخاب کرده اند و 17.5درصد شرکت کنندگان نیز معتقدند "این انتخابات تا حدی آزادانه و عادلانه برگزار شده است" و در مقابل 5.2درصد معتقدند "این انتخابات زیاد آزادانه و عادلانه نبوده است" و 13.6درصد نیز اعتقاد دارند "این انتخابات اصلا آزادانه و عادلانه نبوده است".


  

88/4/29
5:40 ع

صدور حکم قطعی مدیران سابق شرکت گاز
نام فرد مورداشاره رئیس‌جمهور در ماجرای بانک پارسیان در میان رشوه‌دهندگان

حکم قطعی پرونده مدیران سابق شرکت ملی گاز در دوره وزارت بیژن زنگنه، که وجوه غیرقانونی قابل توجهی را به صورت غیرمستقیم و با گردش متعدد در سیستم بانکی کشور از سوی برخی پیمانکاران به‌عنوان رشوه دریافت کرده‌ بودند، صادر شد.

به گزارش رجانیوز، در میان اسامی رشوه‌دهندگان نام محمد رستمی‌صفا نیز دیده می‌شود؛ فردی که دکتر احمدی‌نژاد 3 سال قبل و در جریان یکی از سفرهای استانی خود، هنگامی که از روابط ناسالم دو نفر در قبال بانک پارسیان خبر داد، نام وی و العقیلی به‌عنوان افراد موردنظر رئیس‌جمهور به رسانه‌ها راه یافت. رستمی‌صفا البته روابط نزدیکی نیز با حسن روحانی داشته است.

بنا بر خبری که پایگاه اطلاع رسانی مجتمع قضایی امور اقتصادی (قسط)، منتشر کرده است، در جریان بازرسی از شرکت ملی گاز ایران مشخص شده بود که تعدادی از مدیران سابق شرکت ملی گاز وجوه غیرقانونی قابل توجهی را به صورت غیرمستقیم و با گردش متعدد در سیستم بانکی کشور از سوی برخی پیمانکاران دریافت کرده‌اند. این پرونده پس از طی مراحل قانونی و صدور کیفرخواست در دادسرای اقتصادی به شعبه 1191 دادگاه عمومی تهران ارجاع و حکم بعدی آن در سال 1386 صادر و پس از اعتراض به شعبه 69 دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارسال شد.

بر اساس این گزارش، شعبه 69 دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی ولدخانی حکم صادره از شعبه 1191 دادگاه عمومی تهران را به شرح ذیل اصلاح و تأیید کرد؛ جاوید عمیدی فرزند ابوالقاسم به اتهام دریافت رشوه به مبلغ 10 میلیارد و 813 میلیون ریال، به تحمل 10 سال حبس تعزیری، 74 ضربه شلاق تعزیری، انفصال موقت به مدت 3 سال از خدمات دولتی و پرداخت جزای نقدی معادل وجه مال الرشوه به مبلغ 10 میلیارد و 813 میلیون ریال محکوم شد.

همچنین عباس عابدپور فرزند محمدباقر به اتهام دریافت رشوه به مبلغ 7 میلیارد و 653 میلیون و 500 ریال از شرکت ایران آروین به مدیریت عامل نادر خورزاد و همچنین مبلغ 715 میلیون ریال، از شرکت پروفیل صفا به مدیریت عامل محمد رستمی‌صفا به تحمل 10 سال حبس تعزیری، 74 ضربه شلاق تعزیری، انفصال دایم از خدمات دولتی، ضبط همه اموال خریداری شده ناشی از رشوه و پرداخت 8 میلیارد و 368 میلیون و 500 هزار ریال محکوم شد.

در ادامه این گزارش آمده است: نادر عمیدی فرزند ابوالقاسم به اتهام دریافت رشوه به مبلغ 44 میلیون ریال و به دلیل واسطه ایصال رشوه به نفع جاوید عمیدی و عباس عابدپور به مبلغ 19 میلیارد و 181میلیون و 500 هزار ریال به 3 سال حبس، 74 ضربه شلاق تعزیری، انفصال موقت از خدمات دولتی به مدت 3 سال و پرداخت مبلغ 44 میلیون ریال به عنوان جزای نقدی و ضبط مال به مبلغ 19 میلیارد و 181 میلیون و 500 هزار ریال محکوم شد.

همچنین نادر خورزاد فرزند سیدحسین به اتهام پرداخت رشوه به مبلغ 14 میلیارد و 200 میلیون و 500 هزار ریال و همچنین محمد رستمی‌صفا فرزند علی اکبر به اتهام پرداخت رشوه به مبلغ 9 میلیارد ریال که هرکدام به تحمل 3 سال حبس تعزیری محکوم شده بودند، به دلیل فقدان پیشینه کیفری، دادگاه تجدیدنظر مجازات حبس آنان را با لحاظ بند 5 ماده 22 قانون مجازات اسلامی هریک به پرداخت مبلغ 10 میلیارد ریال جزای نقدی و ضبط وجوه پرداختی رشوه محکوم کرد؛ محکومین به حبس این پرونده درحال حاضر در زندان به سر می‌برند.


  

88/4/29
5:34 ع

برکناری اسفندیار رحیم مشایی از معاونت اول ریاست جمهوری قطعی شد.
خبرنگار "الف" کسب اطلاع کرد؛ درپی افزایش اعتراضات و فشارهای نخبگان و مردمی، برکناری اسفندیاری رحیم مشایی از معاونت اول رییس جمهور قطعی شد.
این خبر قطعی است و به زودی از مراجع رسمی اعلام خواهد شد.
خبرنگار الف همچنین کسب اطلاع کرد آیت‌الله جنتی نیز علیه انتصاب آقای مشایی مصاحبه‌ای انجام داده بود که به دنبال قطعی شدن برکناری مشایی، انتشار این مصاحبه نیز لغو شد.
  

88/4/28
1:10 ع

با تمام شدن دوره چهار ساله کابینه دهم در ارزیابی های صورت گرفته و اظهار نظرهای کارشناسان و مسئولان مربوطه، عملکرد دو وزارتخانه و به تبع آن دو وزیر دولت نهم به عنوان موفق ترین وزرای دولت ارزیابی  شده است.
به گزارش جهان، پرویز فتاح و کامران باقری لنکرانی، وزرای نیرو و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دو عضو کابینه نهم هستند که به عنوان بهترین اعضای همراه احمدی نژاد در چهار سال اول دولت نهم شناخته می شوند. به همین خاطر باقی ماندن این دو وزیر در ترکیب کابینه آینده احمدی نژاد از قطعی ترین اتفاقات کابینه دهم است که این گمانه زنی را برخی از نزدیکان رئیس جمهور نیز تایید کرده اند.
بر اساس این گزارش، اما به نظر می رسد احمدی نژاد قصد دارد با جابجایی و تغییر پست های وزیران خود استفاده های بیشتری از فتاح و لنکرانی بکند. به همین خاطر در حال حاضر تصدی وزارت نفت توسط پرویز فتاح قطعی شده و عملا اقدامات مقدماتی برای آشنایی وی با مجموعه و ارائه برنامه های اداره این وزارتخانه پول ساز به مجلس و نمایندگان در دستور کارفتاح قرار دارد. همچنین، علی رغم برخی اطلاع رسانی های غیررسمی لنکرانی همچنان در پست وزارت بهداشت باقی خواهد ماند.
اما محرابیان، به دلیل انتقادهای بسیار به وضعیت صنعت کشور به خصوص در بخش های خودروسازی و نیز بنگاه های تولیدی از وزارت صنایع به سوی وزارت مسکن نقل مکان خواهد کرد.
در دیگر سو، صفار هرندی و جهرمی هم از مسافرانی هستند که از قطار کابینه احمدی نژاد پیاده خواهند شد . این موضوع را خود جهرمی به صراحت و صفارهرندی با لحن همراه با سیاست اعلام کرده اند. اما رفتن جهرمی مصادف خواهد بود با اولین استارت ادغام وزارتخانه های دولتی که از ادغام دو وزارت کار و رفاه به وجود خواهد آمد.
اما متکی که شنیده می شد در صورت بیرون رفتن از کابینه سعید جلیلی جانشین وی شده و هاشمی ثمره نیز به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی منصوب می شد از قرار معلوم به دلیل حمایت کمیسیون متبوعش در مجلس و نیز اظهار رضایت مقامات عالی رتبه هم چنان سکان عالی ترین دستگاه دیپلماسی کشور را در اختیار خواهد داشت.
  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
انتخابات88 ، سیاسی ، موسوی ، احمدی نژاد ، انتخابات ، ایران ، اسرائیل ، عکس ، ورزشی ، خاتمی ، رضایی ، ترکیه ، کروبی ، اوباما ، آمریکا ، فوتبال ، غزه ، طنز سیاسی ، طنز ، عکس ، ازدواج ، امارات ، خامنه ای ، امید ، انتخابات 88 ، انتخابات دهم ، آمریکا ، اعدام ، عرفه ، بوش ، فیلم ، فرانسه ، ماهواره ، میر حسین موسوی ، مقام معظم رهبری ، ناجا ، ناطق نوری ، نصرالله ، هرات ، وزارت خارجه ، وزیر رفاه ، ویدئو ، یالثارات ، مثل مادر ، مسکن ، مصباح ، مصر ، معجزه ، گزارش ، گلشیفته فراهانی ، لاریجانی ، لنگه کفش ، فرهنگ ، فرهنگی ، فلسطین ، قالیباف ، قرضاوی ، کاریکاتور ، کره شمالی ، بین الملل ، پرتو ، پل نیومن ، پوتین ، پیامک ، عشق ، عراق ، عربستان ، عکس برهنه ، غیرت ، فارس ، فاکس نیوز ، افغان ، البرادعی ، الجزیره ، اسلام ، اشیای عتیقه ، اصفهان ، اعتراض ، اجتماعی ، 22 بهمن ، sms ، آلمان ، استفتاء ، اردوغان ، انتخابات ریاست جمهوری ، انرژی هسته ای ، انصار ، انقلاب ، امام ، امر به معروف ، ایرانی ، ایرنا ، بن لادن ، خبرنگار ، دانشجو ، دانشگاه ، دوربین فیلمبرداری ، رادان ، رجبی ، تلویزیون ، تیم ملی ، جاسوس ، جشنواره فجر ، جنگ ، جوادی آملی ، جوان ، چهارشنبه سوری ، چین ، حائری ، حاج علی اکبری ، حجاریان ، حماس ، حمله نظامی ، رهبر ، رهبر معظم انقلاب ، رهبری ، روزنامه ، روسیه ، روی کین ، زنان ، سارکوزی ، سازمان ملل ، سازمان ملی جوانان ، سحر ، سریال ، سید حسن نصرالله ، سیگار ، شبکه ، شهید ، شیراز ، شیعه ، شکنجه ،
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
عاشق آسمونی وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی بتلیجه بندیر د نـیـــای جـــوانـی ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره عاشقان .::مرکز بهترین ها ::. بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد. امُل PARANDEYE 3 PA تخریبچی انجمن تخصصی نرم افزارهای موبایل و اطلاعات کاربردی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد گل دختر کربلا همچنان جاریست کـــــلام نـــو شلمچه امام مهدی (عج) محفل یاران کلبه عشق کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! خبر روز .:: رویش عشق::. تکنولوژی کامپیوتر xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx رنگارنگه سین جیم های اخلاقی .:: رمز موفقیت ::. تیشه های اشک ایحسب الانسان ان یترک سدی سیاست خط سوم پاک دیده آدمک ها آخوندها از مریخ نیامده اند!!! حسام سرا عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین نه/ دی/ هشتاد و هشت ماه و مهر هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) خبر هفته سرایم بوانات نوشت گاه میم سین لبیک شاه علقمه متالورژی پر شکسته زورخانه باباعلی قافله شهداء ... تا ظهور... عشق سرخ امروز کدهای جاوا اسکریپت ( زازران )و فردا....... آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام دوزخیان زمین مذهبی سورتک زرقان پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم) - The Holy Propht -p.b.u.h ابن یاسین امام حسین (ع) .:: گاواره ::. تخیّلات خزان‌زده یک برگ بید ناگفته های آبجی کوچیکه عکس عــــشقـــــولـــــک رد پای . . . نورهدایت امیدزهرا فلورانس مهربون شب مهتابی شیعه مذهب برتر Shia is super relegion حــــــکـــــمـــــت آ بـــــــــــاد کشکول شمیم نگاهم برای تو بازمانده تنهای تنها حقیقت بهائیت مشکی رنگه عشقه عکس و شعر برای دوستداران هنر اگر علم در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست می یابند(پیامبرص) ولایت علیه السلام مشک عباس مسافری تاناکجا.مجله اینترنتی طنرناکجا آباد -نثرهای ادبی سیاوش شمیم حضور شهید سید محمد شریفی علوم قرآنی Quranic Sciences عصمت infallibility بصیرت حزب اللهی مدرنیته نقد مَلَس پوست کلف کسب درآمد از طریق اینترنت .: حرف دل :. هر چی که می خوای؟؟؟ اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار آر.پی.جی ‏زن وقایع تارنما سلطان عشق نسیمی از بهشت ... وبلاگ گروهی بصیرت موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین قدرت شیطان رویای معین سکوت بیگانه ، دختری در میان مردمان .... تفریح و سرگرمی ... وب سایت اختصاصی افسانه جومونگ کجایند مردان بی ادعا؟ تو میتونی !! دانلود سرگرمی عکس کلیپ آهنگ اس ام اس جک mp3 sms دنیای امروز ما صور اسرافیل بسم الله ارحم الرحیم دسته کلید پرشین رپ (((شفای زندگی))) از یک عباس خلوت تنهایی .: 20000000 :. السَلامُ عَلیکَ یا ابا عَبدِ الله الحُسَین (ع) اس ام اس عاشقانه « عـشقی » قالب های پارسی بلاگ وبلاگ ایران اسلام پرشین موزیک بهترینها برای شماست عاشقان پرسپولیس گفتمان مذهبی ++گوشی موبایل رایگان+ مرکز دانلود رایگان free Download بهترین نرم افزار و برنامها داستان و راه های توحید جویان بزرگ سئوالهای منتظر جواب ::::: نـو ر و ز ::::: بسم الله الرحمن الرحیم هانیبال اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز viper حمایت از ایران او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! جوکستان ، اس ام اس ، جوک ، لطیفه ، طنز ،jok+sms نفس عمیق روزگار غریبی است برادر . . . گل همیشه بهار تک ستاره حرفای خودمونی من قالب های پارسی بلاگ بهجان / behjan ازدواج موقت وچالش ها شمیم وصل معبر دلی که شکسته بود وبلاگ تخصصی ترفند کوثر چهاردیواری قلم رنجه خیلی دور _ خیلی نزدیک یه دانش آموز آوای حق تنها ترین تنها *** جزیره دانلود 2008 *** عشقولانه محمد پرسپولیسی فصل انتظار انصارالمهدی(عج) کشکول صادق آهستان فقط بالای 18+ بچه دانشجو ! EmroozNews.com Today's top news :: خبرهای برتر روز در امرو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شیراز ##پخش مستقیم حرم امام حسین ع## وب سایت شخصی مجتبی نیکنام ©©©©هاست ارزان و قدرتمند برای وبلاگ نویسان ©©©©©©© دکتر سید احمد رضا دستغیب .:: هیچ کس ::. دکتر سید احمد رضا دستغیب نوید شاهد زن مسلمان السلام علیک یا اباصالح المهدی پرواز به بی نهایت هر کی به هر جا رسید با دلش رسید گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چیز نیازمندی ها بیا برگرد به خونه از هر دری... خاطرات کبوتران حرم عشق زلف یار منطقه‏ ممنوعه همشاگردی عقیدتی ، سیاسی پایگاه بسیج حضرت صاحب الزمان علیه السلام صیغه شب بیست و چهارم - ویژه حادثه بمب گذاری در شیراز ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس ویژه نامه نمایشگاه کتاب ویژه نامه انفجار بمب شیراز سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس نیمه خرداد به بعد مدیران فردا نخلستان ترور مردان خمینی ویژه نامه اعتکاف غزه gaza سوره حشر ویژه نامه محرم طنز سیاسی دیدگاه نوین دستگاه چاپ بنر دستگاه چاپ بنر

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ