سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
1 2 3 4 5 >

87/11/30
7:27 ع

غسان بن جدو" رئیس دفتر شبکه الجزیره قطر در بیروت که در گذشته رئیس دفتر این شبکه در تهران بود، چند روز پیش طی گفتگویی تلویزیونی برخی ناگفته‌های جنگ 33 روزه لبنان را فاش کرد.

به گزارش شیعه آنلاین، "غسان بن جدو" ابتدا گفت: من رابطه شخصی و نزدیکی با "سید حسن نصرالله" دبیرکل حزب الله لبنان دارم و ایشان از دوستان بسیار خوب من هستند از همین رو در طول جنگ 33 روزه، ایشان مرا به عنوان نماینده شبکه الجزیره برای مصاحبه با خود انتخاب کرد.

"بن جدو" در ادامه افزود: رفتن برای انجام آن مصاحبه زندگی مرا به خطر انداخت زیرا سید حسن خود مستقیما آن جنگ را فرماندهی می کرد و این امر موجب شده بود که صهیونیست ها به شدت به دنبال وی باشند از همین رو ممکن بود که در زمان مصاحبه زندگی ما به خطر می‌افتاد، اما من به دلیل علاقه‌ای که به سید دارم آن را پذیرفتم.

رئیس دفتر شبکه الجزیره در بیروت همچنین افزود: تمام دستورات در طول جنگ را خود سید حسن صادر می‌کرد و حتی در مورد زمان هر حمله و نوع موشک یا سلاحی که باید استفاده می‌شد را نیز خود سید به تنهایی تصمیم می‌گرفت. یادم می‌آید که حتی دستور زدن ناوچه دریایی را در چه لحظه ای صادر کرد.

"غسان بن جدو" در ادامه گفت: زمان انجام مصاحبه من با سید حسن را هیچ کس از کارکنان شبکه الجزیره نمی‌دانستند مگر کسی که آن مصاحبه را فیلمبرداری و مونتاج کرد.

وی در ادامه افزود: روز سی‌ام جنگ دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی با من تماس گرفتند و تهدید کردند که اگر شبکه الجزیره بیش از این برای حزب الله و سید حسن تبلیغ کند، دفتر این شبکه مورد حمله موشکی قرار خواهد گرفت.

"بن جدو" گفت: البته بلافاصله پس از اینکه مصاحبه من با سید حسن نصرالله پخش شد، سازمان اطلاعات و امنیت صهیونیستی (موساد) با من تماس گرفت و مرا تهدید کرد.

وی در پایان گفت: کار برای من در لبنان خیلی سخت تر از کار در ایران است زیرا لبنان کشور طوایف و مذاهب است اما جمهوری اسلامی ایران یک کشور واحد و یکپارچه است.


87/11/30
7:18 ع

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اشاره به سفر خود به ایران و دیدار با مقام معظم رهبری گفت که در این سفر کاملا تحت تاثیر شخصیت ایشان قرار گرفته است.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمدالبرادعی مدیرکل آژانس انرژی اتمی با اشاره به سفر خود به ایران و دیدار با مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به تمجید از شخصیت ایشان پرداخت و تاکید کرد که کاملا تحت تأثیر شخصیت ایشان قرار گرفته است.
البرادعی ادامه داد که به این نتیجه رسیده است که ایشان(حضرت آیت الله خامنه‌ای) برنامه‌ هسته‌ای ایران را با تمام جزئیات آن دنبال می‌کنند و با تعابیر استراتژیک بر اساس شرایط درازمدت [در این زمینه] سخن می‌گویند.
البرادعی با اشاره به برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرد که به راهبرد کنونی در درخواست پیش‌شرط برای توقف غنی‌سازی اورانیوم قبل از مذاکرات با تهران اعتقاد ندارد.
وی در این باره افزود: می‌توان راه‌های متفاوتی را در این زمینه برگزید، باید به ایران تضمین‌هایی در زمینه‌های امنیتی و همچنین مشوق‌هایی در این زمینه اعطا کرد.
البرادعی با اشاره به اینکه ایران می‌تواند در راستای پیمان منع گسترش [سلاح‌های هسته‌ای] باقی بماند گفت که به اعتقاد وی زمان برای گفت‌وگو با ایران به سر نیامده است.
وی به انتخاب باراک اوباما به ریاست‌جمهوری آمریکا اشاره کرد و گفت که عزم وی برای گفت‌وگو‌های مستقیم با ایران و بعضی از اشاره‌های مثبت از سوی ایران به ایجاد فضای جدیدی منجر شده است.
البرادعی با شرکت در کنفرانسی که با همکاری آکادمی دیپلماسی بین‌المللی و روزنامه "اینترنشنال هرالد تریبون " برگزار شده بود، گفت: به اعتقاد من ایرانی‌ها می‌خواهند به دانش و تکنولوژی دست یابند، اما مطمئن نیستم که آنها بخواهند در مسیر ساخت سلاح هسته‌ای نیز گام بردارند.

87/11/30
7:14 ع

یک دیپلمات آگاه در بیروت مدعی شد، سید محمد خاتمی پیش از اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری، با ارتباط گیری با سران برخی دولت‌های عربی و غربی متعهد شد که در صورت پیروزی، در روابط با آنها "دیدگاه مصلحت‌اندیشانه " را بر "دیدگاه عقیدتی " ترجیح دهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، یک پایگاه خبری عربی به نقل از این منبع دیپلماتیک که به نام وی اشاره‌ای نشده است، فاش کرد: در پی اعلام نامزدی خاتمی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تحولی منطقه‌ای در حال شکل‌گیری است که ناشی از ارتباط گیری‌های وی با سران برخی دولت‌های موسوم به "کشورهای عربی محور اعتدال " و برخی کشورهای مؤثر در جامعه جهانی است.
بنا بر این گزارش، خاتمی در این تماس‌ها متعهد شد تا دیدگاه "مصلحت‌اندیشانه " در روابط منطقه‌ای را جایگزین دیدگاه "عقیدتی " کند و با یادآوری روابط مستحکم دولت وی با کشورهای عربی موسوم به "محور اعتدال "، متعهد شد تا پس از روی کار آمدن اصلاح‌طلبان در انتخابات آینده، روابط با این کشورها را نه‌تنها به وضع سابق برگرداند بلکه بهتر و مستحکم‌تر کند و در راستای "طرح صلح عربی " نیز تلاش نماید.
طرح موسوم به "صلح عربی " که به پیشنهاد ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی در نشست سران عرب در بیروت در سال 2002 میلادی به تصویب رسید بر عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی در صورت عقب‌نشینی کامل این رژیم از سرزمین‌های اشغالی سال 1967 میلادی، تشکیل دولت فلسطین و حل مشکل آوارگان فلسطینی تأکید دارد.
پایگاه خبری دنیانیوز می‌افزاید: خاتمی در این تماس‌ها از سران این کشورهای خواسته است با فشار بر دولت "باراک اوباما " رئیس جمهور آمریکا، وی را برای تسریع گفت‌وگوهای مستقیم بین واشنگتن و تهران متقاعد کنند تا بدین‌وسیله بهانه را از دست تندروها در جامعه ایران بگیرند.
این گزارش حاکی است، اظهارات اخیر اوباما درباره آمادگی دولت آمریکا برای گفت‌وگو با تهران در آینده نزدیک، ناشی از پاسخ مثبت سران این کشورها به درخواست خاتمی بوده است.
این منبع دیپلماتیک افزوده است: این تماس‌ها خاتمی را برای اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری تشجیع کرد زیرا وعده‌هایی دریافت کرد که حاکی از همکاری تام و تمام این کشورها با وی در صورت انتخاب به عنوان رئیس‌جمهوری آینده ایران است.
سران کشورها که این منبع از آنان با عنوان "محور اعتدال عربی " و "سران برخی کشورهای مؤثر در جامعه جهانی " نام برده است، در پاسخ به اظهارات خاتمی تصریح کرده‌اند که اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری آینده به پیروزی چشمگیری دست یابند، جامعه عربی و جامعه جهانی، با دیدگاه بسیار مثبتی با ایران تعامل خواهند کرد و منافع ایران را به‌سان منافع خود در نظر خواهند گرفت و همچنین به جای اینکه مانند وضع کنونی به ایران به عنوان "دشمن " بنگرند به آن به عنوان یک "شریک " خواهند نگریست.
این گزارش می‌افزاید: سران این کشورها تأکید کرده‌اند که این دستاوردها تنها در صورتی محقق خواهد شد که خاتمی متعهد شود در صورت پیروزی در انتخابات، با حکومت‌های عربی منطقه راه همکاری در پیش بگیرد و از روابط قدرتمند خود با «نیروهای غیرقانونی» مانند حماس و حزب‌الله لبنان، در راستای به ثمر نشستن طرح صلح عربی و برقراری آرامش در منطقه عربی به وسیله همکاری با حکومت‌های عرب استفاده کند.
این منبع دیپلماتیک خاطرنشان کرده است که سران این کشورها همچنین از خاتمی خواسته‌اند از تشدید جدال سنی ـ شیعه به‌ویژه در کشورهای لبنان، عراق و بحرین جلوگیری کند و از بیان اظهارات و حتی تلویحاتی که بیانگر تمایل ایران به تهدید امنیت کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس است بپرهیزد.


87/11/26
3:23 ع

هنگامی که محمود احمدی‏نژاد با نخستین یادداشتش در ساعت پرمعنای 4:12 روز 18 مرداد ماه، عنوان نخستین رئیس‌جمهور کشورمان را گرفت که در دوران ریاست جمهوری یادداشت‏های شخصی‌اش را در قالبی که با عنوان وبلاگ از آن یاد می‏شود، درج کرد، انتظار این بود که این وبلاگ همچون وبلاگ برخی سیاسیون به تریبونی پرمخاطب مبدل شود که تأثیرگذاری‏اش را حتی با ترک کاخ ریاست‏جمهوری توسط صاحب این دست‏نوشته‏ها، حفظ کند، اما گذر زمان نشان داد، دلشمغولی‏های رئیس دولت نهم چنین فرصتی را از او دریغ ساخته است.

خبرنگار «تابناک» گزارش داد: «امام خمینی، سیاست مدار یا حقیقت مدار؟»؛ این تیتر آخرین دست نوشته وبلاگ رئیس‌جمهور کشورمان به گواه روزشمار است که امروز از تاریخ 22 مرداد ساعت 4:19 زمان انتشار آن، هشت ماه می‏گذرد، اما هنوز دسته‏نوشته‏ای از محمود احمدی‏نژاد جای آن را نگرفته است.

رئیس دولت نهم که وبلاگی با زبان‏های فارسی، انگلیسی، فرانسوی و عربی به عنوان چهار زبان زنده دنیا راه‏اندازی کرد و ملقب به نخستین رئیس‌جمهور مردمی وبلاگ‌نویس ایران شد، از مرداد 1385 مطلالبی که عمدتاً با نگاهی سیاسی و گاه اجتماعی همراه بود، در وبلاگش منتشر کرد که انتشار این مطالب با واکنش‏های فراوانی همراه بود و حتی برخی رسانه‏های خارجی به این اقدام به عنوان نخستین وب‌نویسی رئیس‏جمهور در زمان مدیریت بر هیأت دولت تفسیرهای گوناگونی ارایه کردند.

اما نکاتی که می‏توان از این دست‏نوشته‏ها دریافت، شاید در نگاه نخست ساعت انتشار مطالب باشد ـ که عمدتا در ساعات پیش از اذان صبح و در وقت استراحت است ـ که با توجه به طولانی بودن بسیاری از این نوشته‏ها، نشان می‌دهد که رئیس‏جمهور به خاطر استقبال مردم حتی برخی شب‏ها خواب‏ را از خود دریغ کرده و برای مردم جهان نوشته‏هایی را آماده کرده تا با نگاه وی به مشکلات ایران و جهان بیشتر آشنا شده و پاسخی برای خواست آنها ارایه داده باشد.

از دیگر نکات قابل توجه، پیام‏های منتشره از بینندگان در وبلاگ شخصی رئیس‏جمهور است که اغلب آنها از مواضع شخصی رئیس‏جمهور و دولت نهم حمایت کرده، یا خواستار تحقق مسائلی شدند که گاه دولت نیز خواستار تحقق آنهاست. البته رئیس‌جمهور نیز حق دارد در فضای مجازی شخصی‏اش، آنچه علاقمند است منتشر سازد و آنچه تمایلی به انتشارش ندارد را در معرض دید عموم قرار ندهد.

نکته دیگر، فاصله زمانی طولانی میان نوشته‏های این وبلاگ است، به گونه‌ای که انتشار دو یادداشت در هشتم آذر ماه 1385و به فاصله چند ساعت، به عنوان تنگاتنگ‏ترین یادداشت‏های رئیس‏جمهور به لحاظ زمانی تلقی شده و انتشار یادداشتی در تاریخ 28 آبان 1386، به فاصله هشت ماه و اندی، طولانی‏ترین وقفه را نسبت به دیگر یادداشت‏ها، به همراه داشته است.

او در نوشتاری در تاریخ 28 آبان ماه 1386 در این باره می‏نویسد: «از آخرین فرصت نگارش من در این وبلاگ چند ماهی می‌گذرد، اما این به آن معنا نیست ‏که از تعهد پانزده دقیقه‌ای خود در هفته کوتاهی کرده باشم و وقتی که در عمل صرف شده ‏است، به مراتب بیشتر از زمان معهود بوده است. در حقیقت استقبال خوانندگان بسیار بیشتر از ‏حد انتظار بود و باید تصمیم می‌گرفتم که وقت محدود خود را صرف نوشتن مطالب جدید ‏کنم یا به احترام کسانی که سخاوتمندانه من را شریک افکار و اندیشه‌های خود کرده بودند، ‏به مطالعه انبوه پیام‌های رسیده بپردازم.‏
همان گونه که می‌دانید هدف من از ایجاد این پایگاه، برقراری ارتباطی بی‌واسطه و دو ‏سویه با مخاطبان بود. از این روی، به رغم تذکرات فراوانی که از جانب خوانندگان برای بروز ‏رسانی سریعتر دریافت می‌کردم، ترجیح دادم گزینه دوم را برگزینم و کمتر بنویسم و ‏بیشتر بخوانم و اجازه ندهم این بستر ارتباطی نیز تبدیل به رسانه‌ای یکجانبه شود.‏»

اما با این حال، مجموع یادداشت‏های رئیس‏جمهور در این وبلاگ، هشت ماهی است که نتوانسته به روز شود و در واقع این فضای مجازی شخصی احمدی‏نژاد، ماه‏هاست که سکوت کرده و برای مردم دنیا پیامی در بر نداشته است؛ پیامی که معمولا در صدر اخبار رسانه‏های بزرگ جهان قرار می‌گیرد. باید صبر کرد و دید، آیا رکورد سکوت احمدی‏نژاد در وبلاگش این بار نیز خواهد شکست و یا پس از ماه‏ها برای مردم ایران و جهان نوشته‌ای تازه به رشته تحریر خواهد آورد.

  

87/11/26
3:10 ع

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه سوالم درباره بررسی مدرک تحصیلی محمدرضا رحیمی ،معاون پارلمانی ریاست‌‏جمهوری فردا در کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی خواهد شد،گفت: در صورتی که کمیسیون آموزش و تحقیقات به وارد بودن سوال بنده از وزیر علوم و تحقیقات در مورد جعلی بودن مدرک دکترای معاون پارلمانی احمدی نژاد رای دهد، سوالم به عنوان یک سوال ملی در نوبت بررسی مجلس قرار می گیرد.

عوض حیدرپور، نماینده شهررضا در گفت‌‏و‌‏گو با خبرنگار" ایلنا"، در تشریح سوالش از وزیر علوم و تحقیقات درباره بررسی مدرک تحصیلی معاون پارلمانی احمدی‌‏نژاد ادامه داد: بنده بنا به دلایلی به صحت مدرک دکترای آقای رحیمی ایراد و شک داشتم به همین منظور در قالب سوالی از وزیر علوم و تحقیقات خواستار بررسی این امر شده‌ام.

وی افزود: در گفت‌وگویی که بنده با وزیرعلوم داشتم،وی تاکید کرد که طبق گزارش عبدالله جاسبی رئیس دانشگاه آزادمدرک دکتری حقوقی آقای رحیمی جعلی است و هیچ پایه و مبنای علمی ندارد.
حیدر پور با تاکید بر اینکه بنده به مدرک فوق لیسانس وی نیز مشکوک هستم،تصریح کرد: پس از گزارش وزیر علوم درباره مدرک معاون پارلمانی رئیس‌‏جمهوری و رای کمیسیون به وارد بودن سوالم، این سوال به عنوان یک سوال ملی در دستور کار مجلس قرار گرفت.

وی افزود: استفاده و جعل عناوین علمی برای ارتقاء سمت از سوی برخی افراد، فریب دادن مردم و مسوولان است و مجلس و دولت باید با این فریبکاری‌ها برخورد جدی کنند.
حیدرپور گفت: متاسفانه رحیمی با جعل مدرک دکترایش چندین سال عضو هیات علمی دانشگاه آزاد بوده و با این مدرک در سمت‌هایی چون رئیس دیوان محاسبات و استاندار کردستان حضور یافته است.


  

87/11/16
11:19 ع

رسانه‌های غربی که تاکنون با ابهام از برنامه فضایی و ماهواره ای ایران یاد می‌نمودند و سعی در تشکیک در موفقیت ایران می‌کردند، امروز برای اولین با مجبور به اقرار در مورد این مقوله شدند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آینده، ماهواره امید که دیشب با فرمان رئیس جمهور کشورمان به فضا پرتاب گردید، سری کاملتری از ماهوره‌هایی است که ایران تا کنون به فضا ارسال کرده است.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، ایران که از سال 2005 یک برنامه پنج ساله برای توسعه تکنولوژی فضایی آماده نموده است، قرار است مبلغ 500 میلیون دلار در این زمینه سرمایه گذاری نماید.



ماهواره ایرانی امید که هم اکنون در مدار در نظر گرفته شده برای آن در ورای لایه یونسفر زمین قرار گرفته، با موشک سفیر دو به فضا پرتاب شده است. این راکت حامل موشک اولین بار در ماه آگوست سال 2008 تست گردیده و حدود 250 کیلومتر برد دارد.

به گزارش آسوشیتد پرس ایرانیها توسعه این محصول را اولین بار در سال 2006 آغاز نموده اند و وزن آن حدودا 27 کیلو گرم می باشد.

ایران قصد دارد سه ماهواره دیگر را تا سال 2010 به فضا ارسال نماید. ماهواره امید قادر است در هر بیست و چهار ساعت، 15 بار به دور زمین بچرخد و اطلاعات خود را به مراکز رهگیر زمینی ارسال نماید. این ماهواره دو باند فرکانسی داشته و دارای هشت آنتن برای انتقال داده هاست.

87/11/16
11:16 ع

به گزارش سرویس بین الملل «آینده»، رسانه های فرانسه هر کدام به نوعی خبر پرتاب ماهواره ایرانی را دیروز و امروز منعکس کردند که بررسی این واکنش ها نیاز به وقت و زمان دارد دراین اینجا به سه روزنامه مطرح و شبکه های تلویزیونی این کشور می پردازیم که خود گویا نکاتی در امر رسانه و هدایت افکار عمومی را در بر دارد.

عنوان روزنامه لوموند چنین بود: «نگرانی شدید واشنگتن از پرتاب ماهواره ایرانی»، این روزنامه در گزارش خود در این زمینه به نقل از یک مستشار نظامی ناتو می نویسد. ما در حال جمع آوری اطلاعات و تکمیل آنها در مورد ماهواره امید و موشک پرتاب کننده آن هستیم. طبق اطلاعات فعلی این ماهواره با وزنی بین 25 تا 40 کیلو در مداری پائینی کره زمین در ارتفاع بین 250 تا 500 کیلومتری در حال چرخش خواهد بود. به گفته این مستشار که نخواسته اسمش فاش شود : «اگر این اطلاعات تایید شود ایران توانائی پرتاب موشک به اسرائیل و جنوب اروپا را بدست آورده است».

روزنامه راست گرای فیگارو با عنوان «احتمال پرتاب ماهواره ایرانی به فضا» به نگرانی فرانسه، انگلیس و امریکا اشاره کرده است و در مطلبی دراین مورد می نویسد که در منطقه ایران و اسرائیل تنها کشوری هستند که به این فن آوری دست یافته اند و کشورهای دیگر عموماُ مجبور به توسل به کشورهای غربی و یا چین و روسیه هستند.

روزنامه لیبراسیون نیز عنوان «ایران اولین ماهواره خود را در مدار قرار داد» به تحلیل این موضوع پرداخته است.
کامنت های فراوانی نسبت به این خبر لیبراسیون درج شده که هر کدام نشان از خوشحالی و یا خشم مخاطبان این خبر را بخوبی نشان می دهد .در یکی از این کامنت ها آمده است که انفعال کشورهای غربی باعث پیشرفت ایران شده است ویاید از پیشرفت این کشور جلوگیری کرد.

درکامنت دیگری یکی از مخاطبان می نویسد آفرین بر ایران باید عربها از ایران یاد بگیرند و بجای سرمایه گذاری بر روی اسب ها و کازینوها در بخش هائی مثل ایران سرمایه گذاری کنند که باعث سر بلندی خود و ملت خودشان شوند ایران نشان داد که خواستن توانستن است حتی بدون کمک غربی‌ها.

اغلب روزنامه امروز فرانسه خبر پرتاب ماهواره ایرانی را بنقل از خبرگزاری فرانسه درج کردند ولی جذاب‌ترین تیتر به روزنامه ون مینوت مربوط بود با که اینگونه است: «پرواز ایران بسوی فضا و مدار».

87/11/11
10:9 ع

در اواخر مراسم هم بود که یکی از بچه ها در یک حرکت ابتکاری صاف رفت سمت رییس جمهور و خودش را در بغل احمدی نژاد انداخت. رییس جمهور هم او را روی پاهای خود نشاند و تا آخر برنامه که زمان اهدای جوایز فرا رسید، بغل رییس جمهور بود.

ساواک، فلک، آپولو، شکنجه، کابل و... اصلی ترین واژگان زندانیان سیاسی زمان طاغوت است. گرچه سالهای درازی از روزگار مبارزه می گذرد اما هنوز زخم های شکنجه دژخیمان بر روی تن مجاهدان سنگینی می کند و حالا فرا رسیدن سی امین سالگرد انقلاب اسلامی، فرصتی است تا پس از سالها مقاومت آنان، تجلیلی مناسب هرچند کوچک در مقابل جان فشانی آنان به عمل آید.

سالن بزرگ وزارت کشور پنجشنبه شب، میزبان بسیاری از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب بود که بخش بزرگی از جوانی خود را برای انقلاب گذاشته اند و حال گرد پیری برصورت آنان نشسته و به تماشای ثمره تلاش های خود در آستانه 30 سالگی انقلاب نشسته اند.

اشخاصی که وجود آن ها دلیل بسیار محکمی بر حقانیت انقلاب اسلامی و واژگونی نظام سلطنت است.

 

 

مجسمه های زنده

اگر چه زمان شروع مراسم ساعت 19 ذکر شده بود، اما از آنجا که تأخیر جز جدا نشدنی این گونه برنامه ها محسوب می شود، مدعوین این مراسم نیز مجبور بودند تا شروع برنامه وقت خود را صرف قدم زدن در قسمت ورودی سالن و خوش و بش با دوستان و آشنایانی کنند که بعد از مدت ها آنها  را می دیدند.

البته دراین بین هم حرکت هنرمندانه تعدادی از بازیگران تئاتر که خود را به صورت یکپارچه به رنگ سفید در آورده بودند و قفس به دست به آرامی در قسمت ورودی سالن قدم می زدند سبب سرگرمی مدعوین مراسم شده بود.

دومین کنگره ملی فجر آفرینان و تجلیل از زندانیان سیاسی بعد  از انقلاب مثل هر مراسم دیگری با قرائت آیاتی از کلام الله مجید و سرود مقدس جمهوری اسلامی آغاز شد و علی رغم این که تبلیغات رسانه های مختلف خبر حضور رییس جمهور در این مراسم می داد، اما در ابتدای مراسم جایگاه رییس جمهور خالی بود.

نکته جالب در این بین این بود که در دقایق اول شروع برنامه مهمانانی که در ردیف اول سالن نشسته بودند، به ردیف پشتی منتقل شدند، و صندلی های ردیف جلو کاملاً از جا کنده شده  و به بیرون از سالن انتقال پیدا کرد.

حالا فلسفه این کار حفاظتی بود، یا این که از نظر مدیر مراسم این صندلی ها از نظر زیبایی شناسی با نظرات ایشان، تطابق نداشت!

از طرف دیگر ردیف جلو به خاطر تجمع فیلمبرداران و عکسان از مهمانان ردیف جلو به خصوص سمیر قنطار مبارزه لبنانی حسابی شیر تو شیر بود، طوری که اعصاب نیروهای حفاظت ریاست جمهوری حسابی خط خطی شده و عنقریب بود که دوستان از فاز کلامی و گفتن "خواهش می کنم" و "بفرمایید" وارد فاز عملی شوند و کار به جای باریک بکشد.

ولی به هر حال بعد از این که مراسم شروع شد، مثل این که معجزه ای رخ داده باشد، تمام خبرنگاران، عکاسان بلافاصله به جایگاه های خود برگشتند و همه چیز به خیر و خوشی تمام شد.

پس از گذشت چند دقیقه از شروع مراسم هم رییس جمهور که تازه چند ساعتی بود، از کرمانشان به تهران برگشته بود، وارد سالن وزارت کشور شد. برنامه رییس جمهور برای شرکت در این برنامه به قدری فشرده بود که تیم خبری نهاد ریاست جمهوری برای پوشش برنامه به طور مستقیم از فرودگاه راهی سالن مراسم شده بودند.

استقبال زندانیان سیاسی، خانواده آنان و عموم مردم از مراسم بسیار عالی بود و علاوه بر قسمت اصلی سالن، طبقه دوم سالن نیز ازجمعیت لبریز بود.

 

 

در آغوش رییس جمهور

مراسم طبق روال خودش و با سخنرانی، علی حسینی دبیر کانون زندانیان سیاسی قبل از انقلاب آغاز شد و با صحبت های تعدادی از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب و همین مبارزان سیاسی شاخص سایر ملل از کشورهایی مثل آفریقای جنوبی ادامه پیدا کرد.

در این بین، سخنرانی سمیر قنطار با استقبال زیادی از سوی حضار روبه رو شد و صدای تکبیر و صلوات بود که فضا را پر می کرد.

اجرای سرود توسط گروه کر و پخش چندین کلیپ تصویری از برنامه های دیگر همایش بود.

جالب ترین کلیپی که در این برنامه به نمایش درآمد، قسمتی از مصاحبه شاه با "مایک والاس" مجری برنامه "شصت" دقیقه شبکه تلویریونی CBS آمریکا در سال 1974 بود که شاه از جواب دادن به سؤال های این مجری در مورد شکنجه زندانیان سیاسی عملاً ناتوان ماند و اندکی بعد مصاحبه را قطع و مکان مصاحبه را ترک کرد.

حین برنامه، 2 کودک که گویا پدران آن ها در ردیف جلو نشسته بودند، قسمت جلویی صندلی مهمانان را به تصرف خود درآورده و با هم مسابقه دو گذاشته بودند. محافظان رییس جمهور هم با این دو تا کاری نداشتند.

در اواخر مراسم بود که یکی از بچه ها در یک حرکت ابتکاری، صاف رفت سمت رییس جمهور و خودش را در بغل احمدی نژاد انداخت. رییس جمهور هم او را روی پاهای خودنشاند و تا آخر برنامه که زمان اهدای جوایز فرا رسید، در کنار رییس جمهور بود. البته در این بین هم عکاس ها که سوژه خوبی برایشان جور شده بود، نهایت استفاده را از موقعیت بردند.

کسی چه می داند، شاید همین بچه کوچک تبدیل به یکی از جوانان انقلابی سال های آینده شود.

با به پایان رسیدن برنامه ها، زمان اعطای جوایز و یاد بودهای مراسم فرا می رسد. اسم هایی که در روی صحنه خوانده می شود، نشان می دهد که مبارزه با ظلم و استکبار ابعادی جهانی دارد و از جنوبی ترین سرزمین دنیا یعنی آفریقای جنوبی تا دورترین آن ها همانند اندونزی و تا کشورهایی همچون لبنان و بلغارستان ادامه پیدا می کند و این مطلب را ثابت می کند که اطلاعات خبرنگاران و مردم عادی در مورد فعالیت های زندانیان سیاسی چقدر محدود است.

البته در بین میهمانان داخلی سالن نیز زندانیان سیاسی زمان طاغوت مانند عزت‏الله مطهری معروف به عزت شاهی نیز حضور داشتند که البته اسامی بسیاری از آن ها برای خبرنگاران نا آشنا بود.

آخرین برنامه مراسم هم سخنرانی رییس جمهور بود که البته به نسبت کل برنامه بسیار کوتاه و موجز بود.

 

 

ترافیک و شام، توفیقات اجباری

بعد از پایان مراسم، بسیاری از خانواده های زندانیان سیاسی که قصد دیدار با رییس جمهور را داشتند، وارد قسمت جلویی سالن شدند و احمدی نژاد در محاصره حضار داخل سالن قرار گرفت.

در این بین، احمدی نژاد نیز سعی می کرد با تمام افرادی که قصد ملاقات با او را دارند، دیدار  کند، به همین خاطر تا یک ساعت بعد از پایان مراسم هنوز داخل سالن بود.

خبرنگاران هم که دیگر انرژی را خود تمام شده می دیدند، کم کم سالن را ترک کردند تا هر چه سریع تر به خانه و زندگی برسند و بلکه هم بتوانند استراحتی کنند.

البته در بیرون سالن یک غافلگیری اجباری نیز در انتظار مدعوین بود. چرا که همه مجبور بودند، برای خروج از سالن در صف دریافت شام ایستاده و از این توفیق اجباری بهرمند شوند.

البته آنهایی که وسیله نقلیه شخصی داشتند، به احتمال زیاد باید ترافیک خیابان های بیرون سالن را تحمل می کردند.چه می دانیم شاید رییس جمهور هم برای رسیدن به خانه باید مدتی در انتظار خلوت شدن ترافیک بیرون سالن بماند.


87/11/11
7:12 ع

پای کشتار که وسط بیاید، شما خوب بلدید بکشید. من خوب می‌دانم که شما در سواحل چطور بچه‌ها را هدف می‌گیرید و می‌کشید.من کسانی را هم که برای چنین ظلمی کف می‌زنند تقبیح می‌کنم، زیرا فکر می‌کنم، تشویق این قاتلین کودکان، و این قاتلین انسان‌ها، خود نوعی جنایت علیه بشریت است.

به گزارش خبرگزاری فارس، در حاشیه اجلاس داووس، نشستی با حضور رجب طیب اردوغان، شیمون پرز، بان کی مون و عمرو موسی ، با موضوع غزه برگزار شد.در این نشست ، نخست وزیر ترکیه 12 دقیقه پیرامون آن چه در غزه گذشت و تحرکات سیاسی ترکیه برای توقف جنگ و کارشکنی های رژیم صهیونیستی در این مسیر صحبت کرد.سخنان او با آرامش و همراه با رعایت آداب بود.پس از وی،شیمون پرز در مقام پاسخگویی به سخنان اردوغان، 25 دقیقه با صدایی بلند و حرکات فیزیکی خشم آلود و آکنده از تکبری آشکار ، خطاب به نخست وزیر ترکیه سخن گفت و از عملکرد ارتش صهیونیستی در غزه شدیدا دفاع کرده و سیاست های ترکیه را در قبال این جنایت ضد بشری تخطئه نمود.
با پایان سخنان «پرز» ، نخست وزیر ترکیه که در تمام مدت سخنرانی او مشغول نت برداری بود با اصرار از مدیر نشست خواست که به او وقت صحبت بدهد. وی در بخش دوم سخنان خود گفت:

*جناب پرز! شما از من مسن‌تر هستی، صدایت هم خیلی بالا می‌رود. معتقدم که این طور بالا رفتن صدای شما ریشه در یک احساس روانی گناه دارد اما مطمئن باش که صدای من این طور بالا نخواهد رفت.
پای کشتار که وسط بیاید، شما خوب بلدید بکشید. من خوب می‌دانم که شما در سواحل چطور بچه‌ها را هدف می‌گیرید و می‌کشید. در سرزمین‌شما دو نخست وزیر پیشین بودند که حرف‌هایی دارند که برای من مهم است. شما نخست وزیرانی داشتید که می‌گفتند: «وقتی بر روی تانک وارد سرزمین‌های فلسطین می‌شود، در خود احساس لذت می‌کنم». شما با من با ارقام صحبت کردید، من هم حاضرم نام این افراد را ببرم، شاید در میان شما کسی کنجکاو باشد که بداند. من کسانی را هم که برای چنین ظلمی کف می‌زنند تقبیح می‌کنم، زیرا فکر می‌کنم، تشویق این قاتلین کودکان، و این قاتلین انسان‌ها، خود نوعی جنایت علیه بشریت است. توجه کنید. در این جا نمی‌توانیم از یک حقیقت صرف نظر کنیم. من در یاد دانست‌هایم [از سخنان آقای پرز] خیلی نکته برداری کردم اما در این جا فرصت پاسخ‌گویی به همه آن موارد را ندارم در این جا من فقط دو مطلب را به شما عرض خواهم کرد.
(در این هنگام مدیر نشست با عبارات و حرکات دست سعی می‌کند مانع از سخنان اردوغان شود)
- اردوغان دوبار دست مجری را پس زده و می‌گوید: «اجازه بدهید و صحبتم را قطع نکنید»
اول این که [در ده فرمان ] تورات در بند ششم آمده است که: «نباید دست به قتل بزنید» اما در اینجا [فلسطین] کشتار می‌شود.
اما دوم؛ توجه کنید که این هم خیلی شنیدنی است «گیلعاد آتزمون» می‌گوید: «بربریت و توحش اسرائیل، بسیار فراتر از هرگونه ظلمی است»، در کنار این مطلب، «آوی شالوم» پرفسور «روابط بین‌الملل» از دانشگاه آکسفورد که در روزنامه انگلیسی «گاردین» این را گفته است: «اسرائیل به یک دولت راهزن تبدیل شده است»
(در تمام مدت ایراد نکته دوم، مدیر جلسه با حرکات مستقیم فیزیکی و حتی زدن دست روی شانه اردوغان، سعی در پایان دادن به سخنان او دارد. در این مرحله «اردوغان»از فرط غضب بر افروخته شده و بدون این که حتی به مدیر جلسه نگاه کند، دست او را پس زده و این گونه به سخنان خود پایان داد:
- از تو هم خیلی متشکرم!! از تو هم بسیار متشکرم!! برای من از این لحظه به بعد، «داووس» پایان یافته است. دیگر در اجلاس «داووس» حضور نخواهم یافت. شما اجازه صحبت نمی‌دهید. (اردوغان با دست به «پرز» اشاره کرده) 25 دقیقه صحبت کرد، (و با دست به خود اشاره می‌کند) 12 دقیقه صحبت کرد. این قابل قبول نیست.
(اردوغان با برداشتن یادداشت خود، بدون اینکه به پرز و بان کی مون نگاه کند از جای خود برخاست و جلسه را ترک کرد. در میان مسیر (عمر موسی) دبیر کل اتحادیه عرب، برخاسته و با او به حالت تحسین برانگیزی مصافحه نمود.


87/11/11
7:10 ع

به دنبال سخنان شدیداللحن نخست وزیر ترکیه علیه رژیم اشغالگر قدس در میزگرد "غزه، مدلی برای خاورمیانه" در اجلاس داووس و ترک این نشست، رسانه های جهان به بازتاب واکنش نخست وزیر ترکیه پرداختند.

به گزارش خبرگزاری فارس، ترک میزگرد "غزه، مدلی برای خاورمیانه" در اجلاس داووس از سوی رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه بازتاب گسترده ای در رسانه های غربی پیدا کرد. خبرگزاری آسوشیتد پرس در خبری فوری با اشاره به سخنان اردوغان خطاب به پرز مبنی بر اینکه "شما انسان ها را می کشید"، ترک جلسه از سوی اردوغان را خبر داد.
خبرگزاری فرانسه نیز در خبری فوری نوشت اردوغان به دنبال سخنرانی طولانی پرز و ممانعت مسئولان پانل از پاسخ وی به پرز به حالت قهر جلسه را ترک کرد. این خبرگزاری همچنین تصریح کرد اردوغان گفته است فکر نمی کند تحت این شرایط بار دیگر به داووس بیاید.
از سوی دیگر رفتار اعتراض آمیز اردوغان علیه رئیس جمهور رژیم تروریست صهیونیستی در رسانه های صهیونیستی باعث شوک شده است. جروزالم پست و هاآرتص در سایت های خود نوشتند که اردوغان به دنبال جروبحث با پرز و قطع شدن سخنان وی توسط گردانندگان پانل به حالت قهر جلسه را ترک کرد. گیل هافمن یکی از مسئولین روزنامه جروزالم پست در گفتگوی تلفنی با شبکه تلویزیونی ان تی وی اظهارات اردوغان را وحشتناک توصیف کرده و تهدید کرد مردم اسرائیل واکنش تندی به این اظهارات نشان داده اند.
این در حالی است که واکنش اعتراض آمیز اردوغان و ترک جلسه از سوی وی در رسانه های عربی نیز بازتاب گسترده ای پیدا کرد. در حالی که کانال های تلویزیونی و روزنامه های عربی خبر فوری مذکور را پخش و منتشر کردند، روشنفکران عرب نیز در راستای حمایت از رفتار اردوغان به موضع گیری پرداختند. مدیر مسئول روزنامه القدس العربی چاپ لندن با چرکین توصیف کردن رفتار پرز تاکید کرد پاسخ اردوغان به وی به این صورت را باید تقدیر نمود.
از سوی دیگر نبیل شاعس که زمانی دست راست یاسر عرفات بود در واکنش به این خبر، ترکیه را ستاره نورافشان منطقه دانست. وی با رد جانبداری صرف ترکیه از حماس در ادامه تصریح کرد: کلیه گروه های مبارز فلسطینی علاقه وافری به ترکیه دارند. در این میان مردم غزه که واکنش اردوغان را از طریق پخش مستقیم پانل مذکور مشاهده کرده اند ترک جلسه از سوی اردوغان را باعث شادمانی خود می دانند. مردم غزه در گفتگو با خبرگزاری جهان ترکیه رفتار اردوغان و دولت این کشور را تقدیر و از مردم ترکیه قدردانی کردند.
از سوی دیگر روزنامه فایننشیال تایمز انگلیس خبر مذکور را با تیتر "داووس لرزید" منتشر کرد و نوشت داووس به دلیل ولوله سیاسی به لرزه درآمد و اردوغان با عصبانیت جلسه را ترک کرد. شبکه خبری بی بی سی نیز با اشاره به جروبحث اردوغان با پرز در ادامه به بازگشت اردوغان به ترکیه اشاره کرد و گفت اردوغان در بازگشت به ترکیه همانند یک قهرمان مورد استقبال قرار گرفت.
گفتنی است رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در میزگرد "غزه، مدلی برای خاورمیانه" که با حضور شیمون پرز رئیس جمهور رژیم صهیونیستی در داووس برگزار شده بود طی سخنانی به کشتار مردم بی دفاع فلسطین توسط رژیم غاصب اشاره کرد. در ابتدای اجلاس شیمون پرز رئیس جمهور اسرائیل، مدت 25 دقیقه سخنرانی کرد و طی آن از جنایات اسرائیل در جنگ غزه دفاع کرده و آن را دفاع اسرائیل از خود خواند.
پس از پایان سخنان رئیس جمهور رژیم صهیونیستی، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در جایگاه سخنرانی حاضر شد و با ایراد سخنانی انتقاد آمیز از رژیم صهیونیستی در صدد برآمد که به سخنان شیمون پرز پاسخ دهد.
بنابر همین گزارش در دوازدهمین دقیقه سخنرانی نخست وزیر ترکیه وی با انتقاد ممانعت آمیز دبیر اجلاس مبنی عدم انتقاد از رژیم صهیونیستی مواجه شد.
در این هنگام وی با اشاره به اینکه به او اجازه صحبت داده نمی‌شود و با حالی برافروخته خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیسیتی گفت: اسرائیل در غزه دست به یک قتل عام زد این غیر قابل انکار است من خود دو نخست وزیر اسرائیل را می‌شناسم که به من گفتند از ورود به سرزمین‌های اشغالی با تانک لذت می‌برند اگر خواستید اسامی آنها را هم خواهم داد هر چند شما خود اسامی آنها را می‌دانید.
وی در ادامه خطاب به رئیس رژیم صهیونیستی افزود: شما ادعاهای دروغ می‌کنید شما از کودک کشی و آدم کشی لذت می‌برید.
بنا بر همین گزارش در این هنگام رئیس جمهور رژیم صهیونیستی با حرکاتی وانمود کرد که سخنان اردوغان را از طریق گوشی خود نمی‌شنود، که اردوغان بلافاصله با دست پرز را مورد اشاره قرار داد و گفت: خوب می‌شنوید آقا، خودتان را به آن راه نزنید، شما خود می‌دانید که من چه می‌گویم دست شما به خون کودکان غزه آلوده است. در این مرحله دبیر اجلاس به صورت گستاخانه با اشارات دست و حتی دست زدن روی شانه نخست‌وزیر ترکیه او را به قطع سخنانش دعوت کرد که اردوغان در این مرحله به شدت عصبانی شده و پرز را مجددا مورد خطاب قرار داد و گفت: ببینید شما 25 دقیقه صحبت کردید و به من 10 دقیقه اجازه صحبت نمی‌دهند این رویه همیشگی شماست در این هنگام پرز برخاسته و با صدای بلند اقدام به پرخاش و پاسخگویی به اردوغان نمود و از سوی اجلاس صدای بلند‌گوی اردوغان پایین آورده شد و صدای بلندگوی پرز افزایش یافت.
در این لحظه اردوغان بلافاصله گوشی خود را از گوش برداشته و با صدای بلند به سخنان خود ادامه داد و گفت: حالا که اجازه صحبت نمی‌دهید دو جمله را می‌گویم و تمام می‌کنم حرف اول را از تورات می‌گویم.
وی با اشاره به یکی از آیات تورات گفت: در این کتاب شما امر شده‌اید که از آدم کشی بپرهیزید اما شما برخلاف کتاب آسمانی خود آدم می‌کشید این تنها کاری است که شما بلدید آدم کشی کار و رویه شماست ؛ مطلب دوم اینکه از نظر من کار بنده در اجلاس داووس به پایان رسیده است و دیگر در اینجا حضور نخواهم یافت.
به گزارش خبرگزاری فارس رجب طیب اردوغان بلافاصله اقدام به ترک جایگاه کرد و به سوی درب خروجی اجلاس کنفرانس حرکت کرد.
عمر موسی دبیر کل اتحادیه عرب که از حاضران در جلسه بود سعی کرد مانع از ترک سالن توسط اردوغان شود اما اردوغان با حفظ احترام از درخواست عمر موسی سرباز زد و سالن اجلاس را ترک کرد.


مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
انتخابات88 ، سیاسی ، موسوی ، احمدی نژاد ، انتخابات ، ایران ، اسرائیل ، عکس ، ورزشی ، خاتمی ، رضایی ، ترکیه ، کروبی ، اوباما ، آمریکا ، فوتبال ، غزه ، طنز سیاسی ، طنز ، عکس ، ازدواج ، امارات ، خامنه ای ، امید ، انتخابات 88 ، انتخابات دهم ، آمریکا ، اعدام ، عرفه ، بوش ، فیلم ، فرانسه ، ماهواره ، میر حسین موسوی ، مقام معظم رهبری ، ناجا ، ناطق نوری ، نصرالله ، هرات ، وزارت خارجه ، وزیر رفاه ، ویدئو ، یالثارات ، مثل مادر ، مسکن ، مصباح ، مصر ، معجزه ، گزارش ، گلشیفته فراهانی ، لاریجانی ، لنگه کفش ، فرهنگ ، فرهنگی ، فلسطین ، قالیباف ، قرضاوی ، کاریکاتور ، کره شمالی ، بین الملل ، پرتو ، پل نیومن ، پوتین ، پیامک ، عشق ، عراق ، عربستان ، عکس برهنه ، غیرت ، فارس ، فاکس نیوز ، افغان ، البرادعی ، الجزیره ، اسلام ، اشیای عتیقه ، اصفهان ، اعتراض ، اجتماعی ، 22 بهمن ، sms ، آلمان ، استفتاء ، اردوغان ، انتخابات ریاست جمهوری ، انرژی هسته ای ، انصار ، انقلاب ، امام ، امر به معروف ، ایرانی ، ایرنا ، بن لادن ، خبرنگار ، دانشجو ، دانشگاه ، دوربین فیلمبرداری ، رادان ، رجبی ، تلویزیون ، تیم ملی ، جاسوس ، جشنواره فجر ، جنگ ، جوادی آملی ، جوان ، چهارشنبه سوری ، چین ، حائری ، حاج علی اکبری ، حجاریان ، حماس ، حمله نظامی ، رهبر ، رهبر معظم انقلاب ، رهبری ، روزنامه ، روسیه ، روی کین ، زنان ، سارکوزی ، سازمان ملل ، سازمان ملی جوانان ، سحر ، سریال ، سید حسن نصرالله ، سیگار ، شبکه ، شهید ، شیراز ، شیعه ، شکنجه ،
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
عاشق آسمونی وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی بتلیجه بندیر د نـیـــای جـــوانـی ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره عاشقان .::مرکز بهترین ها ::. بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد. امُل PARANDEYE 3 PA تخریبچی انجمن تخصصی نرم افزارهای موبایل و اطلاعات کاربردی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد گل دختر کربلا همچنان جاریست کـــــلام نـــو شلمچه امام مهدی (عج) محفل یاران کلبه عشق کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! خبر روز .:: رویش عشق::. تکنولوژی کامپیوتر xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx رنگارنگه سین جیم های اخلاقی .:: رمز موفقیت ::. تیشه های اشک ایحسب الانسان ان یترک سدی سیاست خط سوم پاک دیده آدمک ها آخوندها از مریخ نیامده اند!!! حسام سرا عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین نه/ دی/ هشتاد و هشت ماه و مهر هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) خبر هفته سرایم بوانات نوشت گاه میم سین لبیک شاه علقمه متالورژی پر شکسته زورخانه باباعلی قافله شهداء ... تا ظهور... عشق سرخ امروز کدهای جاوا اسکریپت ( زازران )و فردا....... آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام دوزخیان زمین مذهبی سورتک زرقان پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم) - The Holy Propht -p.b.u.h ابن یاسین امام حسین (ع) .:: گاواره ::. تخیّلات خزان‌زده یک برگ بید ناگفته های آبجی کوچیکه عکس عــــشقـــــولـــــک رد پای . . . نورهدایت امیدزهرا فلورانس مهربون شب مهتابی شیعه مذهب برتر Shia is super relegion حــــــکـــــمـــــت آ بـــــــــــاد کشکول شمیم نگاهم برای تو بازمانده تنهای تنها حقیقت بهائیت مشکی رنگه عشقه عکس و شعر برای دوستداران هنر اگر علم در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست می یابند(پیامبرص) ولایت علیه السلام مشک عباس مسافری تاناکجا.مجله اینترنتی طنرناکجا آباد -نثرهای ادبی سیاوش شمیم حضور شهید سید محمد شریفی علوم قرآنی Quranic Sciences عصمت infallibility بصیرت حزب اللهی مدرنیته نقد مَلَس پوست کلف کسب درآمد از طریق اینترنت .: حرف دل :. هر چی که می خوای؟؟؟ اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار آر.پی.جی ‏زن وقایع تارنما سلطان عشق نسیمی از بهشت ... وبلاگ گروهی بصیرت موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین قدرت شیطان رویای معین سکوت بیگانه ، دختری در میان مردمان .... تفریح و سرگرمی ... وب سایت اختصاصی افسانه جومونگ کجایند مردان بی ادعا؟ تو میتونی !! دانلود سرگرمی عکس کلیپ آهنگ اس ام اس جک mp3 sms دنیای امروز ما صور اسرافیل بسم الله ارحم الرحیم دسته کلید پرشین رپ (((شفای زندگی))) از یک عباس خلوت تنهایی .: 20000000 :. السَلامُ عَلیکَ یا ابا عَبدِ الله الحُسَین (ع) اس ام اس عاشقانه « عـشقی » قالب های پارسی بلاگ وبلاگ ایران اسلام پرشین موزیک بهترینها برای شماست عاشقان پرسپولیس گفتمان مذهبی ++گوشی موبایل رایگان+ مرکز دانلود رایگان free Download بهترین نرم افزار و برنامها داستان و راه های توحید جویان بزرگ سئوالهای منتظر جواب ::::: نـو ر و ز ::::: بسم الله الرحمن الرحیم هانیبال اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز viper حمایت از ایران او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! جوکستان ، اس ام اس ، جوک ، لطیفه ، طنز ،jok+sms نفس عمیق روزگار غریبی است برادر . . . گل همیشه بهار تک ستاره حرفای خودمونی من قالب های پارسی بلاگ بهجان / behjan ازدواج موقت وچالش ها شمیم وصل معبر دلی که شکسته بود وبلاگ تخصصی ترفند کوثر چهاردیواری قلم رنجه خیلی دور _ خیلی نزدیک یه دانش آموز آوای حق تنها ترین تنها *** جزیره دانلود 2008 *** عشقولانه محمد پرسپولیسی فصل انتظار انصارالمهدی(عج) کشکول صادق آهستان فقط بالای 18+ بچه دانشجو ! EmroozNews.com Today's top news :: خبرهای برتر روز در امرو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شیراز ##پخش مستقیم حرم امام حسین ع## وب سایت شخصی مجتبی نیکنام ©©©©هاست ارزان و قدرتمند برای وبلاگ نویسان ©©©©©©© دکتر سید احمد رضا دستغیب .:: هیچ کس ::. دکتر سید احمد رضا دستغیب نوید شاهد زن مسلمان السلام علیک یا اباصالح المهدی پرواز به بی نهایت هر کی به هر جا رسید با دلش رسید گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چیز نیازمندی ها بیا برگرد به خونه از هر دری... خاطرات کبوتران حرم عشق زلف یار منطقه‏ ممنوعه همشاگردی عقیدتی ، سیاسی پایگاه بسیج حضرت صاحب الزمان علیه السلام صیغه شب بیست و چهارم - ویژه حادثه بمب گذاری در شیراز ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس ویژه نامه نمایشگاه کتاب ویژه نامه انفجار بمب شیراز سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس نیمه خرداد به بعد مدیران فردا نخلستان ترور مردان خمینی ویژه نامه اعتکاف غزه gaza سوره حشر ویژه نامه محرم طنز سیاسی دیدگاه نوین دستگاه چاپ بنر دستگاه چاپ بنر

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ