سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

88/3/31
1:40 ع

فائزه و چهار تن از اعضای خانواده هاشمی دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار "سرویس فضای مجازی " خبرگزاری فارس، شبکه ایران نوشت؛ فائزه هاشمی، دختر وی، همسر حسین مرعشی، دختر مرعشی و خواهر زن وی از جمله دستگیر شدگان هستند.
این گزارش می‌افزاید این 5 نفر روز گذشته در تجمعات غیر قانونی خیابان آزادی در حال تحریک و تشویق اغتشاش گران بودند.
گفته می شود یکی دیگر از فرزندان هاشمی رفسنجانی نیز روز گذشته در نا آرامی‌های میدان توحید حضور داشته که پس از شناسایی بلافاصله متواری شده است.
  

88/3/31
1:39 ع

یک منبع مطلع به خبرنگار فارس درباره درگیری‌های شب گذشته شهر تهران گفت: خسارت وارده به شهر در شب گذشته میلیاردی بوده است.
وی ادامه داد: در منطقه مرکزی شهر تهران تمام مخازن زباله را به آتش کشیده و باید گفت که دیگر مخزنی باقی نمانده است.
وی با اشاره به این که تابلوها و علائم راهنمایی رانندگی موجود در شهر تهران تخریب شده است، گفت: همچنین ایستگاه‌های اتوبوس را تخریب کرده و در برخی از مناطق شهر تهران اتوبوس‌ به آتش کشیدند.
این منبع مطلع بیان کرد: تعدادی از درختان دیروز توسط اغتشاشگران شکسته و به آتش کشیدند.
وی اظهار داشت: درگیری در مناطق 2، 6، 9 و 10 تهران شدید بوده است.
این منبع مطلع با اشاره به این که از پایان درگیری‌ها تا صبح تلاش کردیم شهر را تمیز کنیم، گفت: میزان خسارت وارده به شهر زیاد بوده است.
وی از آسیب دیدن تعدادی از مغازه‌ها خبر داد و گفت: بسیاری از آب‌نماهای شهر تهران و مراکز تفریحی آسیب دیده‌اند.
  

88/3/31
1:39 ع

فارس: برگزاری تجمعات غیرقانونی اخیر که با دعوت قبلی میرحسین موسوی در برخی نقاط شهر تهران انجام شد و منجر به اغتشاشات و آشوبهای خیابانی گردید، خسارتهای مالی فراوانی به جمع زیادی از تجار و کسبه تهرانی وارد ‌آورد.
برگزاری این راهپیمایی‌ها و تجمعات غیر قانونی و آشوبها و اغتشاشات، بسیاری از کسبه و مغازه‌دارها در نقاط مرکزی شهر را مجبور به تعطیلی مغازه‌های شان طی روزهای اخیر کرده است و این افراد کسب و کار خود را تعطیل کردند.
همچنین این آشوبها و درگیریها که در پی اجتماعات غیر قانونی به دعوت میرحسین موسوی ایجاد شده است، خسارتهای فراوانی به برخی مغازه‌ها و محلهای کسب و کار مردم و مخصوصا کسب و کار رانندگان تاکسی‌ها وارد آورده است.
بنابراین گزارش، شکایتهای کسبه و مغازه‌دارها و رانندگان از میرحسین موسوی در مراجع قضایی روز به روز در حال افزایش است.
همچنین یک منبع مطلع به خبرنگار فارس درباره درگیری‌های شب گذشته شهر تهران گفت: خسارت وارده به شهر در شب گذشته میلیاردی بوده است.
وی ادامه داد: در منطقه مرکزی شهر تهران تمام مخازن زباله را به آتش کشیده و باید گفت که دیگر مخزنی باقی نمانده است.
وی با اشاره به این که تابلوها و علائم راهنمایی رانندگی موجود در شهر تهران تخریب شده است، گفت: همچنین ایستگاه‌های اتوبوس را تخریب کرده و در برخی از مناطق شهر تهران اتوبوس‌ به آتش کشیدند.
این منبع مطلع بیان کرد: تعدادی از درختان دیروز توسط اغتشاشگران شکسته و به آتش کشیدند.
وی اظهار داشت: درگیری در مناطق 2، 6، 9 و 10 تهران شدید بوده است.
این منبع مطلع با اشاره به این که از پایان درگیری‌ها تا صبح تلاش کردیم شهر را تمیز کنیم، گفت: میزان خسارت وارده به شهر زیاد بوده است.
وی از آسیب دیدن تعدادی از مغازه‌ها خبر داد و گفت: بسیاری از آب‌نماهای شهر تهران و مراکز تفریحی آسیب دیده‌اند.
  

88/3/31
1:38 ع

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمد یزدی پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: میرحسین موسوی دارد جوهره خود را معرفی می‌کند و نظام موظف نیست که در‌باره سلامت انتخابات وی را قانع کند و مردم ما به اجبار به کسی رای نداده‌اند و رای همه مردم اختیاری بوده است.
وی افزود: اقای موسوی هنوز زمانیکه صندوق‌ها باز نشده بود اعلام پیروزی کرده‌است و این کار خلاف قوانین بود.
  

88/3/31
1:37 ع

فارس: در جریان اغتشاشات دیشب تهران تعدادی از عوامل مرتبط با گروهک تروریستی منافقین همراه با مقادیر معتنابهی به سلاح گرم بازداشت شده‌اند.
این گروه در نقاط مختلف به صورت کور به تجمع‌ها خیابانی و نیروهای انتظامی تیراندازی می‌کردند.
برپایه این گزارش مادر و دختری از خانواده یکی از معدومان منافقین نیز حضور دارند.
این گروه تروریستی سلاح‌های ام پی فایو،‌ کلت کمری ، نارنجک و کوکتل مولوتوف در اختیار دارند.
  

88/3/31
1:37 ع

حبیب الله عسکراولادی دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس با اظهار تاسف از صدور بیانیه جدید میرحسین موسوی گفت: رئیس جمهور آمریکا و برخی سران اروپایی اغتشاش و شورش را برای مخدوش کردن رای 40 میلیونی مردم فداکار ایران تجویز می‌کنند و به عمال خود دستور می‌دهند به زن و بچه مردم در خیابانها تعرض کنند. آیا دستور آنها را به فارسی ترجمه کردن و در بیانیه خود آوردن تاسف‌بار و تاثرآور نیست؟!
وی با طرح سؤالی از میرحسین موسوی گفت: بنده سوال می‌کنم اگر شما رای آورده بودید اجازه می‌دادید طرفداران رقیب شکست خورده به خیابانی بیایند و بگویند انتخابات را ابطال کنید و آنقدر تکرار کنید تا انتخاب قانونی شکسته شود؟!
وی افزود: آیا ستیز با قانون که اعلام جنگ با مردم و رئیس جمهور قانونی کشور است صلاحیت احراز شده توسط شورای نگهبان مربوط به شما را زیر سوال نمی‌برد؟
وی با هشدار به اینکه مردم مراقب شعارهای گمراه‌کننده و فریب اثر باشند گفت: اگر تخریب و آدم کشی غارت اموال مردم و صدمه به بیت‌المال در پوشش نصر من‌الله و فتح قریب و الله اکبر و حسین حسین کردن قابل توجیه باشد، قطعا قرآن سرنیزه کردن در برابر علی (ع) توجیه شدنی است! آقایان باید متوجه باشند در کدام اردوگاه دشمن علیه امام عادل ایستاده‌اند.
وی با اشاره به هدایت‌ها و صراحت‌های مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه اخیر گفت: من هرگز فکر نمی‌کردم آقای موسوی در برابر سماحت رهبری و نصایح دلسوزانه ایشان اینقدر بی‌اعتنایی و جمود نشان دهند و با ایستادن در مقابل قانون دوباره به تحریک‌هایی که به اغتشاش منجر می‌شود، بپردازند.
وی خطاب به موسوی گفت: آیا انتخاب زمان 30 خرداد برای صدور بیانیه که روز قیام مسلحانه منافقین علیه امام (ره) و نظام و انقلاب بود برای خروج بر حاکمیت اتفاقی است؟!
چرا نباید درک کنید که توسط تیمی اداره می‌شوید که مدتها پیش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عدم مشروعیت اسلامی آنها را اعلام کرده بود!
آیا بیانیه دیروز آقای موسوی تولی به ولایت و التزام عملی به قانون ساسی بود؟!
وی همچنین گفت: اگر امام (ره) در قید حیات بودند راجع به صدور بیانیه‌ای که فرمان اغتشاش و آشوب دارد و از اتاق جنگ روانی آقای موسوی به گوش می‌رسد چه می‌فرمودند؟!
وی بار دیگر خطاب به میرحسین موسوی گفت: ما از روی علاقمندی به شما متذکر می‌شویم، سرنوشت بنی‌صدر و منافقین را برای شما نمی‌پسندیم. به دامان ملت و آغوش رهبری و رای قانون و اکثریت بازگردید و بی‌مهری به نظام و مردم را در مقابل مهر مردم و سماحت رهبری معظم و نظام قرار ندهید.
  

88/3/31
1:36 ع

فارس: برخی اعضای مجمع روحانیون در اعتراض به آنچه رفتار خودسرانه موسوی می‌خوانند، تاکید داشتند از آنجا که تجمع دیروز تهران به دعوت مجمع روحانیون بود و پس از عدم صدور مجوز قانونی و در هنگامی که مجمع بیانیه رسمی برای لغو آن داد، موسوی نباید حامیان خود را به خیابان‌ها می‌ریخت.
این اعضاء تصریح داشتند: پیگیری مطالبات از راههای غیرقانونی که مستلزم تحمیل تلفات و خسارات به کشور است، باعث مخالفت مردم با این تحرکات آشوبگرانه خواهد شد و در نهایت نظام عزم خود را برای برخورد با قانون شکنان جزم خواهد کرد.
  

88/3/30
11:25 ع

آتش زدن مسجد و تعرض مجدد به ناحیه بسیج در تجمع کم‌رونق آشوبگران
موسوی با تکرار خواسته غیرقانونی خود رسماً از آشوب‌گران حمایت کرد

آشوب‌گران تهران که تجمع غیرقانونی امروز آن‌ها با بی‌اعتنایی قابل توجهی از سوی شهروندان مواجه شد، به منظور ارسال پیام‌های حیاتی از خود به رسانه‌های ضدانقلاب و حامیان غربی و صهیونیستی خود دست به اغتشاش زدند؛ رفتاری غیرقانونی که تنها ساعتی پس از خاتمه دادن به آن از سوی نیروهای نظامی و بازگشت آرامش به خیابان‌های شهر، موسوی در بیانیه‌ای رسماً از آن حمایت و حتی ادعا کرد باید مکان‌هایی برای تجمعات غیرقانونی در نظر گرفته شود.

به گزارش رجانیوز، اقدام به آتش زدن مسجد لولاگر خیایان آذربایجان و وسایل نقلیه عمومی، تعرض مجدد به ناحیه بسیج، پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف به سمت اماکن عمومی و ساختمان‌های مردمی از جمله اغتشاشات عصر شنبه اوباش در تهران بود.

بی‌اعتنایی مردم به این تجمع غیرقانونی با خشم اغتشاش‌گران مواجه شد و این طیف که تلاش زیادی داشتند در 2 تجمع قبلی خود در میدان هفتم تیر و میدان امام خمینی وجهه‌ای مسالمت‌آمیز از تجمعات خود نشان دهند و حتی از این اجتماع‌ها با عنوان "تجمع سکوت" و همراه با آرامش یاد می‌کردند، امروز بار دیگر دست به آشوب‌گری زدند.

اوباش با سنگ و کوکتل مولوتف به ناحیه بسیج مقداد در خیابان آزادی حمله کردند که با مقاومت بسیجیان مواجه شدند. همچنین اغتشاش‌گران به مسجد لولاگر در خیابان آذربایجان نیز حمله‌ور شدند و بخش‌هایی از مسجد را به آتش کشیدند.

آشوب‌گران پس از آنکه در اثر مقاومت دفاعی نیروهای نظامی مجبور به فرار شدند، اقدام به آتش زدن لاستیک و تعدادی موتورسیکلت کردند. اوباش با حمله به برخی موتورسواران و ضرب و شتم آن‌ها موتورها را آتش زدند.

همچنین دامنه‌ی این درگیری‌ها به خیابان ستارخان تهران نیز کشیده شد و یک اتوبوس شرکت واحد توسط اوباش به آتش کشیده شد.

با این حال، برخورد قاطع نیروهای نظامی و مردمی با اغتشاشگران موجب شد این افراد متفرق شوند و آخرین دست و پاز دن‌ها و زورآزمایی‌های خیابانی به منظور اعمال فشار برای تحقق خواسته غیرقانونی ابطال انتخابات ناکام ماند، به طوری که تا قبل از تاریک شدن هوا تمام مناطق دست‌خوش آشوب، آرام شد.

پیش از این مجمع روحانیون یکی از جدی‌ترین تشکل‌های حامی موسوی برای تجمع امروز (شنبه) درخواست مجوز داده بود اما در حالی که از صبح شنبه وزارت کشور بر عدم صدور مجوز تأکید و اضافه کرد هرگونه تجمع غیرقانونی است، مجمع روحانیون تا 2 ساعت قبل از زمان قبلی اعلام شده برای تجمع از صدور اطلاعیه خودداری کرد و در اطلاعیه صادره نیز با فرار به جلو، تأکید شد مسوولیت حفظ امنیت مردم برعهده دولت و مسئولان امنیت کشور است.

اما در حالی که سایت کلمه وابسته به میرحسین موسوی ساعت 12:51 شنبه از انتشار بیانیه مهم وی تا ساعتی دیگر خبر داد، ساعت 20:42 همین سایت در خبر دیگری نوشت: با توجه به درگیری های شدیدی که امروز عصر در تهران رخ داد مهندس میرحسین موسوی صدور بیانیه خود را به تعویق انداخت.

این سایت در حالی که از اغتشاشگران به عنوان "مردم" یاد می‌کرد، افزود: طبق اعلام قبلی قرار بود تا امروز عصر بیانیه جدید میرحسین موسوی خطاب به ملت ایران منتشر شود اما با توجه به برخوردهای شدید نیروهای نظامی با مردم، مهندس موسوی صدور این بیانیه را به تعویق انداخت.

سایت کلمه همچنین در خبر دیگری از آنچه که آن را جعل خبر به نقل از موسوی در برخی سایت‌ها و خبرگزاری‌ها می‌خواند خبر داد و تأکید کرد مردم اخبار مربوط به میرحسین موسوی را تنها از مجاری رسمی پیگیری کنند. اخیرا تعدادی از سایت ها و خبرگزاری ها با دروغ پراکنی جملاتی را به نقل از میرحسین موسوی منتشر کردند که کذب محض بوده است.

اشاره این سایت به نقل قول مطرح شده از موسوی در سایت جهان و خبرگزاری فارس مبنی بر انحرافی دانستن تجمع امروز بود و با این تکذیبیه، موسوی عملاً از اعلام برائت نسبت به آشوب‌گری خیابانی امروز اعلام برائت کرد.

اما موسوی نهایتاً پس از گذشت حدود 10 ساعت از وعده سایت خود، در ساعت 21:20 بیانیه‌ای منتشر کرد و حتی ادعا کرد حکومت باید امکان برگزاری تجمعات خیابانی را فراهم کند.

وی در بیانیه خود ابتدا با لحنی شعارگونه خود و جریان حامی‌اش را مظهر همه‌ی خوبی‌ها و ارزش‌های انقلاب و جریان مقابل را نماد تحجر، استبداد، دروغ، عقب‌ماندگی، فساد، بی‌عدالتی، تقلب، قانون‌گریزی و... خواند.

موسوی که امروز از حضور در شورای نگهبان و بیان استدلالات خود طفره رفت تا نشان دهد آنچنان که گفته می‌شود هیچ دلیلی برای ادعاهایش ندارد، در ادامه بیانیه خود با تکرار ادعای غیرمستند و کذب تقلب و جابه‌جایی آرا، نتوانست خشم خود را از عدم انفعال مقامات نظام در قبال آشوب‌گری‌های وی و حامیانش در پذیرفتن ابطال انتخابات پنهان کند.

وی که عملاً با رفتارهای غیرقانونی خود مسئول خون‌ها، خشونت‌ها و آشوب‌های 8 روز گذشته است، ادامه داد باید امکان تجمع‌های خیابانی فراهم شود و سپس تهدید کرد بگذارند صداها قبل از آن که به فریاد تبدیل شود به صورت استدلال و مجادله احسن در این رسانه جاری، تصحیح و تعدیل گردد.


  

88/3/30
11:23 ع

امروز همه اعتصاب‌ها، راهپیمایی‌ها خلاف مسیر ملت ماست/ مشت اینها باز شد که چه آزادى مى‏خواهند؛ آزادى انفجار!

بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران در بیانات متعددی انگیزه‌ها و اهداف آشوب‌طلبان علیه انقلاب اسلامی را بیان کرده و این رفتار را خلاف مسیر ملت ایران خوانده‌اند. بازخوانی برخی از این بیانات، در شرایط امروز کشور راهگشاست:

-دست بردارند از این اختلافات جزیى که همه‏اش برمى‏گردد به نفسانیت خود آدم. به هر اسمى یک اعتصاب مى‏شود؛ به هر اسمى یک اجتماع مى‏شود؛ به هر اسمى یک راهپیمایى مى‏شود. امروز همه اعتصابها، همه راهپیماییها، همه اینها برخلاف مسیر ملت ما هست. امروز روز این است که همه با هم، با هم بدون اینکه فرصت از دست بدهیم کوشش کنیم، این اختلافات را از بین برداریم. هر روز تحصن! یک امرى است هر که یک ناراحتى پیدا مى‏کند، تحصن مى‏کند. یک عده‏اى را وامى دارد به تحصن. این به نفع کى تمام مى‏شود؟ این تحصن‌هاى یکى دنبال دیگر به نفع کى تمام مى‏شود؟ یک دسته بیکارمى‏شوند یا اداره‏شان را زمین مى‏گذارند و تحصن مى‏کنند. یا زراعتشان را زمین مى‏گذارند تحصن مى‏کنند. این به نفع ملت هست یا به نفع آنهایى است که مى‏خواهند با این تحصن‌هاى بعد از تحصن و ایجاد اختلاف‌ها، برگردد حال کشور ما به یک حالى که اگر از سابق بدتر نشود لااقل مثل آن بشود، همه چیز ما را ببرند؟ صحیفه امام ج‏11، 445

-برادران من! برادران تبریزى! برادران فارس! برادران اصفهانى! برادران دیگر که از جاهاى مختلف به این مکان تشریف آورده اید! ضمن تشکر از همه شما باید عرض کنم بیدار باشید، توجه داشته باشید! نقشه‏هاى محیلانه اینها را نقش بر آب کنید. نگذارید این فتنه‌گرها در بین مردم بیفتند و صفوف ما را متفرق کنند. صف واحد باشید: صَفاً کَأَنَّهُم بُنیَانٌ مَرصُوصٌ. این سد عظیمى که آن سد عظیم را شکست، حفظ کنید. این قطره‌هایى که به صورت سیل بنیانکن درآمد، این واحدهایى که همچون سیل عظیمى تمام موانع را از سر راه برداشت، حفظ کنید. با این سیل عظیم به پیش بروید و همه بنیانهاى ظلم و ستم را منهدم کنید.این دستهاى خائن را قطع کنید. صحیفه امام ج‏7، 191

-باید شیاطین بدانند، تفرقه‌اندازها بدانند که غلط فکر کرده‏اند! باید این ابلیس‌ها و این شیاطین بدانند که همچو قدرتى براى آنها نیست. آن قدرتى که آن سد بزرگ را شکست، این قطره‏هاى ضعیف را خواهد شکست. ما آزادى مطلق خواهیم داد، و مى‏دهیم و داده ایم لکن نه براى توطئه، نه براى فساد و خرابکارى. توطئه باید درهم شکسته شود. خرابکاران باید دفع شوند. صحیفه امام ج‏7، 191

-این ریشه‏هاى گندیده -که در اطراف مملکت ما مشغول فساد هستند- بدانند که ما اگر اراده بکنیم، و ملت ما اراده بکند، و من اجازه بدهم به ملت، در نصف روز شما را قلع و قمع خواهند کرد. توطئه‏هاى خیانتکارانه را کنار بگذارید؛ جنایات را کنار بگذارید؛ ملت را رها کنید. شما قدرت این ندارید که ملت ما را به عقب برگردانید. ما مصمم هستیم که تا آخر قطره خون، خودمان و ملتمان را فداى اسلام کنیم. ما آزادى بیان، براى گفتن، براى نوشتن، مى‏دهیم؛ لکن براى توطئه اجازه نخواهیم داد. و توطئه‏هاى شما را، و شما را اگر توطئه کنید، دفن خواهیم کرد. صحیفه امام ج‏7، 201

-این‌ها نمى‏خواهند ایران آرام باشد، این‌ها مى‏خواهند مغشوش و منقلب باشد تا در خارج منعکس بشود که ایران رشد ندارد و نمى‏تواند خودش را اداره کند، آن وقت خداى نخواسته یک کودتایى به پیش بیاورند، و باز برگردد به همان حال سابق... بیدار باشید! توجه داشته باشید که اینها غرض‌هاى سوء دارند؛ و مقصودشان این است که برگردانند این حیثیت را به حال اول... الآن یک قشرهایى هستند که نمى‏خواهند که این نهضت به آخر برسد... این شلوغی‌ها و این‌ها را مى‌خواهند بکنند که آرامش در مملکت نباشد و کم کم وقتى آرامش نشد، راهى باز بشود، براى اینکه یک کودتاى مشروعى -به قول خودشان- درست بشود، خداى‏ نخواسته به حال اول برگردد؛ و این ان‌شاءاللَّه نمى‏شود. لکن ما باید بیدار باشیم. صحیفه امام ج‏7، 252

-ما در جنگ با امریکا و تفاله‏هاى امریکا [هستیم‏]، این تفاله‏هایى که قالب زدند خودشان را و ما غفلت کردیم، الآن هم هستند. باید هر یک از اینها را شناسایى کنید و به دادگاه‌ها معرفى کنید، ننشینید که باز یک جایى را آتش بزنند. این‌ها مى‏خواهند خرابى کنند، کار ندارند به این که کى کشته بشود و کى از بین برود، دشمنى خصوصى هم با هیچ کدام ندارند. خوب، هفتاد و چند نفر از بهترین جوانان ما را که از بین بردند، اینها با افرادشان یک آشنایى نداشتند، نمى‏شناختند، اما مى‏خواستند یک شلوغى بشود، یک انفجارى حاصل بشود و مردم از صحنه بیرون بروند و دیدند که خیر، عکس شد مطلب مردم. این شهادت اسباب این شد که همه با هم منسجم بشوند. این اسباب این شد که مشت این ادعاکن‏ها که ما براى آزادى و براى کذا مى‏خواهیم، زحمت بکشیم و باید این ملت آزاد باشد و کذا، مشت اینها باز شد که اینها از چه سنخ آزادى مى‏خواهند؛ آزادى انفجار! آزادى انفجار اینها مى‏خواهند. اینها مى‏خواستند که این منافقین هم آزاد بیایند توى مردم و بعد از یک سال دیگر بسیارى از جوانهاى ما را منحرف کنند آزادانه و بسیارى از کارهایى که مى‏خواهند مخفیانه انجام بدهند، آزادانه انجام بدهند، براى اینکه، آزادى است! صحیفه امام ج‏15، 29

-من حالا هم باز به این افرادى که خیلى منحرف نیستند، من به اینها باز نصیحت مى‏کنم که شما بیایید و حسابتان را از این منافقین که قیام بر ضد اسلام کردند، حسابتان را جدا کنید... شما دیدید که آقاى بنى‌صدر حسابش را جدا نکرده، خدا مى‏داند که من مکرر به این گفتم که آقا، اینها تو را تباه مى‏کنند. این گرگ‌هایى که دور تو جمع شده اند و به هیچ چیز عقیده ندارند، تو را از بین مى‏برند، گوش نکرد، هى قسم خورد که اینها فداکار هستند، اینها مردم کذا هستند؛ یعنى، آنهایى که دور و بر او هستند. خوب من مى‏دانستم که اینجور نیستند. یک دسته‏اى، که مى‏روند توى وزارتخانه دزدى مى‏کنند این را تأییدش مى‏کند. خوب معلوم مى‏شود، دزدى را شما گفتید. این قدر عقلشان ناقص است، این را تأیید مى‏کردند... امروز آنى که براى شما براى دینتان براى دنیاتان فایده دارند، این ملت‏اند، این ملت پابرهنه است. آن ملت سرمایه‏دار هم به درد شما نمى‏خوردند، آنها همه براى خودشان مى‏کشند، شماها را مى‏خواهند آلت دست قرار بدهند. این منافقین هم به درد شما نخواهند خورد، هر روزى که این منافقین قدرت پیدا کنند، سر شما را هم مى‏برند؛ براى اینکه شما لا اله الّا اللَّه‏ مى‏گویید، آنها با لا اله الّا اللَّه‏ مخالف‏اند... آن روزى که اینها پیروز بشوند -خداى نخواسته- شما فداى آن‌ها خواهید شد، شما را پل قرار داده‏اند براى پیروزى، وقتى که رفتند این پل را عقب خودشان خراب مى‏کنند، آن‌ها مزاحم نمى‏خواهند. صحیفه امام ج‏15، 32

-شما اسلام را کنار نگذاشتید، لکن آنهایى که به اسلام عقیده ندارند و اشخاصى هستند که قیام بر ضد اسلام کردند و لااقل در خیابان‌ها ریخته‏اند و آدم کشته‏اند و شما هم حکم شرعى‏اش را مى‏دانید و شما هم مى‏دانید که کسى که مسلحانه در خیابان بریزد و مردم را ارعاب کند، لازم نیست بکشد مردم را، ارعاب کند، اسلام تکلیفش را معین کرده است و شما هم مسئله‏اش را مى‏دانید. شما همین یک مسئله را بگویید، یک اعلامیه بدهید. مسئله در کتاب خدا هست که این‏ اشخاصى که مفسد هستند و ریختند توى خیابان‌ها و مردم را مى‏ترسانند، به حسب حکم خدا، حکمشان این است. شما این مسئله شرعى را بگویید و از گروه خودتان امضا کنید. خوب، چرا این قدر تعلل مى‏کنید؟ مگر براى شما مى‏خواهید اینها چه بکنند. صحیفه امام ج‏15، 32

-مقابل ضدانقلاب که تصمیم گرفته است بعضى افراد را بهانه قرار داده و علیه شما هر روز دست به اغتشاش بزند، خواهم ایستاد... امروز منافقین و جبهه ملى و حزب دمکرات و تمامى ضدانقلابیون دست در دست یکدیگر گذاشته‏اند تا شما و انقلاب پاک ملت را نابود کنند. مگر نمى‏بینید که هر روز در گوشه‏اى جمع مى‏شوند و دست به خرابکارى مى‏زنند؟ مگر نبود که اگر حضور شما نبود، آبروى انقلاب شما را در جهان ریخته بودند؟ کیْد هرج و مرج طلبان را خنثى کنید و بدانید که گناهى بزرگتر از این نیست که خداى ناکرده در مقابل ضد خدا و ضد مردم ساکت باشید و پاداشى بالاتر از حضورتان در مقابل ضدانقلاب نمى‏باشد. آرامش را حفظ نمایید و در حفظ وحدت و اخوت اسلامى کوشش نمایید. از نفس گرم ولى اللَّه اعظم- عجل اللَّه تعالى فرجه- مى‏خواهم که از خداوند تعالى تقاضا فرماید که همه ما و همه مقامات و تمام ملت شریف را توفیق عمل به اسلام و قوانین‏ اسلامى عطا فرماید و تعجیل در ظهور بقیة اللَّه -روحى فداه- نماید. صحیفه امام، ج‏14، 476


  

88/3/30
11:17 ع

پس از خطبه های دیروز مقام معظم رهبری که طی آن بر سلامت انتخابات و مردود بودن "زور آزمایی های خیابانی" تصریح شد و البته در عین حال بر ادامه روند قانونی رسیدگی به شکایات نامزدها توسط شورای نگهبان تأکید گردید ، بسیاری از ناظران سیاسی انتظار داشتند میرحسین موسوی ، بیانیه ای صادر و در آن اعلام موضع نماید و از جمله پیش بینی هایی می شد مبنی بر این که موسوی ، بیانات رهبری را فصل الخطاب بداند و ضمن تأکید بر پیگیری صیانت از آرا از مجاری قانونی و مدنی ، از هوادارانش بخواهد در این مقطع حساس و شکننده ، به تجمعات خود پایان دهند و منتظر اعلام نظر نهایی شورای نگهبان باشند.
مع الوصف ، تا لحظه مخابره این مطلب ، موسوی عکس العملی نشان نداده و سکوت پیشه کرده است.

اگر واقع بین باشیم و نه ایده آلیست ، باید بگوییم که تا پیش از خطبه های دیروز مقام معظم رهبری، تقابل موجود ، بین دو جناح بود که طی آن هواداران اصلاحات با محور قرار دادن موسوی از یک سو و حامیان اصولگرایی نیز با شعار حمایت از احمدی نژاد از سوی دیگر به زورآزمایی و قدرت نمایی و گاه درگیری مشغول بوده اند.
اما اکنون فضای  افکار عمومی و مسوولان امنیتی کشور معطوف به این نکته است که بعد از بیانات رهبری ، ماجرا "تفاوت ماهیتی" پیدا کرده و از تقابل جناح های درون نظام فراتر رفته است و از این پس ، هر تجمعی که بدون مجوز وزارت کشور انجام گیرد ، موضع گیری صریح در مقابل نظام است و لذا این حق را قائل می شوند که "مواجهه" نمایند ؛ این را می توان از اظهارات دیروز مرندی ، نماینده اصولگرای نزدیک به علی لاریجانی هم دریافت که بر لزوم برخورد با تجمعات بعد از این تصریح داشت.

بنابراین ، سوال اینجاست که آیا ادامه تجمعات مفید است و مثلاً مسوولان با دیدن تجمعات جدید ، عرصه را بر خود تنگ می بینند و به ابطال انتخابات تن می دهند؟
پاسخ این سوال به وضوح در خطبه های نماز جمعه دیروز داده شد و تصریح گردید که رهبری هرگز زیر بار بدعت های غیرقانونی نمی روند.
متعاقب آن نیز مسوولان نیروی انتظامی ، بر عزم جدی درباره برخورد با تجمعات خیابانی تاکید کردند و حتی فرمانده کل نیروی انتظامی نیز در نامه سرگشاده ای به میرحسین موسوی ، در این باره اتمام حجت کرد.

از این رو باید واقع بینانه تصریح داشت که ادامه روند حاضر ، به تشدید فضای امنیتی کشور می انجامد و طبیعتاً نتیجه مطلوب معترضین ، یعنی ابطال انتخابات و تجدید آن ، حاصل نمی شود.

در چنین شرایطی ، میرحسین موسوی ، تحت شدیدترین فشارها از سوی اطرافیان خود مبنی بر اعلام موضع است و از جمله یکی از مهم ترین و جدی ترین پیشنهادات موجود این است که وی ، به جای آن که با استمرار وضعیت موجود ، رو به سوی آینده ای مبهم بگذارد و سرمایه میلیونی آرای خود را مصروف درگیری های بی حاصل نماید ، یک حزب فراگیر تشکیل دهد و به پیگیری مطالبات خود و هواداران میلیونی اش از طرق مدنی و قانونی بپردازد ؛ از جمله این که در نقش حزب منتقد دولت ، در فضای سیاسی آینده ایفای نقش جدی و تدثیر گذار داشته باشد
 و برای جبران وضعیت کنونی ، از هم اکنون برای انتخابات شورای شهر که سال آینده برگزار می شود و سپس مجلس و نهایتاً ریاست جمهوری ، اقدام کند و اهدافی را که در حال حاضر تحقق یافتنی نیستند و اصرار بر آن ها فقط می تواند منجر به تلفات و امنیتی شدن فضا شود را در یک پروسه زمانی معین طی نماید.

طراحان این پیشنهاد بر آنند که حتی به فرض صحت آرای 13 میلیونی موسوی که وزارت کشور آن را اعلام کرده است ، وی سیاستمداری با پشتوانه مردمی است و سرمایه ای بی نظیر را در اختیار دارد ولی این سرمایه در گذر از اعتراضات خیابانی (که دستاویز مناسبی برای تخریب موسوی و تبدیل وی از چهره ای انقلابی به عاملی برای اغتشاش است) تحلیل می رود .
به بیان دیگر ، انرژی نهفته در این پتانسیل اجتماعی و سیاسی ، با ادامه یافتن تجمعات و اعتراضات خیابانی ، تخلیه می شود ، در حالی که برای استمرار رویکردهای تحول خواهانه ، وجود این سرمایه ، بسیار ضروری است.

از این رو ، میرحسین موسوی ، هم اکنون در دو راهی «تن دادن به وضعیت موجود با هزینه هایی گزاف و آینده ای نامعلوم»(که مد نظر برخی اطرافیانش هست) و « ساماندهی هواداران خود در مسیری مدنی و قانونمند برای پیگیری مطالبات اصلاح طلبانه»(که با روحیات وی همخوانی بیشتری دارد) قرار دارد.
مع الوصف ، بسیاری از دوستان او بر این باورند که میرحسین ، به عنوان سیاستمداری کهنه کار ،«آرامش و تدبیر» را ترجیح خواهد داد و نخواهد گذاشت ظرفیت سیاسی بزرگی که انتخابات اخیر دراختیارش قرار داده ، در اغتشاشات خیابانی از بین برود ، چه آن که اندوختن چنین سرمایه ای شاید هیچگاه برای او میسر نشود.
  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
انتخابات88 ، سیاسی ، موسوی ، احمدی نژاد ، انتخابات ، ایران ، اسرائیل ، عکس ، ورزشی ، خاتمی ، رضایی ، ترکیه ، کروبی ، اوباما ، آمریکا ، فوتبال ، غزه ، طنز سیاسی ، طنز ، عکس ، ازدواج ، امارات ، خامنه ای ، امید ، انتخابات 88 ، انتخابات دهم ، آمریکا ، اعدام ، عرفه ، بوش ، فیلم ، فرانسه ، ماهواره ، میر حسین موسوی ، مقام معظم رهبری ، ناجا ، ناطق نوری ، نصرالله ، هرات ، وزارت خارجه ، وزیر رفاه ، ویدئو ، یالثارات ، مثل مادر ، مسکن ، مصباح ، مصر ، معجزه ، گزارش ، گلشیفته فراهانی ، لاریجانی ، لنگه کفش ، فرهنگ ، فرهنگی ، فلسطین ، قالیباف ، قرضاوی ، کاریکاتور ، کره شمالی ، بین الملل ، پرتو ، پل نیومن ، پوتین ، پیامک ، عشق ، عراق ، عربستان ، عکس برهنه ، غیرت ، فارس ، فاکس نیوز ، افغان ، البرادعی ، الجزیره ، اسلام ، اشیای عتیقه ، اصفهان ، اعتراض ، اجتماعی ، 22 بهمن ، sms ، آلمان ، استفتاء ، اردوغان ، انتخابات ریاست جمهوری ، انرژی هسته ای ، انصار ، انقلاب ، امام ، امر به معروف ، ایرانی ، ایرنا ، بن لادن ، خبرنگار ، دانشجو ، دانشگاه ، دوربین فیلمبرداری ، رادان ، رجبی ، تلویزیون ، تیم ملی ، جاسوس ، جشنواره فجر ، جنگ ، جوادی آملی ، جوان ، چهارشنبه سوری ، چین ، حائری ، حاج علی اکبری ، حجاریان ، حماس ، حمله نظامی ، رهبر ، رهبر معظم انقلاب ، رهبری ، روزنامه ، روسیه ، روی کین ، زنان ، سارکوزی ، سازمان ملل ، سازمان ملی جوانان ، سحر ، سریال ، سید حسن نصرالله ، سیگار ، شبکه ، شهید ، شیراز ، شیعه ، شکنجه ،
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
عاشق آسمونی وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی بتلیجه بندیر د نـیـــای جـــوانـی ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره عاشقان .::مرکز بهترین ها ::. بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد. امُل PARANDEYE 3 PA تخریبچی انجمن تخصصی نرم افزارهای موبایل و اطلاعات کاربردی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد گل دختر کربلا همچنان جاریست کـــــلام نـــو شلمچه امام مهدی (عج) محفل یاران کلبه عشق کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! خبر روز .:: رویش عشق::. تکنولوژی کامپیوتر xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx رنگارنگه سین جیم های اخلاقی .:: رمز موفقیت ::. تیشه های اشک ایحسب الانسان ان یترک سدی سیاست خط سوم پاک دیده آدمک ها آخوندها از مریخ نیامده اند!!! حسام سرا عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین نه/ دی/ هشتاد و هشت ماه و مهر هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) خبر هفته سرایم بوانات نوشت گاه میم سین لبیک شاه علقمه متالورژی پر شکسته زورخانه باباعلی قافله شهداء ... تا ظهور... عشق سرخ امروز کدهای جاوا اسکریپت ( زازران )و فردا....... آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام دوزخیان زمین مذهبی سورتک زرقان پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم) - The Holy Propht -p.b.u.h ابن یاسین امام حسین (ع) .:: گاواره ::. تخیّلات خزان‌زده یک برگ بید ناگفته های آبجی کوچیکه عکس عــــشقـــــولـــــک رد پای . . . نورهدایت امیدزهرا فلورانس مهربون شب مهتابی شیعه مذهب برتر Shia is super relegion حــــــکـــــمـــــت آ بـــــــــــاد کشکول شمیم نگاهم برای تو بازمانده تنهای تنها حقیقت بهائیت مشکی رنگه عشقه عکس و شعر برای دوستداران هنر اگر علم در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست می یابند(پیامبرص) ولایت علیه السلام مشک عباس مسافری تاناکجا.مجله اینترنتی طنرناکجا آباد -نثرهای ادبی سیاوش شمیم حضور شهید سید محمد شریفی علوم قرآنی Quranic Sciences عصمت infallibility بصیرت حزب اللهی مدرنیته نقد مَلَس پوست کلف کسب درآمد از طریق اینترنت .: حرف دل :. هر چی که می خوای؟؟؟ اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار آر.پی.جی ‏زن وقایع تارنما سلطان عشق نسیمی از بهشت ... وبلاگ گروهی بصیرت موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین قدرت شیطان رویای معین سکوت بیگانه ، دختری در میان مردمان .... تفریح و سرگرمی ... وب سایت اختصاصی افسانه جومونگ کجایند مردان بی ادعا؟ تو میتونی !! دانلود سرگرمی عکس کلیپ آهنگ اس ام اس جک mp3 sms دنیای امروز ما صور اسرافیل بسم الله ارحم الرحیم دسته کلید پرشین رپ (((شفای زندگی))) از یک عباس خلوت تنهایی .: 20000000 :. السَلامُ عَلیکَ یا ابا عَبدِ الله الحُسَین (ع) اس ام اس عاشقانه « عـشقی » قالب های پارسی بلاگ وبلاگ ایران اسلام پرشین موزیک بهترینها برای شماست عاشقان پرسپولیس گفتمان مذهبی ++گوشی موبایل رایگان+ مرکز دانلود رایگان free Download بهترین نرم افزار و برنامها داستان و راه های توحید جویان بزرگ سئوالهای منتظر جواب ::::: نـو ر و ز ::::: بسم الله الرحمن الرحیم هانیبال اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز viper حمایت از ایران او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! جوکستان ، اس ام اس ، جوک ، لطیفه ، طنز ،jok+sms نفس عمیق روزگار غریبی است برادر . . . گل همیشه بهار تک ستاره حرفای خودمونی من قالب های پارسی بلاگ بهجان / behjan ازدواج موقت وچالش ها شمیم وصل معبر دلی که شکسته بود وبلاگ تخصصی ترفند کوثر چهاردیواری قلم رنجه خیلی دور _ خیلی نزدیک یه دانش آموز آوای حق تنها ترین تنها *** جزیره دانلود 2008 *** عشقولانه محمد پرسپولیسی فصل انتظار انصارالمهدی(عج) کشکول صادق آهستان فقط بالای 18+ بچه دانشجو ! EmroozNews.com Today's top news :: خبرهای برتر روز در امرو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شیراز ##پخش مستقیم حرم امام حسین ع## وب سایت شخصی مجتبی نیکنام ©©©©هاست ارزان و قدرتمند برای وبلاگ نویسان ©©©©©©© دکتر سید احمد رضا دستغیب .:: هیچ کس ::. دکتر سید احمد رضا دستغیب نوید شاهد زن مسلمان السلام علیک یا اباصالح المهدی پرواز به بی نهایت هر کی به هر جا رسید با دلش رسید گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چیز نیازمندی ها بیا برگرد به خونه از هر دری... خاطرات کبوتران حرم عشق زلف یار منطقه‏ ممنوعه همشاگردی عقیدتی ، سیاسی پایگاه بسیج حضرت صاحب الزمان علیه السلام صیغه شب بیست و چهارم - ویژه حادثه بمب گذاری در شیراز ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس ویژه نامه نمایشگاه کتاب ویژه نامه انفجار بمب شیراز سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس نیمه خرداد به بعد مدیران فردا نخلستان ترور مردان خمینی ویژه نامه اعتکاف غزه gaza سوره حشر ویژه نامه محرم طنز سیاسی دیدگاه نوین دستگاه چاپ بنر دستگاه چاپ بنر

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ