سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
1 2 3 4 >

87/1/29
9:47 ص

دبیرخانه شورای امنیت کشور درباره حادثه دلخراش روز شنبه در محل حسینیه سیدالشهدای شیراز اطلاعیه‌ای صادر کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این اطلاعیه ضمن ابراز تأسف و تأثر عمیق از بروز حادثه، علت اصلی این حادثه دلخراش، انفجار ناشی از وجود برخی اقلام جنگی در نمایشگاه یادمان شهدا در محل حسینیه سیدالشهدا اعلام شده است.

اطلاعیه دبیرخانه شورای امنیت کشور ضمن رد اخبار و گزارش‌های پراکنده مبنی بر انتقال مواد انفجاری از بیرون توسط عوامل و عناصر معاند داخلی یا خارجی، خاطرنشان کرده است که بررسی‌های کارشناسی و فنی پیرامون جزئیات مربوط به نحوه و چگونگی انفجار ادامه دارد و نتایج نهایی آن در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

متن کامل اطلاعیه که در 27 فروردین ماه جاری صادر شده، به این شرح است:

‹‹ با ابراز تاسف و تاثر عمیق از بروز حادثه دلخراش مورخ 24 / 1/ 87 در محل حسینیه سیدالشهداء شیراز، بدین وسیله به مردم شریف کشورمان خصوصاً مردم استان فارس و خانواده‌های جان‌باختگان حادثه تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای آن مرحومان رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل و برای مجروحان حادثه شفای عاجل مسئلت داریم.

با توجه به ارائه اخبار و گزارش‌های پراکنده و بعضا ناهماهنگ از سوی جراید، روزنامه‌های مرکز و محلی، نشریات، سایت های خبری داخلی و خارجی و.... پیرامون علت یا دلایل بروز این حادثه به استحضار مردم شریف کشور می‌رساند بر اساس مطالعات و بررسی‌های میدانی دقیق صورت‌پذیرفته از سوی نمایندگان و کارشناسان ارشد اعزامی شورای امنیت کشور به شیراز مشخص گردید علت اصلی حادثه دلخراش مورخ 24 / 1/ 87 انفجار ناشی از وجود برخی از مهمات جنگی موجود در غرفه یادمان شهداء در حسینیه سیدالشهدا بوده است و انفجار هر گونه بمب یا انتقال مواد انفجاری از بیرون توسط عوامل و عناصر معاند اعم از داخلی و خارجی در این حادثه منتفی است. درعین حال پیرامون جزئیات مربوط به نحوه و چگونگی انفجار اقلام جنگی نمایشگاه یادمان شهدا بررسی‌های کارشناسی فنی همچنان ادامه دارد و نتایج نهایی در آینده نزدیک اعلام خواهد شد؛ لذا با نگرش به مراتب فوق، از تمامی ارباب جراید، صاحبان قلم، کارشناسان، خبرنگاران و تهیه‌کنندگان خبر و گزارش انتظار می‌رود از هر گونه گمانه‌زنی و یا اظهار نظر غیرکارشناسی در این رابطه خودداری نمایند.››


  

87/1/28
12:20 ص

سردار اسدی: جوانان را به جرم عاشقی کشتند؛ بخاطر اهل بیت(ع) ما را بکشید

خبرگزاری انتخاب: مراسم تشییع پیکر 11 جان‌باخته حادثه حسینیه سیدالشهداء کانون رهپویان وصال در شیراز، با حضور خیل عظیمی از شهروندان، علما، مسوولان، دوستان و خانواده‌های آنان برگزار شد.

این مراسم صبح امروز در حرم مطهر شاهچراغ(ع) با قرائت قرآن، پیام مقام معظم رهبری و زیارت عاشورا آغاز شد.

سردار سرتیپ محمد اسدی، فرمانده پیشین لشکر 19 فجر، در این مراسم، وصال "رهپویان وصال" را شهادت در راه اهل بیت(ع) و خدا دانست و گفت: دستانی در کار است که از این نعمت بزرگ شهادت، نقمت درست کند. بشکند این دستان نفاق‌انگیز.

او با تجلیل از تلاش‌های حجت‌الاسلام سید محمد انجوی‌نژاد، دبیر کانون رهپویان وصال شیراز، در حفظ و اشاعه مسیر شهادت در جامعه، گفت: آرزوی همه ما شهادت است، اما آمریکا و اسرائیل می‌خواهند در این شهر بین 14 هزار شهید چند دستگی ایجاد کنند.

وی خطاب به خانواده‌های جان‌باختگان گفت: شما افتخار کنید که در این دنیای وانفسا که این همه دام برای فرزندان ما گذاشته‌اند، فرزندان شما در حسینیه و در حال عزاداری برای امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) جان سپردند. این سند سربلندی ماست.

وی با تجلیل از حضور بی‌نظیر مردم در مراسم تشییع، خطاب به جوانان گفت: جای شهدای امروز را پر کنید و گنجایش حسینیه سیدالشهدا را چند برابر کنید و از این گونه حرکت‌ها نترسید.

فرمانده پیشین لشکر 19 فجر، خطاب به مسوولان استان فارس نیز گفت: از این نعمت بزرگ شهادت، برای وحدت بیشتر استفاده کنید و اجازه ندهید که دشمنان این نعمت را تبدیل به نقمت کنند. چه فرقی بین این شهدا و شهدای حرم امام رضا(ع) وجود دارد؟ هر دو در مسیر اهل بیت(ع) بوده‌اند. درود بر شرف این خانواده‌ها.

وی ادامه داد: دستان آقای انجوی‌نژاد را می‌بوسم که این جمعیت بزرگ را به سمت شهادت، صلاح، عزت و رستگاری رهنمون می‌کند. من به عنوان نوکر رزمندگان، یقین دارم این عزیزان شهید فی سبیل الله هستند. جوانان را به جرم عاشقی کشتن، سخت نیست. به خاطر اهل بیت(ع) ما را بکشید، اما اجازه نمی‌دهیم چادر از سر مادرمان زهراء(س) بردارند.

حجت‌الاسلام سید محمد انجوی‌نژاد نیز در سخنان کوتاهی گفت: در برابر خانواده‌ها و مردم شیراز اظهار شرمندگی می‌کنیم. قرارمان این بود اگر در باغ شهادت باز شود، اول خودمان برویم.

وی گفت: تا آخر عمر، صحنه تکه‌تکه شدن شهدا و یا حسین(ع) گفتن مجروحان را از یاد نمی‌بریم. پس از 20 سال صحنه دفاع مقدس بار دیگر تکرار شد.

در ادامه این مراسم آیت‌الله شیخ محمدرضا حدائق، امام جمعه موقت شیراز بر پیکر جان‌باختگان نماز خواند و پیکر آنان به سمت قطعه شهدا جهت خاکسپاری تشییع شد.


  

87/1/28
12:18 ص

به نقل از یک منبع مطلع: تهدیدهای تروریست ها در شب و صبح حادثه

خبرگزاری انتخاب: این منبع مطلع به خبرنگار ما گفت: شب و صبح حادثه، به نیروهای امنیتی اطلاع داده شد که اخباری مبنی بر بمب گذاری در مدرسه جنب کانون رهپویان وصال به گوش رسیده است.

وی افزود: پس از کسب اطلاع از این خبر، نیروهای امنیتی و ماموران پلیس، با حضور در این مدرسه و اطراف آن تمامی نقاط این مدرسه را وارسی کردند، اما به نقطه مشکوکی نرسیدند.

این منبع مطلع افزود: درواقع اخبار مربوط به بمب گذاری از سوی گروه های تروریستی، هشداری بوده که این عملیات تروریستی به زودی در این منطقه به وقوع خواهد پیوست.

در همین حال، یک عضو کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز به خبرنگار ما گفت: بارها از سوی گروهک های مختلف، تهدید شده ایم.

وی ضمن تاکید بر تروریستی بودن حادثه اخیر گفت: اما با توجه به حضور شخصیت های معتبر کشور، از جمله دکتر محمود احمدی نژاد، محمد باقر قالیباف، حجت الاسلام کروبی و.... در حسینیه رهپویان صوال شیراز، نیروهای امنیتی، عموماً نسبت به این منطقه بیش از سایر نقاط توجه داشتند، بنابراین این نیروها پیش از برگزاری نمایشگاه، به صورت کامل وسایل نمایش دهنده در این نمایشگاه را بررسی کردند.

گفتنی ست، نتایج تحقیقات کارشناسان در مورد حادثه اخیر شیراز، ظرف دو روز آینده اعلام می شود.


  

87/1/28
12:2 ص

جزئیاتی جدید از بمب گذاری در حسینه رهپویان در گفت و گو با کارشناس اعزامی به شیراز

سایت خبری ایران: بر اثر حادثه انفجار در کانون رهپویان وصال شیراز که شب گذشته رخ داد، 202 نفر مجروح و 12 نفر به شهادت رسیده‌اند
یک کارشناسی اعزامی به شیراز که خواست نامش فاش نشود به خبرنگار سایت خبری ایران (www.IranNewsAgency.com)، گفت: بمبی که اخیرا در حسینیه رهپویان وصال شیراز کار گذاشته شده بود، بر روی یک وزنه ی 600 کیلویی بوده است.
این کارشناس در ادامه به خبرنگار ایران گفت: اگر این بمب در لا به لای (زیر)  این وزنه (معراج شهدا) 600 کیلویی کار گذاشته نمی شد، قطعا تمام ساختمان حسینه تخریب می شد و صدها نفر کشته می شدند.


  

87/1/28
12:0 ص

سایت خبری روز: با اینکه منابع و خبرگزاری های رسمی و دولتی ایران بر "تروریستی نبودن" انفجار شنبه شب در "کانون رهپویان ‏وصال شیراز" اصرار دارند، یک "منبع آگاه" علت انفجار را بمب گذاری معرفی کرده و از نارضایتی رییس جمهور ‏از مقصر قلمداد شدن "کانون رهپویان وصال" در حادثه شیراز خبر داده است. ‏

دیروز یک منبع آگاه در فرمانداری شیراز در گفتگو با خبرنگار‎ ‎‏"سایت خبری ایران" اظهار داشت که "همه ‏کارشناسان اعلام کرده اند‎ ‎که انفجار بر اثر بمب گذاری بوده است و مسوول اصلی این اقدام هم مشخص شده‏‎ ‎است‎.‎‏" ‏این منبع آگاه همچنین گفت: "فرماندار و استاندار شیراز در استانه عزل قرار گرفته اند" و علت برکناری این دو را ‏‏"انداختن مسئولیت انفجار را بر گردن کانون رهپویان وصال ، بدون اطلاع رئیس جمهور" عنوان کرد.‏‎ ‎

در اظهار نظرهایی متفاوت در مورد منشا انفجار شیراز، دیروز معاون امنیتی‎ ‎انتظامی وزیر کشور تصریح کرد که "تا ‏کنون شواهدی مبنی بر دخالت عمدی و یا‎ ‎خرابکاری در وقوع حادثه انفجار در شیراز به دست نیامده" و خبرگزاری ‏فارس دیروز به نقل از مقامی آگاه خبرداد که این حادثه "ناشی از بقایای گلوله‌های موجود در نمایشگاه دفاع مقدس در ‏محل حادثه" بوده است و بنابراین سخن گفتن از تروریستی بودن این حادثه، "محملی" ندارد. همچنین معاون عملیات ‏نیروی انتظامی نیز در این باره به فارس گفت: "بررسی کارشناسان از صحنه و آثار به جامانده حادثه حسینیه ‏سیدالشهدای شیراز هرگونه دخالت عمدی و بمب گذاری را در این حادثه رد می کند."‏

خبرگزاری مهر هم با اعلام پایان تحقیقات، یادآور شد: "آخرین نتیجه بررسی های کارشناسی حاکیست انفجار شنبه شب ‏حسینه سیدالشهدا در شیراز بر اثر مجاورت مواد نمایشی نظامی بوده و هرگونه اقدام تروریستی با منشاء داخلی و ‏خارجی در این زمینه منتفی است."‏

این نظرات در حالی بیان می شود که هنوز مسوولان و گردانندگان این حسینیه اصرار دارند کشته شدگان را قربانی یک ‏حمله تروریسی بدانند. در همین ارتباط "انجوی نژاد"، دبیر کانون فرهنگی رهپویان وصال دقایقی پس از وقوع انفجار ‏شنبه شب به دیدار آیت الله حایری، نماینده حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) در شیراز رفت و آیت الله حایری نیز در واکنش به این ‏حادثه آن را "یادآور" انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی دانست و خطاب به هیات مدیره این کانون گفت: "تولد کانون ‏را با این شهادت ها به شما‎ ‎عزیزان تبریک می گویم‎.‎‏"‏

ساعت 23 شنبه شب نیز گفتگویی از "انجوی نژاد" بر روی سایت رهپویان قرار گرفت که در آن با "رد هرگونه سهل ‏انگاری"، وی این انفجار را "تروریستی" دانسته و کشته شدگان این حادثه را "شهید" نامیده بود. متعاقب آن سازمان ‏تبلیغات اسلامی نیز با صدور اطلاعیه‌ای، "سانحه دلخراش انفجار در مسجد سیدالشهدا (ع) شیراز را که منجر به شهید ‏و مجروح شدن جمع کثیری از زنان و مردان مومن هموطنمان شد" تسلیت گفت.‏

به دنبال همین موضع گیری ها بود که روز یکشنبه سایت انتخاب اعلام کرد "استانداری شیراز ‏‎]‎فارس‎[‎‏ به انجوی نژاد ‏برای موضع گیری نکردن فشار گسترده ای وارد کرده است". به نوشته انتخاب استانداری از خانواده "شهدا و ‏مجروحان" خواسته است که از کانون رهپویان وصال شیراز شکایت کنند. سایت تابناک نیز به نقل از یک منبع آگاه نه ‏تنها این انفجار را تروریستی ندانسته بلکه مسوولان کانون را مسوول دانسته است. تابناک نوشته: "یک مقام آگاه با انتقاد ‏از اتخاذ مواضع جنجالی و سوءاستفاده از فضای احساسی به وجود آمده در پی حادثه شیراز گفت: نمی‌توان صرفا با ‏فضاسازی از مسئولیت کشته‌شدن بیش از 12 نوجوان معصوم که در میان آنها یک کودک دوساله نیز به چشم ‏می‌خورد، فرار کرد".‏

تابناک در حالی در انتهای گزارش خود به نقل از این مقام آگاه نوشته است "اطلاعاتی در زمینه سوابق برخی افراد ‏وجود دارد که در صورت نیاز اعلام خواهد شد" که سایت "انتخاب" نیز در گزارشی که پیش از این در 21 مهرماه ‏سال 1385 چاپ کرد، خبرداده بود که "انجوی نژاد به خاطربرخی اظهاراتش ممنوع التصویر شده است".‏

در این میان موضع گیری فرماندار شیراز قابل توجه است. وی اولین مقامی بود که انفجار در شیراز را در گفتگو با ‏بخش خبری 30/20 تایید و در بخشی از سخنانش به "شهید شدن 10 نفر" اشاره کرد. اما پس از این، فرماندار شیراز ‏درگفتگو با فارس رسما اعلام کرد که "به کار بردن واژه شهید برای جانباختگان شیراز هنوز به تائید بنیاد شهید نرسیده ‏است". ابراهیم عزیزی" همچنین با بیان اینکه "از رسانه‌ها درخواست کرده‌ام واژه عروج معنوی ملکوتی را در ‏خصوص این افراد به‌کار ببرند"، تصریح کرد: "رایزنی‌های انجام شده با مسئولان بنیاد شهید منجر به کسب موافقت ‏ایشان برای دفن این افراد در قطعه شهدای دار‌الرحمه شیراز شده است." هر چند اظهارات فرماندار شیراز بعدا با گفتن ‏‏"در نزدیکی قطعه شهدا به خاک سپرده می شوند" اصلاح شد.‏

در همین ارتباط گفتنی است موضع استاندار فارس نیز مانند فرماندار شیراز بوده چنانکه "محمدرضا رضا زاده" در ‏بیانیه ای که دوشنبه منتشر کرد ضمن اعلام روز چهارشنبه به عنوان "عزای عمومی در شیراز"، ‌به کشته شدگان این ‏حادثه عنوان "جانباختگان" داد. استاندار فارس در اطلاعیه مشترکی که با کانون رهپویان شیراز منتشر کرد با‎ ‎بیان ‏اینکه "خون جوانان این دیار در هنگام ذکر حسین (ع) در‎ ‎حادثه دلخراش حسینیه سیدالشهداء (ع) می تواند در سال ‏شکوفایی باعث شکوفایی اخلاقی و‎ ‎معنوی شهرها و در نهایت کشور ما شود"، تأکید کرد: "هرگونه اظهار نظر در ‏مورد علت‎ ‎وقوع حادثه منوط به نظر کارشناسان مسئول ذیربط است‎.‎‏"‏

کانون رهپویان همچنین با اختصاص یک صفحه جداگانه بر روی سایت خود، تصویر "شهدای" این حادثه را منعکس ‏کرده است.‏

‎پیگیری حادثه‎

به نوشته ایسنا، حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) روز گذشته در پایان پیام خود از مسوولان خواستار پیگیری این حادثه "با سرعت ‏لازم" شد.‏

عاقبت خبرگزاری مهر شامگاه دیروز رسما خبر داد که: "آخرین نتیجه بررسی های کارشناسی حاکیست انفجار شنبه ‏شب حسینه سیدالشهدا در شیراز بر اثر مجاورت مواد نمایشی نظامی بوده و هرگونه اقدام تروریستی با منشاء داخلی و ‏خارجی در این زمینه منتفی است.یک مقام آگاه در این مورد تاکید کرده است: جمع بندی بررسی ها و تحقیقات ‏گروههای متعدد کارشناسی نشان می دهد که علت اصلی انفجار در محل هیات رهپویان وصال شیراز تعداد محدودی ‏مواد و تجهیزات نمایشی نظامی مستهلک بوده که برای مدتی در انبار حسینیه سید الشهدا برای استفاده های نمایشگاهی ‏نگهداری شده است. نتیجه تحقیقات و آزمایش های انجام شده، نگهداری برای زمان طولانی، مجاورت این مواد و فعل ‏و انفعالات احتمالی آنها در کنار یکدیگر را تائید می کند. به نحوی که با منفجر شدن یکی از این مواد در ابتدا، سایر ‏مواد مجاور نیز منفجر شده اند."‏

به نوشته روزنامه اعتماد، رودکی، نماینده شیراز نیز در مورد این انفجار گفته است: "در انتهای این حسینیه یک ‏نمایشگاه دائمی مربوط به دوران دفاع مقدس قرار داشت که در آن ادوات و مهمات جنگی، خمپاره 81 و مهمات جنگی ‏نگهداری می شد."‏

خبرگزاری فارس که در مواقع مشابه بلافاصله به افشای "نقش مزدوران دشمن" می پردازد این بار اما به نقل از عباس ‏محتاج معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور، احتمال دست داشتن گروه های تروریستی در این حادثه را بعید دانسته ‏است. به نوشته فارس "منهاج ادعای برعهده گرفتن مسئولیت انفجار شیراز از سوی یک گروه وهابی در پایگاه خبری ‏ایلاف عربستان را رد کرد و گفت: گروهک مورد اشاره مجهول الهویه بوده و موجودیت و فعالیت آن در ایران برای ‏دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی قابل تائید نیست.اعلام وجود چنین گروهکی یک عملیات روانی به منظور سوء استفاده ‏از شرایط پیش آمده در انفجار حسینیه سید الشهدای شیراز و تلاشی برای تحریک فرقه های مذهبی مختلف برای ایجاد ‏اختلاف و ضربه به وحدت ملی است."‏

به نوشته فارس: "دوشنبه عصر پایگاه اینترنتی ایلاف از عربستان طی گزارشی تحریک آمیز مدعی شد یک گروهک ‏تروریستی وهابی طی اطلاعیه ای مسئولیت انفجار حسینیه سید الشهداء شیراز در 24 فروردین را برعهده گرفته ‏است."‏

‎ردپای وهابیون‎

در حالی خبرگزاری فارس به نقل از معاون وزیر کشور هرگونه دست داشتن گروهی "وهابی" در این انفجار را رد ‏می کند که سایت فردا با توجه به مطلب پایگاه اینترنتی ایلاف عربستان، در خبری می نویسد: "گروهک وهابی، ‌عامل ‏انفجار در شیراز". ‏

اما سایت تابناک که به نسبت سایر سایت های محافظه کاران کمتر به پوشش خبرهای انفجار شیراز پرداخته، "سکوت ‏کارشناسان" را عاملی دانسته تا "تروریست‌های قلابی" از آب گل‌آلود ماهی بگیرند.‏

به نوشته تابناک "‌طی این مدت گروهی از مسئولان در اظهارات شتابزده‌ای که حمل بر تلاش برای امن جلوه‌ دادن ‏وضعیت شد، منشأ انفجار را کپسول گاز یا پوکه‌های خمپاره موجود در یادمان شهدا بیان کردند که با واکنش تند اعضای ‏کانون رهپویان وصال (محل انفجار) روبه‌رو شد.اما برخی اعضای این گروه نیز که «سهل‌انگاری آنها» دست کم یکی ‏از گزینه‌های قابل بررسی به عنوان علل حادثه است، با اظهار نظرهایی عجیب، زمینه سوءاستفاده گروه‌های معارض و ‏منحرف و دامن زدن آنها به اختلافات مذهبی را پدید آوردند، به گونه‌ای که امروز یک گروه خلق‌الساعه با نام «حرکت ‏جهاد اهل سنت ایران»، در بیانیه خنده‌آوری مسئولیت انفجار مذکور را به عهده گرفت".‏

شهاب نیوز هم خبر دست داشتن "وهابی" ها در انفجار شیراز را منعکس کرده است.‏

نگاهی به عملکرد سایت رهپویان وصال شیراز موید این نکته است که این مجموعه، یک مجموعه مذهبی است که در ‏طی سالهای اخیر به سازمان دهی جوانان بر علیه "بهائیت" تلاش دارد. ‏

در وب سایت "رهپویان وصال-شیراز" مطالبی با عنوان "واحد فرق انحرافی" وجود دارد که در آن به نقد"بهاییت" ‏پرداخته می شود. در این سایت مطالب مختلفی درباره بهاییت آمده و چند جزوه ضد این آیین هم برای دانلود موجود ‏است. ‏

به نوشته سایت "انتخاب" ، "حجت الاسلام انجوی نژاد، "خطیب برگزیده کشور در سال 82 و مدیر بزرگترین‎ NGO ‎مذهبی جوانان در جهان" است. ‏

سایت کانون فرهنگی رهپویان وصال مواردی چون "جدایی کامل بین خواهران و برادران در تمام برنامه ها" و "وجود ‏تعداد کثیری از افراد تحصیل کرده و دانشگاهی" را از جمله ویژگی های این کانون می داند.‏

این کانون از سال 76 در مسجد بیمارستان نمازی شیراز کارش را آغاز کرد و با گسترش فعالیت هایش قطعه زمینی ‏در اختیار آن قرار گرفت که به همین مکانی تبدیل شد که انفجار شنبه شب در آن رخ داد. به نوشته سایت رهپویان این ‏کانون تا کنون 27 هزار عضو دارد.از جمله برنامه های این کانون نشست های هفتگی است که هر شنبه شب برگزار ‏می شد و پس از نماز مغرب و عشا، "انجوی نژاد"در آن سخنرانی می کند.‏

این کانون از واحد های حراست، طلاب، دانش آموزان، دانشجویان و تبلیغات تشکیل شده و ویژه برنامه هایی بر علیه ‏‏"بهاییت" نیز برگزار کرده است. شخص "انجوی نژاد" نیز خود یک وبلاگ شخصی دارد که در آن دیدگاه های خود را ‏درقبال سایر آیین ها بیان می کند.


  

87/1/27
11:42 ع

شهاب‌نیوز- بله درست است: حادثه تلخ حسینیه «رهپویان وصال» در شیراز بیش از هر چیز یک ماجرای امنیتی است. یک حمله تروریستی کور که با انفجار بمبی دست‌ساز، تعدادی از دختران و پسران این مرز و بوم را به خون کشاند و خانواده‌هایی را داغدار کرد. خانواده‌هایی که جوانان خود را در آن شامگاه به کانونی فرهنگی ـ مذهبی فرستاده بودند با این امید که فرزندانی آگاه‌تر و سالم‌تر داشته باشند.

با این حال با وجود تمام ابعاد امنیتی و حتی سیاسی این حادثه، بمب‌گذاری شنبه شب پیامی بسیار مهم در خود داشت. فرقی نمی‌کند که تحقیقات دستگاه‌های امنیتی کدام فرقه یا گروهک را عامل این بمب‌گذاری معرفی کند. چه این حمله تروریستی کار وهابیون باشد چه کار گروه‌های تروریستی، پیام مهم این حادثه به قوت خود باقی است.

حجت‌الاسلام سید محمد انجوی‌نژاد سخنران اصلی کانون فرهنگی ـ مذهبی «رهپویان وصال»؛ روحانی نواندیش و معتقدی است که شرایط هزار سوم و تغییرات عظیم فرهنگی در دهکده جهانی را به خوبی درک کرده است. او از سال‌ها پیش در تلاش برای جذب دختران و پسران ایران به مذهبی است که شاخص آن مهربانی، نوگرایی، همزیستی با مدرنیت، صلح و آشتی است. مذهبی عمیق و ریشه‌دار که هیچ یک از اتهامات مخالفان عرب یا غربی به آن نمی‌چسبد.

وبلاگ شخصی «بازمانده تنها» که توسط حجت‌الاسلام سید محمد انجوی‌نژاد به روز می‌شود، نمونه‌ای از رویکرد اوست. جایی که او با زبان و ادبیات دختران و پسران امروز ایران، آن‌ها را میهمان فقه جعفری می‌کرد و با زبان بی‌زبانی می‌گفت که شریعت مهر و عدالت، فاصله‌ای بسیار با نگاه‌های تنگ و متحجر دارد. این رویکرد حتی در روزهایی که به واسطه چند انتقاد مورد بی‌مهری قرار گرفت نیز ادامه داشت.

پیام مهم بمب‌گذاری شنبه شب شیراز دقیقاً در همین نکته است. عاملان این حمله ناجوانمردانه (هر که بودند با هر گرایشی) کانونی را هدف قرار دادند که به دنبال اثبات سازگاری دین با مقتضیات هزاره سوم و جذب واقعی دختران و پسران این کشور بود. به معنای دیگر، عاملان این حمله تروریستی نشان دادند که بیش از هر چیز از جذب نسل جوان ایران می‌ترسند؛ از رویکردهایی که مخالف نگاه‌های تنگ و متعصبانه، سخت‌گیری‌های بی‌حد و حصر و خواسته‌های حداکثری و «ما لا یطاق» است.

تشابه دلهره‌آور آن است که القاعده یعنی نماد افراطی‌گری و خشونت که می‌کوشد دین اسلام را به گروگان بگیرد نیز دقیقاً چنین رویکردی دارد. کافی است نگاهی به حملات 4 سال اخیر این گروه و تهدیدات آن بیندازیم. آیا جز این است که بیش از هر گروه دیگر، مسلمانانی در معرض حملات القاعده قرار داشته‌اند که مدافع اسلام معتدل و رحمانی بوده‌اند؟

پیام حادثه شنبه شب شیراز را نباید از یاد برد. 


  

87/1/27
11:40 ع

به گزارش خبرنگار شهاب‌نیوز، سایت رسمی «کانون فرهنگی رهپویان وصال» شیراز [اینجا] دقایقی قبل متن مصاحبه‌ اختصاصی حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد را منتشر کرد که وی بر تروریستی بودن انفجار شنبه شب تاکید کرده است.

حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد مسئول کانون رهپویان وصال شیراز در این مصاحبه چنین گفته است: «کلیت این واقعه را جهت اطلاع مردم کشور عزیزمان و به دستور حضرت آیت‌الله حائری شیرازی نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه محترم شیراز عرض می کنم: دیشب بعد از سخنرانی، حدود ساعت 21:10 متوجه انفجاری در محل کانون شدیم و بعد از کارشناسی گروه‌های متخصص، به این نتیجه رسیدند که شخصی مواد منفجره را در زیر قفسه‌ای که مربوط به نمایشگاه معراج شهدا می باشد، قرار داده است. در این قفسه آثاری از شهدا من جمله لباس، پوتین، چکمه، کلاه آهنی، پوکه‌های خمپاره منور و پوکه توپ به عنوان گلدان استفاده شده بود که با انفجار این‌ها تبدیل به ترکش شده و متاسفانه منجر به جراحت شدید و شهادت جمعی از دوستانمان شد و در بررسی دقیق با توجه به اینکه در زیر قفسه، چاله‌ای ایجاد شده است معلوم گردیده که در آن مکان مواد منفجره کار گذاشته شده بوده است. و شدت انفجار به حدی بوده است که موج آن قفسه را به آسمان پرت کرده، به سقف حسینه زده و برگشت خورده است. لازم به ذکر است که این مواد منفجره در کیفی که در زیر قفسه بود، جاسازی شده بود».[اینجا]

حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد در ادامه افزوده است: «در دیدار امروز بنده با آیت الله حائری نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس در ساعت 7 صبح، ایشان بیاناتی را بیان نموده اند که که چکیده آن جهت اعلام به ملت عزیز ایران به شرح زیر است: هیچ مواد منفجره‌ای در این نمایشگاه معراج شهدا وجود نداشته است و تمام قدرت این انفجار به این قفسه بوده است که به عنوان ترکش بعد از انفجار عمل کرده است. موج انفجار به قدری شدید بود که قفسه 600 کیلویی را پرتاب کرده است و نفراتی را قطعه قطعه کرده است و حدود 170 نفر را مجروح کرده است و در سقف حسینه شکاف عظیمی ایجاد کرده است که طبیعتا می توان نتیجه گرفت که مقدار مواد منفجره زیاد بوده است».

سایت رسمی کانون رهپویان، در خبری دیگر نیز اظهارات آیت‌الله حائری شیرازی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز را منتشر کرده که وی با اشاره به آن چه «واقعه بمب گذاری حسینیه سید الشهداء» خوانده، گفته است: «این انفجارٍ دیشب یادآور انفجار حزب جمهوری اسلامی بود و تولد کانون را با این شهادت ها به شما عزیزان تبریک می گویم. و من یخرج من بیته مهاجرا الی الله و رسوله ثم یدرکه الموت فقد وقع اجره علی الله و کان الله غفورا رحیما [اینجا]

کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز نیز طی بیانیه‌ای که پیش از ظهر امروز یک شنبه منتشر شد، چنین نوشته است: «بار دیگر دست خونخواران و استکبار جهانی از آستین نوکران کوردل و جیره خواران جنایتکار برآمد و تنی چند از جوانان کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز که در جلسه هفتگی این کانون شرکت کرده بودند را شهید و تعدادی را نیز مجروح کرد. روابط عمومی کانون فرهنگی رهپویان وصال ضمن تسلیت به حضرت بقیه الله امام عصر (عج) و نایب بر حقش حضرت آیت الله خامنه ای و خانواده شهداء، این جنایت ددمنشانه را به شدت محکوم کرده و از مسئولین دلسوز نظام خواهان پیگیری و رساندن منافقین کوردل به اشد مجازات شده است. زمان و نحوه تشییع جنازه شهداء این بمب گذاری متعاقبا اعلام خواهد شد».

گفتنی است ظرف 12 ساعت گذشته، تعدادی از مقامات استان فارس در مصاحبه با رسانه‌ها، احتمال بمب‌گذاری و خرابکاری در کانون رهپویان را منتفی دانسته و آن را ناشی از سهل‌انگاری خوانده‌اند. سردار علی معیدی فرمانده نیروی انتظامی استان فارس صبح یک شنبه در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: «بر اساس کارشناسی های اولیه انفجار شنبه شب در مرکز فرهنگی ‏-‏ مذهبی رهپویان وصال شیراز عمدی و خرابکاری نبوده است»‏.


  

87/1/27
11:37 ع

محمد مهدی سالاری از اعضاء کانون فرهنگی رهپویان وصال در یادداشتی به بیان سوابق، فعالیتها و ویژگی های کانون پرداخته و در پایان با توجه به این ویژگی ها، احتمال تروریستی بودن انفجار شنبه شب حسینیه کانون را مطرح کرده است.

کانون رهپویان وصال مجموعه ای فرهنگی است که در سال 76 توسط تعدادی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه شیراز با هدف فعالیت فکری و فرهنگی در میان جوانان شیراز آغاز به فعالیت کرد.
به گزارش رجانیوز، وی می نویسد: مؤسسان کانون "سید محمد انجوی نژاد، کارشناس ارشد مدیریت که پس از پایان دوره تحصیل دانشگاهی خود در سال 84 در سلک روحانیت وارد شد و به سرعت در این زمینه پیشرفت کرد"، "دکتر سعید قاضی‌پور، پزشک عمومی"، "محمد دهداری زاده، کارشناس مدیریت بازرگانی و کارشناس ارشد تجارت الکترونیک"، "موسی قندی، کارشناسی مدیریت"، "علی مدبری، دبیر آموزش و پرورش" اعضاء مؤسس این کانون بودند.

تا حدود یک سال اول، برنامه‌ی کانون عبارت بود از جلسات هفتگی سخنرانی و توسل به اهل بیت در مناسبت‌ها و اردوهای سیاحتی و زیارتی مختلف که مخاطبان آن، جوانان دبیرستانی بودند. موضوعات سخنرانی بدون استثنا موضوعات اجتماعی و مورد نیاز نسل جوان بود. به مرور زمان فعالیت کانون و دایره اعضای آن گسترش یافت و مراکز فرهنگی و خدماتی اقماری آن نیز به همت همان اعضا که اکنون دانشجویانی در سراسر کشور بودند، ایجاد شد.

در سالهای 79 و 80، تعداد شرکت کنندگان در جلسات هفتگی به مرز 2 هزار نفر رسید که نه تنها در شیراز بلکه در ایران چنین جمعیت ثابتی که هر هفته دور هم جمع شوند، کم نظیر است. تعداد اعضاء دارای عضویت رسمی چندیدن برابر این تعداد بود. در مراسمات مذهبی مهم مانند لیالی قدر و مراسمات تاسوعا و عاشورا جمعیت به 50 هزار نفر می رسید به نحوی که تمامی خیابانهای منتهی به محل قرق و مسدود می شد. در مراسم اعتکاف سال 81 در مسجد جمعه شیراز بیش از 3 هزار نفر شرکت داشتند. شرط حضور در اعتکاف این بود که شرکت کنندگان دانش آموز یا دانشجو باشند.

از مهمترین شاخصه های کانون می توان به مدیریت قوی این مجموعه اشاره کرد. برای نمونه کانون در 10 سال گذشته 20 سفر مشهد مقدس برگزار کرد که بجز چندتای اول همه سفرها بالای 10 اتوبوس و در چند مورد کاروانی شامل قریب 50 اتوبوس بود که در هیچ کدام از این سفرها اتفاق ناگواری رخ نداده است. در حالی که تمامی دست‌اندرکاران برگزار کننده اردو اعم از بودجه و هماهنگی اتوبوسها و اسکان و... همه از جوانان دانش آموز و دانشجویان حوالی 20 سال بوده‌اند که این خود موجب تربیت نسلی از جوانان با تواناییهای اجتماعی و مدیریتی بالا شده است.

از دیگر ممیزات این مجموعه، دوام طولانی مدت و توسعه‌ی آن و همه جانبه بودن فعالیت‌های اعضای آن اعم از سیاسی، فرهنگی، علمی و اجتماعی است. برای مثال اولین مجموعه اقماری کانون، موسسه خیریه‌ای بود که در درجه اول اعضای کم بضاعت کانون و در درجه بعد دیگران را مورد پوشش خود قرار داد. تأسیس موسسه علمی نخبگان جوان، تشکیل گروه انفورماتیک و اینترنت، تأسیس شاخه دانشجویان، تأسیس گروه امداد و نجات که در حوادث طبیعی اخیر حضور فعال داشته اند(که حضور آن‌ها در حادثه‌ی بمبگذاری و کمکهای اولیه آن‌ها موجب کاهش چشمگیر تلفات شد)، تأسیس گروه جهادی برای عمران و آبادانی روستاها، تاسیس شاخه‌ی طلاب کانون، تشکیل دوره های آموزشی درسی و غیر درسی و همایشهای مختلف از سوی این گروهها و مؤسسات، از جمله‌ی فعالیت کانون در شیراز بوده‌است.

شاخصه دیگر کانون تحصیلات بالای گردانندگان و شرکت کنندگان آن و همچنین درصد بالای قبولی با رتبه های ممتاز در کنکور سراسری است.

مردمی بودن کانون وجه مشخصه دیگر آن است، به طوری که رشد و توسعه کانون نه تنها مورد حمایت نهادهای مسئول در شیراز قرار نگرفته بلکه در بسیاری موارد برای آن ایجاد مشکل و محدودیت نیز صورت گرفته است. هزینه های جاری نیز تنها از کمکهای مردمی تأمین می گردد. طرح صد تومانی طرحی بود که به واسطه‌ی آن ، دراوان مشکلات مالی کانون، دانش آموزان هر هفته مبلغ 100 تومان از پول توجیبی خود را صرف کمک به کانون می کردند.

همچنین شخص سید محمد انجوی نژاد، جوان 30 ساله سال 76 و 40 ساله اکنون، ویژگی دیگر این کانون بود. کسی که تمام زندگی خود را صرف کانون و فعالیت فرهنگی نمود. کسی که تنها دارایی اش همان پیکانی است که در طول هفته نیمی از ایران را با آن می پیمود و در شهرها و دهات مختلف سخنرانی و روشنگری می کرد و هنوز هم همین کار اوست. کسی که به دلیل شیمیایی شدن در جنگ هیچ تضمین جسمانی برای او وجود ندارد. او که پس از هر سفر مشهد 3 روز بستری می شد، هر زمان شیراز بود، 14 ساعت در روز مطالعه می کرد، در منبر هایش بدون هیچ تعارفی نقدهای خود بر مسئولین را بیان می کرد، در 10 سال گذشته صدها سخنرانی در این کشور ایراد نمود که هیچ یک تکراری و بی محتوا نیست، در دو سال مسئولیت خود در ستاد امر به معروف و منکر مشهد، این ستاد را به مرکز مشاوره و درمان مشکلات روحی و خانوادگی بازداشت شدگان تبدیل کرد، همان که هر ساعتی از شبانه روز که با او کار داشتی در خانه‌اش به رویت باز بود، همان که در سال 80 سخنرانی هیئت علیه هیئت را مطرح کرد، کسی که از همان ابتدا در کانون اعلام کرد کسی حق احساس مسئولیت و تذکر به دیگران در مورد تیپ ظاهری را ندارد، کسی که از قول امام بیان کرد اگر در راه مطالبات انقلابی اتان مسئولین شما را از در بیرون کردند، از پنجره وارد شوید، کسی که پا را از خط رهبری فرا نگذاشت و داد مظلومیت و تنهایی او را سر می داد و مسئولان را بر بی توجهی به منویات رهبری تخطئه می نمود، کسی که تأکید داشت می‌توان و باید تهجد، زهد، تقوا و خودسازی فردی را با علم، تفکر، جهاد، مبارزه، حضور اجتماعی و احساس مسئولیت همراه نمود، کسی که رسماً با شبکه مفاسد اداری، اقتصادی و بهائیت شیراز اعلام جنگ نمود و آنها را به مبارزه دعوت کرد.

آری ما تلاش خود را کردیم که خون شهدا پایمال نشود و پس از این هم کوتاه نخواهیم آمد. اما گویا خداوند جور دیگری صلاح می‌داند و ما در کانون یاد گرفته‌ایم که: "عسی ان تحبوا شیئا و هو شر لکم و عسی ان تکرهو شیئا و هو خیر لکم" به امید خداوند و به همت دوستان نمی‌گذاریم که این خون پایمال گردد.


  

87/1/26
8:29 ع

بسم‌الله الرحمن الرحیم
حادثه غم انگیز و تأسف‌بار در کانون رهپویان وصال که به پرواز شهادت‌گونه‌ی جمعی از شیفتگان وصال دوست و زخمی شدن جمعی بیشتر انجامید، این جانب را مصیبت‌زده کرد. تسلای من به عزاداران این حادثه تلخ و نیز به آسیب‌دیدگان وعده پاداش الهی به صابران است که فرمود: اولئک علیهم صلوات من ربهم و رحمة.
از خداوند متعال صبر و سکینه برای دل‌های مصیبت‌ دیده، رحمت و غفران برای عزیزان درگذشته و شفای عاجل برای مجروحان مسألت می‌کنم و از مسئولان می‌خواهم که وظایف خود در پیگیری این حادثه را با اتقان و سرعت لازم انجام دهند.
والسلام علی عبادالله الصالحین
سید علی خامنه‌ای
26/فروردین/1387

  

87/1/26
8:7 ع

?. منظور از نمایشگاه ادوات نظامی چیست؟

این نمایش‌گاه، محفظه‌ای است فلزی و شیشه‌ای، با ابعاد حدود 2*3 متر و وزن حدود 600 کیلوگرم. با ارتفاع یک‌متر از سطح زمین که در بین اعضای کانون، به «معراج شهدا» معروف است و چند سالی است که در انتهای حسینیه سیدالشهداء قرار گرفته است.



معراج شهدا

محتویات معراج، به طور کلی عبارت است از چند گونی خاک، پوتین، نامه‌های شهدا، فانوس، چفیه، سربند، قمقمه، پوکه‌ی خمپاره و ... که در مناسبت‌های مختلف، تزئینات متفاوتی را به خود می‌بیند. به عنوان نمونه بنگرید به:

و:

و:

نتیجه:
معراج شهدا، محفظه‌ی کوچکی است که به عنوان یادمان شهدا از آن استفاده می‌شود و مزین به وسایل و ابزاری بی‌خطر است. پس با شنیدن "نمایش‌گاه ادوات نظامی" متصور ِ فضای بزرگی با تجهیزات توپ و تانک و تفنگ و ... نشوید! همه‌ی نمایش‌گاه همین محفظه‌ی کوچک است!
با توجه به ارتفاعی که این یادمان از سطح زمین دارد، فرضیه‌ی جاسازی بمب در زیر آن از چند روز قبل منتفی است. چرا که هر شیئی که در زیر آن قرار می‌گیرد کاملا قابل رؤیت است. ضمن این که کل فضای حسینیه، هر هفته قبل از شروع مراسم، نظافت شده و مرتب می‌گردد. بنابراین هر شیئ مشکوکی از دید اعضای تدارکات، مخفی نمی‌ماند.

?. عامل انفجار در کجا قرار داشته است؟

عامل انفجار در انتهای حسینیه و در نزدیکی دیوار حائل بین خواهران و برادران منفجر می‌شود:

- با توجه به این که پس از انفجار زمین زیر یادمان(معراج) شهدا، حدود 30 سانت گود شده، و با توجه به فاصله‌ای که معراج شهدا از زمین دارد، محل انفجار بمب، روی زمین، و زیر معراج بوده و نه درون محفظه‌ی یادمان.
- این محفظه‌ی 600 کیلوگرمی پس از انفجار به هوا پرتاب می‌شود و در چند متری مکان اولیه خودش، سقوط می‌کند. پایه‌های فلزی این یادمان، در قسمت‌های پایین دچار ضربه‌ی شدیدی شده و برخی اضلاع آن، قوس برداشته و قسمتی از نیمه‌ی پایینی آن، کلا از محفظه جدا شده است.

در حالی‌که اگر عامل انفجار درون محفظه قرار داشت، همه‌ی این اتفاقات، دست‌کم باید در قسمت میانی و بالایی محفظه هم می‌افتاد.
- در زمان انفجار، همه‌ی مستمعین، ایستاده بودند و مشغول سینه‌زنی بودند. با توجه به ارتفاع محفظه از سطح زمین، اگر عامل انفجار درون محفظه بود، باید بیش‌تر مجروحین از قسمت بالاتنه مصدوم می‌شدند؛ در حالی‌که اغلب بچه‌ها از پایین‌تنه مجروح شده بودند. 
- رنگ قسمت‌های زیرین این محفظه، کاملا سوخته و از بین رفته؛ در حالی‌که قسمت‌های فوقانی، هنوز به رنگ سفید هستند؛ و اگر عامل انفجار در داخل این محفظه قرار داشت، می‌بایست دست‌کم رنگ‌های قسمت میانی را نیز از میان ببرد. این عکس کاملا گویا است:

معراج شهدا

به روی شانه نعش دوستان است     زبان عدل‌خواهان در دهان است
به قرآن بین بمب و میـن خنثــــی      تفاوت از زمیــن تا آسـمان است


¤¤¤
تصاویر شهدای این بمب‌گذاری
¤¤¤ انفجار بمب در شیراز


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
انتخابات88 ، سیاسی ، موسوی ، احمدی نژاد ، انتخابات ، ایران ، اسرائیل ، عکس ، ورزشی ، خاتمی ، رضایی ، ترکیه ، کروبی ، اوباما ، آمریکا ، فوتبال ، غزه ، طنز سیاسی ، طنز ، عکس ، ازدواج ، امارات ، خامنه ای ، امید ، انتخابات 88 ، انتخابات دهم ، آمریکا ، اعدام ، عرفه ، بوش ، فیلم ، فرانسه ، ماهواره ، میر حسین موسوی ، مقام معظم رهبری ، ناجا ، ناطق نوری ، نصرالله ، هرات ، وزارت خارجه ، وزیر رفاه ، ویدئو ، یالثارات ، مثل مادر ، مسکن ، مصباح ، مصر ، معجزه ، گزارش ، گلشیفته فراهانی ، لاریجانی ، لنگه کفش ، فرهنگ ، فرهنگی ، فلسطین ، قالیباف ، قرضاوی ، کاریکاتور ، کره شمالی ، بین الملل ، پرتو ، پل نیومن ، پوتین ، پیامک ، عشق ، عراق ، عربستان ، عکس برهنه ، غیرت ، فارس ، فاکس نیوز ، افغان ، البرادعی ، الجزیره ، اسلام ، اشیای عتیقه ، اصفهان ، اعتراض ، اجتماعی ، 22 بهمن ، sms ، آلمان ، استفتاء ، اردوغان ، انتخابات ریاست جمهوری ، انرژی هسته ای ، انصار ، انقلاب ، امام ، امر به معروف ، ایرانی ، ایرنا ، بن لادن ، خبرنگار ، دانشجو ، دانشگاه ، دوربین فیلمبرداری ، رادان ، رجبی ، تلویزیون ، تیم ملی ، جاسوس ، جشنواره فجر ، جنگ ، جوادی آملی ، جوان ، چهارشنبه سوری ، چین ، حائری ، حاج علی اکبری ، حجاریان ، حماس ، حمله نظامی ، رهبر ، رهبر معظم انقلاب ، رهبری ، روزنامه ، روسیه ، روی کین ، زنان ، سارکوزی ، سازمان ملل ، سازمان ملی جوانان ، سحر ، سریال ، سید حسن نصرالله ، سیگار ، شبکه ، شهید ، شیراز ، شیعه ، شکنجه ،
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
عاشق آسمونی وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی بتلیجه بندیر د نـیـــای جـــوانـی ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره عاشقان .::مرکز بهترین ها ::. بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد. امُل PARANDEYE 3 PA تخریبچی انجمن تخصصی نرم افزارهای موبایل و اطلاعات کاربردی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد گل دختر کربلا همچنان جاریست کـــــلام نـــو شلمچه امام مهدی (عج) محفل یاران کلبه عشق کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! خبر روز .:: رویش عشق::. تکنولوژی کامپیوتر xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx رنگارنگه سین جیم های اخلاقی .:: رمز موفقیت ::. تیشه های اشک ایحسب الانسان ان یترک سدی سیاست خط سوم پاک دیده آدمک ها آخوندها از مریخ نیامده اند!!! حسام سرا عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین نه/ دی/ هشتاد و هشت ماه و مهر هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) خبر هفته سرایم بوانات نوشت گاه میم سین لبیک شاه علقمه متالورژی پر شکسته زورخانه باباعلی قافله شهداء ... تا ظهور... عشق سرخ امروز کدهای جاوا اسکریپت ( زازران )و فردا....... آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام دوزخیان زمین مذهبی سورتک زرقان پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم) - The Holy Propht -p.b.u.h ابن یاسین امام حسین (ع) .:: گاواره ::. تخیّلات خزان‌زده یک برگ بید ناگفته های آبجی کوچیکه عکس عــــشقـــــولـــــک رد پای . . . نورهدایت امیدزهرا فلورانس مهربون شب مهتابی شیعه مذهب برتر Shia is super relegion حــــــکـــــمـــــت آ بـــــــــــاد کشکول شمیم نگاهم برای تو بازمانده تنهای تنها حقیقت بهائیت مشکی رنگه عشقه عکس و شعر برای دوستداران هنر اگر علم در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست می یابند(پیامبرص) ولایت علیه السلام مشک عباس مسافری تاناکجا.مجله اینترنتی طنرناکجا آباد -نثرهای ادبی سیاوش شمیم حضور شهید سید محمد شریفی علوم قرآنی Quranic Sciences عصمت infallibility بصیرت حزب اللهی مدرنیته نقد مَلَس پوست کلف کسب درآمد از طریق اینترنت .: حرف دل :. هر چی که می خوای؟؟؟ اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار آر.پی.جی ‏زن وقایع تارنما سلطان عشق نسیمی از بهشت ... وبلاگ گروهی بصیرت موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین قدرت شیطان رویای معین سکوت بیگانه ، دختری در میان مردمان .... تفریح و سرگرمی ... وب سایت اختصاصی افسانه جومونگ کجایند مردان بی ادعا؟ تو میتونی !! دانلود سرگرمی عکس کلیپ آهنگ اس ام اس جک mp3 sms دنیای امروز ما صور اسرافیل بسم الله ارحم الرحیم دسته کلید پرشین رپ (((شفای زندگی))) از یک عباس خلوت تنهایی .: 20000000 :. السَلامُ عَلیکَ یا ابا عَبدِ الله الحُسَین (ع) اس ام اس عاشقانه « عـشقی » قالب های پارسی بلاگ وبلاگ ایران اسلام پرشین موزیک بهترینها برای شماست عاشقان پرسپولیس گفتمان مذهبی ++گوشی موبایل رایگان+ مرکز دانلود رایگان free Download بهترین نرم افزار و برنامها داستان و راه های توحید جویان بزرگ سئوالهای منتظر جواب ::::: نـو ر و ز ::::: بسم الله الرحمن الرحیم هانیبال اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز viper حمایت از ایران او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! جوکستان ، اس ام اس ، جوک ، لطیفه ، طنز ،jok+sms نفس عمیق روزگار غریبی است برادر . . . گل همیشه بهار تک ستاره حرفای خودمونی من قالب های پارسی بلاگ بهجان / behjan ازدواج موقت وچالش ها شمیم وصل معبر دلی که شکسته بود وبلاگ تخصصی ترفند کوثر چهاردیواری قلم رنجه خیلی دور _ خیلی نزدیک یه دانش آموز آوای حق تنها ترین تنها *** جزیره دانلود 2008 *** عشقولانه محمد پرسپولیسی فصل انتظار انصارالمهدی(عج) کشکول صادق آهستان فقط بالای 18+ بچه دانشجو ! EmroozNews.com Today's top news :: خبرهای برتر روز در امرو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شیراز ##پخش مستقیم حرم امام حسین ع## وب سایت شخصی مجتبی نیکنام ©©©©هاست ارزان و قدرتمند برای وبلاگ نویسان ©©©©©©© دکتر سید احمد رضا دستغیب .:: هیچ کس ::. دکتر سید احمد رضا دستغیب نوید شاهد زن مسلمان السلام علیک یا اباصالح المهدی پرواز به بی نهایت هر کی به هر جا رسید با دلش رسید گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چیز نیازمندی ها بیا برگرد به خونه از هر دری... خاطرات کبوتران حرم عشق زلف یار منطقه‏ ممنوعه همشاگردی عقیدتی ، سیاسی پایگاه بسیج حضرت صاحب الزمان علیه السلام صیغه شب بیست و چهارم - ویژه حادثه بمب گذاری در شیراز ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس ویژه نامه نمایشگاه کتاب ویژه نامه انفجار بمب شیراز سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس نیمه خرداد به بعد مدیران فردا نخلستان ترور مردان خمینی ویژه نامه اعتکاف غزه gaza سوره حشر ویژه نامه محرم طنز سیاسی دیدگاه نوین دستگاه چاپ بنر دستگاه چاپ بنر

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ