سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

88/4/28
1:7 ع

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد شدید از انتصاب اسفندیار رحیم‌مشایی آن را برای دولت چاش زا دانست. 

به گزارش ایسنا آیت‌الله سیداحمد خاتمی با اشاره به انتصابات اخیر کابینه دهم افزود: حقیقت این است که رییس‌جمهور در انتخاب همکاران خود آزاد هستند؛ البته وزرا بایستی رای اعتماد از مجلس بگیرند، اما معاونان را خود رییس‌جمهور انتخاب می‌کنند؛ لیکن نکته‌ مهم این است که رییس‌جمهور محترم که با آرای بیش از 24 میلیون انتخاب شده و تعداد فراوانی از روحانیون معظم در انتخابات از ایشان حمایت کرده‌اند، بایستی حساسیت‌های موجود را نیز در نظر بگیرند.

وی ادامه داد: من در گذشته شایعاتی می‌شنیدم که جناب رییس‌جمهور بنا دارند آقای مشایی را به عنوان معاون اول خود انتخاب کنند، ولی باور نمی‌کردم با توجه به حساسیت‌های موجود که شخص رییس‌جمهور نیز از آن اطلاع دارند این انتصاب صورت بگیرد؛ اما در کمال ناباوری این خبر در رسانه‌ها اعلام شد؛ از این رو ضروریست دو مطلب را خدمت رییس‌جمهور محترم عرض کنم؛ مطلب اول این که افراد باید صدای نظام باشند نه این که نظام خرج افراد شود و با توجه به حساسیت‌های مراجع تقلید، مجلس خبرگان رهبری ، مجلس شورای اسلامی و تعداد کثیری از فرهیختگان جامعه که حساسیتشان ارزشی و به انگیزه پاسداری از مقدسات است، به نظر می‌رسد این انتصاب برای دولت محترم چالش‌زا باشد.

خاتمی ادامه داد: نکته‌ دیگر این است که این دوره از نظر قانونی آخرین دوره پیاپی آقای احمدی‌نژاد برای ریاست‌جمهوری است؛ ولی قطعا آخرین دوره اصول‌گرایی نیست و نباید به گونه‌ای باشد که اصول‌گرایی را دچار چالش کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: با توجه به حساسیت‌های مراجع عظام تقلید و بسیاری از مشتاقان انقلاب اسلامی این انتصاب را مناسب نمی‌دانم و تقاضا می‌کنم آقای احمدی‌نژاد قبل از این که موج انتقادات گسترده شود، در این مورد تجدید نظر کند .

خاتمی هم‌چنین با اشاره به زمان برخی انتصابات مربوط به کابینه دهم اظهار کرد: با توجه به این که آقای احمدی‌نژاد در حال حاضر رییس‌جمهور دوره‌ نهم هستند و پس از تنفیذ رییس‌جمهور دوره دهم خواهند بود، بعد از تنفیذ رهبری می‌توانند به صورت قانونی انتصاب داشته باشند و به نظر می‌رسد این اعلام قدری عجولانه محسوب می‌شود.
  

88/4/28
1:2 ع

لحظه شماری تا اولین عقب نشینی تاکتیکی احمدی نژاد;

آیا مشائی می ماند؟

موج عظیم برخاسته از نارضایتی مردم و مسئولان که با انتصاب رحیم مشائی به عنوان معاون اول رئیس جمهور صورت گرفته هر لحظه شدت و حدت بیشتری به خود می گیرد. اما با تمام این اوصاف سوال اصلی اینست که آیا با این وضعیت مشائی ماندنی است؟

به گزارش جهان، مشائی که در ماجرای دوستی بامردم اسرائیل، شرکت در چند مجلس حاشیه دار، سخنانی غیر منتظره درباره اسلام و بسیاری موارد دیگر خشم مراجع وقاطبه مسئولان را برانگیخته بود در حالی به عنوان شخص دوم کابینه منصوب شده که نزدیکترین حامیان رئیس جمهور نیز این انتصاب را ناشایست دانسته و بر تجدید نظر فوری در آن پافشاری می کنند.
شریعتمداری، مدیرمسئول کیهان که همچنان احمدی نژاد را شایسته ترین فرد جریان اصولگرایی می داند در این باره می نویسد: این نوشته صلاحیت آقای مشایی برای برخی از مدیریت های میانی و کم اهمیت را نفی نمی کند ولی آقای رحیم مشایی و معاونت اول رئیس جمهور؟! آقای دکتراحمدی نژاد می دانند که پدیدآورنده جریان اصولگرایی نیستند بلکه برخاسته از این جریان-و البته یکی از شایسته ترین های آن- هستند، بنابراین لازمه قطعی احترام به توده های عظیم مردم اصولگرا آن است که حکم معاونت اولی آقای رحیم مشایی را لغو کنند چرا که این جایگاه اگرچه در اختیار رئیس جمهور محترم است ولی متعلق به مردم است و البته ریاست محترم جمهور می توانند روابط دوستانه و صمیمی خود با ایشان را حتی مستحکم تر از گذشته حفظ فرمایند، زیرا این رابطه متعلق به شخصیت حقیقی رئیس جمهور منتخب است و ربطی به دیگران ندارد.

نمایندگان مجلس و حامیان سرسخت دکتر احمدی نژاد نیز از این انتصاب اظهار ناخشنودی کرده اند و هیچ شخص و جریانی پس از رسانه ای شدن این موضوع به دفاع از مشائی نپرداخته است.

اما در همین حال، منابع آگاه از تنش و چند دستگی شدید میان نزدیکان رئیس

احمدی نژاد مجبور می شود برای سلامت بیرون آوردن کابینه خود از خروجی مجلس شورای اسلامی و نیز تلطیف فضای همکاری در میان مردم و مسئلولان در روزهای ابتدایی فعالیت کابینه خود، برای اولین بار مجبور به عقب نشینی از حمایت بی چون و چرای خود از مشائی، یار دیرین و فامیل جدید خود شود.
جمهور خبر می دهند به طوری که انتقادها و گلایه های ظریف و در لفافه این روزها جای خود را به سخنان تند و نارضایتی علنی نزدیکان و حلقه اول بستگان رئیس جمهور داده است. به طوری که اختلافات به وجود آمده در میان پاستور نشینان بر سر پست جدید مشائی که با مخالفت قریب به اتفاق آنها روبرو شده ، احمدی نژاد را از پناه بردن به مشاوران و نزدیکان معتمد خود نیز بازداشته است.
چرا که بنا بر اظهارات یک منبع آگاه رئیس جمهور این تصمیم را با پافشاری و اصرار شخصی خود اتخاذ کرده و از ابتدا نیز با مخالفت مشاوران و دوستان نزدیک خود روبرو بوده است.

همچنین، از دیگر سو خبر می رسد که سیل ارسال پیام ها از سوی مسئولان و شخصیت های ملی و مردمی به رئیس جمهور باسرعت نور در حال ادامه یافتن است و حتی شنیده شده است که یکی از مسئولان عالی کشوری نیز به رئیس جمهور در این باره تذکر داده و از این انتصاب اظهار گلایه شدید کرده است.

بر اساس این گزارش، احمدی نژاد که نشان داده در صورت اتخاذ تصمیمی تا آخرین مرحله بر آن پافشاری کرده و نمونه آن الحاق سازمان حج و زیارت به میراث فرهنگی بود بنا بر روال پیشین سعی خود را بر نگهداشتن دوست دیرینش در پست معاون اولی خواهد نمود اما با توجه به خیزش تند نمایندگان حامی و غیر حامی رئیس جمهور و نیز هشدارهای پیدا و پنهان از سوی مسئولان رسمی و مقامات غیر رسمی به رئیس جمهور، به نظر می رسد این بار احمدی نژاد مجبور شود برای سلامت بیرون آوردن کابینه خود از خروجی مجلس شورای اسلامی و نیز تلطیف فضای همکاری در میان مردم و مسئلولان در روزهای ابتدایی فعالیت کابینه خود، برای اولین بار مجبور به عقب نشینی از حمایت بی چون و چرای خود از مشائی، یار دیرین و فامیل جدید خود شود. قرائن و شواهد به دست آمده تا بدین لحظه بر قطعیت چنین اقدامی مهر تایید می زنند.

این در حالی است که برخی شخصیت های سیاسی و نمایندگان مجلس از جمله یکی از اعضای جامعه روحانیت مبارز و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عقیده دارند که : برحسب ضرورت رحیم مشایی موقتا به عنوان معاون اول احمدی نژاد برگزیده شده است. الان نمی شود قضاوتی در خصوص انتصاب اسفندیار رحیم مشایی به سمت معاونت اولی نمود ضمن اینکه اینگونه هم نخواهد ماند.

گفتنی است که تمامی تشکل های حامی احمدی نژاد در دانشگاه ها با راسال نامه هایی سرگشاده از رئیس جمهور منتخب خود خواسته اند در سریع ترین زمان ممکن به رای مردم احترام گذاشته و مشائی را از سمت جدید خود برکنار کند.
  

88/4/27
9:57 ع

معرفی اسفندیار رحیم مشائی به عنوان معاون اولی رئیس جمهور موجی از اعترضات را میان مردم، علما و نمایندگان مجلس سبب شده است.

به گزارش جهان، در حالی که رای دهندگان به احمدی نژاد و نیز طرفداران دیگر کاندیداها از رئیس جمهور قانونی کشور انتظار داشتند از به کار گیری عوامل حاشیه ساز و تنش برانگیزی چون مشائی خودداری ورزد اما در برابر چشمان بهت زده میلیون ها ایرانی دکتر احمدی نژاد به معرفی دوست و فامیل خود مشائی به عنوان مردم دوم کابینه مبادرت کرد. این معرفی سبب شد تا در فاصله اندک باقی ماندتا انتخابات جو عمومی کشور و به خصوص نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به این انتصاب نگران و متشنج شود.

در همین زمینه، ارزیابی واکنش نمایندگان مجلس نشان می دهد که با توجه به در اختیار نداشتن ابزار قانونی مجلس برای نظارت بر معاونان رئیس جمهور، بسیاری از اعضای فراکسیون اکثریت مجلس در صددند تا در هنگام رای اعتماد به کابینه مورد نظر احمدی نژاد چند تن از گزینه های مورد نظر رئیس جمهور را با دقت بیشتری بررسی کرده و به دور از اصرار رئیس جمهور و اعضای ارشد کابینه، از رای اعتماد به آنان خودداری کنند. به همین علت به نظر می رسد احمدی نژاد در دوراهی به کاری گیری یار صمیمی خود در کابینه و یا استفاده از چند وزیر حاشیه دار در کابینه یکی را انتخاب کرده و با انتصاب مشائی به عنوان معاون اول راه تعامل مجلس با خود در معرفی و رای اعتماد به وزرا را مسدود کرده است.

این در حالی است که، شایعات منتشره درباره معرفی کسانی چون محصولی به عنوان وزیر کشور آینده دولت دهم در صورت صحت نیز به نوعی تعارف احمدی نژاد با وزیر و دوست سابق خود شبیه خواهد بود. چراکه در این فضا احتمال رای اعتماد مجلس به گزینه هایی چون محصولی و رحیمی در حد صفر خواهد بود. این در حالی است که چند تن از نمایندگان نیز در این فضا طرح سوال از رئیس جمهور را در دستور کار خود قرار داده اند.

نکته جالب اینکه در میان هیاهوی مخالفان مشائی انتشار حکم رئیس جمهور خطاب به معاون اول خود پاسخی قاطع از جانب احمدی نژاد به این اعتراضات بود. در قسمتی از این حکم آمده است: اینجانب جنابعالی را انسانی خودساخته و مؤمن، دلباخته حضرت صاحب الزمان (عج) و با تعهدی آگاهانه و عمیق به خط نورانی ولایت و مبانی جمهوری اسلامی و خدمتگزاری توانمند و صدیق به ملت الهی و عزیز ایران می‌شناسم و طبق اصل 124 قانون اساسی به سمت معاون اول رئیس‌جمهور برمی‌گزینم. امیدوارم همچون گذشته با توسل بر خدا و توسل به حضرت امام عصر(عج) و عشق عمیق به ایران با توانی مضاعف به اهداف بلند ایران اسلامی موفق و سربلند باشید. رجاء واثق دارم همکاران خوبم در دولت، با هماهنگی و همدلی، شما را در انجام مأموریت‌ها یاری خواهند کرد.
 
در همین حال به نظر می رسد معرفی مشائی به عنوان معاون اول در حالی صورت گرفته که روال عادی در معرفی کابینه بر این منوال بوده که در خلا زمانی انتخاب رئیس جمهور تا معرفی کابینه و تحلیف فرد منتخب، بیشترین اقدامات در همراه کردن مجلس و نمایندگان با افکار و برنامه های دولت برای افزایش احتمال رای اعتماد به تمام کابینه مد نظر رئیس جمهور صورت می گرفته که به نظر می رسد در انتصاب مشائی به عنوان معاون اول رئیس جمهور که با اطلاع احمدی نژاد از مخالفت نمایندگان صورت گرفته پیامی خاص نهفته است که در آینده ای نه چندان دور علنی خواهد شد.

گفتنی است که پس از انتصاب مشائی که نمایندگانی چون رسایی که از مدافعان سرسخت دولت به شمار می روند آن را مورد انتقاد قرار دادند برخی تشکل های دانشجویی حامی دولت نیز از این اقدام تبری جستند. در بخشی از نامه سرگشاده یکی از این تشکل ها چنین آمده است: شما چه کردید؟ نقش شما در این میان چه بود ؟ آیا غیر از این بود که در اقدامی عجیب و عجولانه معاون اولی خود را به فردی سپردید که بارها و بارها گاف های سیاسی و اعتقادی وی مایه تالم خاطر بسیاری از مردمان این مرز و بوم  و ملت های آزادیخواه گردید...
  

88/4/27
8:46 ع

معرفی شش تن از معاونان و مشاوران رئیس جمهور هر چند با بهت عمومی نسبت به معرفی رحیم مشائی به عنوان معاون اول کابینه همراه بود اما سرنوشت چند تن دیگر از نزدیکان جنجالی احمدی نژاد در هاله ای از ابهام است.

به گزارش جهان، هر چند در زمان انتخابات ریاست جمهوری پالس هایی از جانب دکتر احمدی نژاد و عوامل ستاد وی در زمینه تجدید نظر قطعی در به کارگیری کسانی چون رحیم مشائی به هواداران حساس رئیس دولت نهم مخصوصا علما و مراجع ارسال می شد اما انتصاب اخیر رئیس جمهور نشان داد که اسفندیار رحیم مشائی، این بار قرار است در جایگاهی قوی تر و به عنوان رئیس جمهور در سایه به رفتار ها و سخنان جنجالی خود ادامه دهد. یعنی دکتر احمدی نژاد در اقدامی زیرکانه تمامی انتقادات و شبهات درباره اظهارات و اقدامات مشائی را به چوب تصمیم گیری یک جانبه خود رانده و با این کار اولین استارت رویارویی کابینه جدید خود با مردم، مراجع و علما را زده است.

در همین زمینه روزنامه کیهان نوشت: به نظر می رسد پرسروصداترین تغییری که تاکنون در کابینه دهم رخ داده معاون اولی رحیم مشایی است؛ کسی که در دولت نهم با اظهارات نسنجیده و نابخردانه خویش بارها موجبات ناخرسندی دلسوزان انقلاب را فراهم کرد. بسیاری از اصولگرایان انتظار داشتند رئیس جمهور به دلیل رفتار و گفتار انتقادآمیز مشایی او را از کابینه دهم حذف نماید اما اینگونه نشد. او اکنون فرد دوم کابینه است. این انتصاب بی تردید با مخالفت وسیع نیروهای انقلابی و اصولگرا و انبوه حامیان دکتراحمدی نژاد مواجه خواهد شد.

از سوی دیگر با توجه به انتصاب مشائی به عنوان معاون اول رئیس جمهور به نظر می رسد کابینه آینده احمدی نژاد از مثلث متضاد نزدیکان رئیس جمهور خارج شده و این بار مهار اصلی امور در دستان کسانی چون مشائی، سعیدلو ، کردان و رحیمی باشد. به این ترتیب کسانی چون غلامحسین الهام و مسعود زریبافان و نیز هاشمی ثمره که هم چنان به عنوان یکی از نزدیکترین افراد به احمدی نژاد شناخته می شود از تاثیر گذاری کمتری برخوردار خواهند بود.

بنا بر این گزارش، کردان، سعیدلو و محمد رضا رحیمی نیز از کسانی هستند که عدم معرفی آنها در میان اعضای اولیه کابینه گمانه زنی ها را درباره سرنوشت آنان تقویت کرده است. درباره کردان، به نظر می رسد با توجه به عزم رئیس جمهور در بی توجهی به انتقادات هواداران و دلسوزان، کردان نیز به پست مهمی گمارده شده و این پست به یقین چیزی جدای بازرسی رئیس جمهور خواهد بود. به طوری که چراغ های سبز گمانه زنی ها و احتمالات از هم اکنون کردان را به عنوان یکی از دو معاون قدرتمند رئیس جمهور یعنی معاون اجرایی و یا معاون نظارت راهبردی در نظر گرفته است.

محمدرضا رحیمی نیز که تلاش ها و حدس های بسیاری برای وزارت کشور وی مطرح است به دلیل نامساعد بودن فضای مجلس هشتم به احتمال زیاد در معاونت حقوقی رئیس جمهور به فعالیت خود ادمه خواهد داد. هر چند طرفداران دولت معتقدند وی در همراه کردن به موقع نمایندگان و مجلس با برنامه های دولت چندان موفق نبوده است.
اما علی سعید لو، که پس از احمدی نژاد مدتی را به عنوان سرپرست شهرداری تهران مشغول به کار بود و با آغاز به کار دولت نهم از تصدی وزارت نفت بازمانده و در نهایت به عنوان معاون اجرایی رئیس جمهور منصوب شد در صورتی که در میدان مسابقه با علی کردان از رقابت ها بازنماند با سمت قبلی خود به فعالیت هایش ادامه می دهد و در صورتی که نظر نمایندگان مجلس نسبت به وی مثبت ارزیابی شود سعید لو یکی از قطعی ترین گزینه های احمدی نژاد برای در اختیار کرفتن وزارتخانه های حساسی مانند نفت است.

گفتنی است که شوک ناشی از معرفی مشائی به قدری جدی است که از هم اکنون برخی نمایندگان مجلس که پیش از این به دلیل اظهارات و رفتارهای مشائی طرح سوال از رئیس جمهور را در دستور کار خود قرار داده بودند بار دیگر از احتمال طرح سوال از دکتر احمدی نژاد به دلیل انتصاب مشائی خبر می دهند.

علی مطهری از مخالفان سرسخت به کار گیری مشائی در کابینه احمدی نژاد می گوید: احتمال دارد که با مشورت با نمایندگان بار دیگر سؤالی را نسبت به رئیس‌جمهور مطرح کنیم. چون رئیس‌جمهور باید به مجلس پاسخ دهد که چرا چنین کسی را به عنوان معاون اول خود منصوب کرده است. چون رئیس‌جمهور فردی را برخلاف شایسته‌سالاری به عنوان معاون اول خود انتخاب کرده است و این برای مجلس، علما و نخبگان سیاسی قابل قبول نیست. پس از رئیس‌جمهور سؤال می‌کنیم تا ایشان برای پاسخ به این سؤال، نمایندگان را نسبت به این انتخاب خود قانع کنند.
  

88/4/27
8:41 ع

عبدالله نوری پس از نزدیک به ?? سال برای همراهی و همدلی با مردم در نماز جمعه تهران حضور یافت. آخرین حضور او در نماز جمعه به سال ???? بر می‌گردد که از سوی نیروهای افراطی منتسب به گروه‌های خاص مورد تعرض و ضرب و شتم قرار گرفت.
امروز نیز مدیرمسئول روزنامه توقیف شده خرداد همراه با مردم در نماز جمعه حضور یافت که در حوالی میدان فلسطین گروهی از نیروهای سرکوبگر، لباس شخصی و موتور سوار با رکیک ترین الفاظ وی را مورد اهانت و تعرض قرار دادند. وضعیت به گونه ای بود که برخی از حاضران جهت جلوگیری از وقوع آسیب جانی و تشنج مطلوب سرکوبگران از عبدالله نوری درخواست نمودند محل را ترک نماید.
  

88/4/27
8:40 ع

اقامه نماز جماعت از سوی زنان و مردان حامی میر حسین موسوی در کنار یکدیگر در نماز جمعه این هفته تهران بار دیگر در اذهان ایرانیان خاطره حضور در گروهک های افراطی در  نمازهای جمعه سال های ابتدای انقلاب را با این شکل و شمایل تداعی کرد.
در حالیکه نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجه الاسلام والمسلمین اکبر هاشمی رفسنجانی از یکشنبه هفته گذشته نقل محافل خبری بیگانه شده بود، این بار خالق صحنه های جالب و تداعی کننده خاطرات سال های حضور مختلط نیروهای منافقین در صحن نماز جمعه و پیگیری عملیات میدانی در ایجاد تقابل با نظام بود.
یکی از مسائلی که در سال های ابتدای انقلاب اعضای گروهک منافقین به عنوان یکی از مواضع جدی خود مطرح می کردند حضور توامان زن و مرد در نماز جمعه و اقامه نماز در کنار یکدیگر به صورت مختلط در صف های جماعت بود. اکنون پس از گذشت بیش از دو دهه از فراموشی این نگاه التقاطی بار دیگر نمازگزاران تهران شاهد حضور هواداران میرحسین موسوی در قالبی مشابه آن سال ها بودند که این بار سبزپوشان حامی وی ایفاگر آن بودند.
از نکات قابل تامل در رابطه با نمازگزاران حامی موسوی در نماز جمعه این هفته به اقامه نماز با کفش و عدم هماهنگی در اقامه نماز جمعه به نوعی که مسئله نماز اولی بودن به راحتی مشهود باشد و رعایت بسیاری از واجبات و محرمات نماز اشاره نمود.

بنا بر این گزارش انعکاس سخنان و مواضع دو پهلوی هاشمی رفسنجانی از سوی رسانه های غربی و اتخاذ تیتر هایی از مواضع وی در ضدیت و تقابل جدی با نظام جمهوری اسلامی در حالی صورت پذیرفت که در اقدامی مضحکانه سایت آینده نیوز از سایت های منتسب به فرزند وی سعی بر القای جمعیت باشکوه در استقبال از سخنان پدر به دروغ پراکنی می پردازد.

این در حالی است که سایت های انعکاس دهنده این خبر دروغین بر خلاف مشی همیشگی خود این بار هیچگونه گزارش تصویری مبنی بر اثبات این مدعای خود را انتشار نداده اند. لازم به ذکر است بسیاری از شاهدان عینی و اقامه کنندگان همیشگی نماز جمعه بر طبیعی بودن جمعیت شرکت کننده تکیه دارند.

گفتنی است حجه الاسلام والمسلمین اکبر هاشمی رفسنجانی در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران ادامه حیات سیاسی خود را بر پشتیبانی از میرحسین موسوی و حمایت از بی بند و باری های سیاسی حامیان او ترجیح داد
  

88/4/26
11:42 ع

روزنامه وطن امروز تیتر اول امروز خود را به گزارشی درباره سعید حجاریان عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت که در بازداشت به سر می برد پرداخته و به نقل از یک مقام قضایی مدعی شده که حجاریان خود حاضر نیست زندان اوین را ترک کند.
به گزارش«فردا» این روزنامه حامی دولت که به مدیر مسئولی مهرداد بذرپاش منتشر می شود، نوشته است: یک مقام قضایی به خبرنگار «وطن‌امروز» گفت: به‌رغم شرایط خوب جسمی و روحی حجاریان در زندان و رفتار مناسب با وی و تدارک هرگونه امکانات پزشکی و رفاهی برای وی، به حجاریان پیشنهاد شد که از زندان مرخص شده و به منزل برود و در صورت لزوم، پاره‌ای از بازجویی‌ها در منزل وی انجام شود اما در کمال تعجب حجاریان این پیشنهاد را نپذیرفت و دلایل بسیار جالبی برای عدم پذیرش این پیشنهاد بیان کرد.
به گفته این مقام قضایی، حجاریان در توضیح دلایل عدم پذیرش این پیشنهاد گفته است، اگر به خانه بروم خانواده‌ام باید همه امور خود را تعطیل کنند و به من برسند اما اینجا چند نفر مراقب من هستند و به کارهایم می‌رسند.
گزارش وطن امروز می افزاید: اما دلیل دوم حجاریان برای مسؤولان پرونده، بسیار جالب، مهم و حائز اهمیت‌تر است. حجاریان در توضیح دلیل دوم خود گفته است که «اگر به خانه بروم، تامین جانی ندارم اما اینجا خیالم راحت است».
گزارش نویس روزنامه حامی دولت در تحلیل این استدلال حجاران نوشته است: این اظهار نظر حجاریان ناگفته‌های مهم بسیاری را در خود مستتر دارد. حجاریان که خود دارای سابقه طولانی امنیتی است، به خوبی می‌داند که در شرایط فعلی که سرویس‌های غربی مترصد ایجاد ناآرامی در ایران هستند و فضای آرام فعلی آنها را مترصد ایجاد شوک روانی و شعله‌ور ساختن مجدد آشوب‌ها کرده است، ممکن است از او به عنوان یک سوژه مناسب برای «ترور» و انتساب آن به نظام و فراهم ساختن بستر ناآرامی استفاده کنند.
با این شرایط، تلاش BBC فارسی و VOA برای آزادی حجاریان و در کنار آن تمایل حجاریان برای باقی ماندن در زندان، دریافت‌های عمیقی را درباره توطئه‌های پیچیده بیگانگان برای هدف قرار دادن نظم، آرامش و امنیت عمومی به دست می‌دهد.
  

88/4/26
11:37 ع

دیلی میل: حتما شنیده‌اید که می‌گویند در فلان کشور، فلان کار خلاف است حال آنکه مثلا در کشورهای دیگر امری عادی قلمداد می‌شود. بد نیست موارد زیر را با دقت بخوانید تا اگر گذارتان به این کشورها افتاد بدانید که چه چیزی قانونی است و چه چیز غیر قانونی.

1- جویدن آدامس در سنگاپور ممنوع است.

2- تقلب در مدارس بنگلادش غیر قانونی است و افراد بالای 15 سال برای تقلب به زندان فرستاده می‌شوند.

3- مشاهده فیلم‌های کاراته‌ای یا رزمی تا سال 1979 در عراق ممنوع بود.
 
4- در ایسلند زمانی داشتن سگ خانگی ممنوع بود.

5- در آریزونای آمریکا، کشتن و شکار شتر ممنوع است.

6- در تایلند همه سینماروها مجبورند هنگام پخش سرود ملی قبل از شروع فیلم قیام کنند.

7- در دانمارک روشن کردن ماشین قبل از چک کردن اینکه بچه‌ای زیر آن خوابیده است یا نه، ممنوع است.

8- در تایلند انداختن آدامس جویده شده‌تان 500 دلار جریمه دارد.

9- در سال 1888 در بریتانیا قانونی تصویب شده که دوچرخه‌سواران را موظف می‌کرد تا زمان رد شدن ماشین از کنارشان، زنگ دوچرخه‌هایشان را به طور پیوسته به صدا درآورند.

10- در قرن 16 و 17 میلادی نوشیدن قهوه در ترکیه ممنوع بود و اگر کسی هنگام خوردن قهوه دستگیر می‌شد به اعدام محکوم می‌شد.

11- در فنلاند زمانی پخش کارتون دونالد داک به علت شلوار نپوشیدن شخصیت اصلی سریال ممنوع بود.

12- تا سال 1984، بلژیکی‌ها مجبور بودند نام فرزندشان را از یک لیست 1500 نفری در روزهای ناپلئون به طور تصادفی انتخاب کنند.

13- در برمه دسترسی به اینترنت غیر قانونی است. اگر فردی به اتهام داشتن «مودم» دستگیر شود، به زندان محکوم می‌شود.

14- اتریش اولین کشوری بود که مجازات مرگ را در سال 1787 حذف کرد.

15- در زمان حکومت طالبان در افغانستان، پوشیدن جوراب سفید ممنوع بود.
در ضمن ماموران پلیس دستور داشتند پنجره خانه‌ها را با رنگ سیاه بپوشانند تا زنان حاضر در خانه‌ها دیده نشوند.

16- در ایالت میسوری بخش سنت لوئیس، هنوز هم نجات دادن زنان با لباس خواب، برای ماموران آتش نشانی ممنوع است.

17- در انگلستان، سر لاشه هر نهنگی که پیدا شود متعلق به پادشاه است و دم آن متعلق به ملکه.

18- در فرانسه صدا زدن خوک با نام ناپلئون ممنوع است.

19- در ویکتوریای استرالیا پوشیدن شلوارک‌های صورتی در غروب روزهای شنبه ممنوع است.

20- در ویکتوریای استرالیا، تنها متخصصان برق اجازه تعویض لامپ برق را دارند.

21- در انگلستان چسباندن برعکس تمبر حاوی عکس ملکه، نشانگر خیانت و پیمان‌شکنی با سلطنت است.

22- در ورمونت آمریکا، زنان تنها با اجازه کتبی همسرانشان حق استفاده از دندان مصنوعی را دارند.

23- در واشنگتن، وانمود کردن به داشتن خانواده پولدار ممنوع است.
 
24- در اوهایو آمریکا، ماهیگیری هنگام مستی ممنوع است.

25- در میامی آمریکا، تقلید کردن رفتار جانوران ممنوع است.

26- زمانی در کشور سوئیس، محکم بستن در خودرو جرم به حساب می‌آمد.

27- در روآتای ایتالیا، عبور افراد غیر مسیحی از 20 متری کلیسا ممنوع است. اما عبور بزرگراهی از فاصله 15 متری کلیسای آن منطقه موجب دردسر پلیس شده بود، زیرا امکان توقف خودرو‌ها در آن منطقه بزرگراه برای چک کردن مسیحی بودن یا نبودن‌شان وجود نداشت.

28- در سوئیس داشتن یک پناهگاه برای شهروند الزامی است.

29- در منطقه هستینگ نبراسکا، قانون می‌گوید هتلداران باید پیراهن سفید تمیز برای خواب به هر یک از میهمانان بدهند.


  

88/4/26
11:27 ع

عکس ها و تصاویر منتشره از هواپیمای سقوط کرده در قزوین ، بسیار گویا و تکان دهنده است.
تصاویر به وضوح نشان می دهند این هواپیمای توپولف که 16 دقیقه بعداز پرواز دچار سانحه شد ،قطعه قطعه شده  و به جز چند قطعه معدود از جمله اسکلت موتور ، سایر قسمت های هواپیما ، به قطعات زیر تبدیل شده است به گونه ای که اگر کسی بدون اطلاع از حادثه سقوط به محل می رفت ، بعید بود بتواند حدس بزند در آنجا هواپیمایی سقوط کرده است.

این بلا ، با هزاران تاسف ، بر سر مسافران بی گناه پرواز تهران-ایروان نیز آمده است به طوری که شاهدان عینی می گویند حتی یک جسد هم سالم نمانده و همه تکه تکه شده بودند و به قول یکی از امدادگران حاضر در صحنه ، بدن های اکثر مسافران در حد و اندازه های کتاب ، پاره پاره شده بود به طوری که شناسایی اجساد ، عمدتاً به جز از طریق DNA میسر نبوده است.

متاسفانه ، ایرانی ها ، با سقوط هواپیما ، آشنایی زیادی دارند و حافظه همه ما پر است از حوادث تلخ هوایی که به طور متوسط سالانه یک بار تکرار می شود ولی هیچ کدام از ما ، به خاطر نمی آوریم در یک سانحه هوایی ، هواپیما ، در اندازه های ریز تکه تکه و مسافران نیز قطعه قطعه شوند و تکه های آهن و گوشت ، صدها متر مربع را پر کند.
حتی در حادثه تروریستی حمله موشکی ناو آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران نیز چنین تراژدی وحشتناکی را شاهد نبودیم و اجساد بسیاری از شهدای آن حادثه کامل و البته زخم خورده باقی مانده بودند.

از این رو ، حادثه اخیر ، گذشته از این که بار عاطفی و روانی شدیدی را بر جامعه تحمیل کرده ، ابهامات متعددی را باعث شده است که واقعیت ماجرا چیست و آیا اشکال فنی و یا مثل همیشه ، خطای انسانی باعث سقوط بوده است یا آن که عوامل دیگری در میان بوده اند که این شرایط استثنایی را پدید آورده اند.

این ابهامات ، وقتی بیشتر تشدید می شوند که برخی متخصصان امر ، مانند خلبانان نیز از چگونگی ماجرا اظهار شگفتی می کنند و از جمله به قطع ارتباط کابین با بیرون ، دقایقی قبل از سقوط اشاره می کنند و می پرسند که در آن واپسین لحظات در کابین چه گذشته است؟ و مسائلی از این دست.

بنابر این ، باید گفت که این بار ، مردم ایران خواهان شفافیت بیشتری هستند و می خواهند بدانند حتی اگر هیچ عامل مشکوکی در ماجرای خونبار اخیر دخیل نبوده است ، از نظر فنی و علمی ، علت تکه تکه شدن مسافران و هواپیما ، آن هم در این حد فجیع چه بوده است؟!


  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
انتخابات88 ، سیاسی ، موسوی ، احمدی نژاد ، انتخابات ، ایران ، اسرائیل ، عکس ، ورزشی ، خاتمی ، رضایی ، ترکیه ، کروبی ، اوباما ، آمریکا ، فوتبال ، غزه ، طنز سیاسی ، طنز ، عکس ، ازدواج ، امارات ، خامنه ای ، امید ، انتخابات 88 ، انتخابات دهم ، آمریکا ، اعدام ، عرفه ، بوش ، فیلم ، فرانسه ، ماهواره ، میر حسین موسوی ، مقام معظم رهبری ، ناجا ، ناطق نوری ، نصرالله ، هرات ، وزارت خارجه ، وزیر رفاه ، ویدئو ، یالثارات ، مثل مادر ، مسکن ، مصباح ، مصر ، معجزه ، گزارش ، گلشیفته فراهانی ، لاریجانی ، لنگه کفش ، فرهنگ ، فرهنگی ، فلسطین ، قالیباف ، قرضاوی ، کاریکاتور ، کره شمالی ، بین الملل ، پرتو ، پل نیومن ، پوتین ، پیامک ، عشق ، عراق ، عربستان ، عکس برهنه ، غیرت ، فارس ، فاکس نیوز ، افغان ، البرادعی ، الجزیره ، اسلام ، اشیای عتیقه ، اصفهان ، اعتراض ، اجتماعی ، 22 بهمن ، sms ، آلمان ، استفتاء ، اردوغان ، انتخابات ریاست جمهوری ، انرژی هسته ای ، انصار ، انقلاب ، امام ، امر به معروف ، ایرانی ، ایرنا ، بن لادن ، خبرنگار ، دانشجو ، دانشگاه ، دوربین فیلمبرداری ، رادان ، رجبی ، تلویزیون ، تیم ملی ، جاسوس ، جشنواره فجر ، جنگ ، جوادی آملی ، جوان ، چهارشنبه سوری ، چین ، حائری ، حاج علی اکبری ، حجاریان ، حماس ، حمله نظامی ، رهبر ، رهبر معظم انقلاب ، رهبری ، روزنامه ، روسیه ، روی کین ، زنان ، سارکوزی ، سازمان ملل ، سازمان ملی جوانان ، سحر ، سریال ، سید حسن نصرالله ، سیگار ، شبکه ، شهید ، شیراز ، شیعه ، شکنجه ،
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
عاشق آسمونی عاشقان وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی بتلیجه بندیر د نـیـــای جـــوانـی ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره .::مرکز بهترین ها ::. بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد. امُل PARANDEYE 3 PA تخریبچی انجمن تخصصی نرم افزارهای موبایل و اطلاعات کاربردی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد گل دختر کربلا همچنان جاریست کـــــلام نـــو شلمچه امام مهدی (عج) محفل یاران کلبه عشق کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! خبر روز .:: رویش عشق::. تکنولوژی کامپیوتر xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx رنگارنگه سین جیم های اخلاقی .:: رمز موفقیت ::. تیشه های اشک ایحسب الانسان ان یترک سدی سیاست خط سوم پاک دیده آدمک ها آخوندها از مریخ نیامده اند!!! حسام سرا عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین نه/ دی/ هشتاد و هشت ماه و مهر هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) خبر هفته سرایم بوانات نوشت گاه میم سین لبیک شاه علقمه متالورژی پر شکسته زورخانه باباعلی قافله شهداء ... تا ظهور... عشق سرخ امروز کدهای جاوا اسکریپت ( زازران )و فردا....... آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام دوزخیان زمین مذهبی سورتک زرقان پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم) - The Holy Propht -p.b.u.h ابن یاسین امام حسین (ع) .:: گاواره ::. تخیّلات خزان‌زده یک برگ بید ناگفته های آبجی کوچیکه عکس عــــشقـــــولـــــک رد پای . . . نورهدایت امیدزهرا فلورانس مهربون شب مهتابی شیعه مذهب برتر Shia is super relegion حــــــکـــــمـــــت آ بـــــــــــاد کشکول شمیم نگاهم برای تو بازمانده تنهای تنها حقیقت بهائیت مشکی رنگه عشقه عکس و شعر برای دوستداران هنر اگر علم در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست می یابند(پیامبرص) ولایت علیه السلام مشک عباس مسافری تاناکجا.مجله اینترنتی طنرناکجا آباد -نثرهای ادبی سیاوش شمیم حضور شهید سید محمد شریفی علوم قرآنی Quranic Sciences عصمت infallibility بصیرت حزب اللهی مدرنیته نقد مَلَس پوست کلف کسب درآمد از طریق اینترنت .: حرف دل :. هر چی که می خوای؟؟؟ اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار آر.پی.جی ‏زن وقایع تارنما سلطان عشق نسیمی از بهشت ... وبلاگ گروهی بصیرت موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین قدرت شیطان رویای معین سکوت بیگانه ، دختری در میان مردمان .... تفریح و سرگرمی ... وب سایت اختصاصی افسانه جومونگ کجایند مردان بی ادعا؟ تو میتونی !! دانلود سرگرمی عکس کلیپ آهنگ اس ام اس جک mp3 sms دنیای امروز ما صور اسرافیل بسم الله ارحم الرحیم دسته کلید پرشین رپ (((شفای زندگی))) از یک عباس خلوت تنهایی .: 20000000 :. السَلامُ عَلیکَ یا ابا عَبدِ الله الحُسَین (ع) اس ام اس عاشقانه « عـشقی » قالب های پارسی بلاگ وبلاگ ایران اسلام پرشین موزیک بهترینها برای شماست عاشقان پرسپولیس گفتمان مذهبی ++گوشی موبایل رایگان+ مرکز دانلود رایگان free Download بهترین نرم افزار و برنامها داستان و راه های توحید جویان بزرگ سئوالهای منتظر جواب ::::: نـو ر و ز ::::: بسم الله الرحمن الرحیم هانیبال اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز viper حمایت از ایران او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! جوکستان ، اس ام اس ، جوک ، لطیفه ، طنز ،jok+sms نفس عمیق روزگار غریبی است برادر . . . گل همیشه بهار تک ستاره حرفای خودمونی من قالب های پارسی بلاگ بهجان / behjan ازدواج موقت وچالش ها شمیم وصل معبر دلی که شکسته بود وبلاگ تخصصی ترفند کوثر چهاردیواری قلم رنجه خیلی دور _ خیلی نزدیک یه دانش آموز آوای حق تنها ترین تنها *** جزیره دانلود 2008 *** عشقولانه محمد پرسپولیسی فصل انتظار انصارالمهدی(عج) کشکول صادق آهستان فقط بالای 18+ بچه دانشجو ! EmroozNews.com Today's top news :: خبرهای برتر روز در امرو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شیراز ##پخش مستقیم حرم امام حسین ع## وب سایت شخصی مجتبی نیکنام ©©©©هاست ارزان و قدرتمند برای وبلاگ نویسان ©©©©©©© دکتر سید احمد رضا دستغیب .:: هیچ کس ::. دکتر سید احمد رضا دستغیب نوید شاهد زن مسلمان السلام علیک یا اباصالح المهدی پرواز به بی نهایت هر کی به هر جا رسید با دلش رسید گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چیز نیازمندی ها بیا برگرد به خونه از هر دری... خاطرات کبوتران حرم عشق زلف یار منطقه‏ ممنوعه همشاگردی عقیدتی ، سیاسی پایگاه بسیج حضرت صاحب الزمان علیه السلام صیغه شب بیست و چهارم - ویژه حادثه بمب گذاری در شیراز ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس ویژه نامه نمایشگاه کتاب ویژه نامه انفجار بمب شیراز سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس نیمه خرداد به بعد مدیران فردا نخلستان ترور مردان خمینی ویژه نامه اعتکاف غزه gaza سوره حشر ویژه نامه محرم طنز سیاسی دیدگاه نوین دستگاه چاپ بنر دستگاه چاپ بنر

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ