سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

88/5/28
6:54 ع

 حداد عادل، ولایتی، مظفر، باهنر و عسگراولادی با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ملاقات کردند.
به گزارش خبرنگار ثانیه نیوز، دکتر غلامعلی حداد عادل، دکتر علی اکبر ولایتی، دکتر مظفر، باهنر و عسگراولادی با حضور در مجمع تشخیص مصلحت با آیت‌الله هاشمی  رفسنجانی دیدار کردند.
در این دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت در مورد رابطه‏اش با رهبری توضیحاتی داد و مطالبش که در گذشته در دانشگاه شریف گفته بود را تکرار کرد.
وی درادامه  افزوده است: من هیچ مشکلی با رهبری بزرگوار ندارم.
رییس مجمع تشخیص مصلحت در خصوص عدم حضور در مراسم تنفیذ، موضوع اسفندیار مشایی را بهانه قرار داد و اظهار داشت: به خاطر عملکرد احمدی‏نژاد در قصه مشایی در مراسم روز تنفیذ، نیامدم.
در این جلسه گزارشی از عملکرد نزدیکان آیت‌الله هاشمی  رفسنجانی و حضور آنها در ساماندهی اغتشاشات و هزینه‏های میلیاردی در این مورد و استفاده از امکانات متروی تهران برای انتخابات و بعد از آن، التهاب آفرینی‏ها و.. ارایه شد.
در این زمینه یکی از حضار خطاب به رییس مجمع تشخیص مصلحت می‏گوید:‏ مهدی، فرزند شما  در جریان انتخابات، 18 روزنامه سراسری را خریداری کرد که […]
وی افزوده است: در روزهای پس از انتخابات  و در جریان فتنه‏انگیزی‏ها نیز ایشان(مهدی) با پرداخت مبالغ قابل توجه به سایت‏ها و برخی خبرنگاران شبکه‏های ماهواره‏ای، شایعاتی را علیه برخی چهره‏ها مطرح ساخته است.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در ابتدا این موارد را دروغ‏های منتقدین‏اش ذکر می‏کند که در ادامه با برخی اسناد و قرائن مواجه می‏شود.
  

88/5/28
6:53 ع

مهدی کروبی که این روزها در تلاش است مدت زمان بیشتری در صدر اخبار رسانه های ضد انقلاب باقی بماند و در این زمینه از میر حسین موسوی پیشی بگیرد در حالی اظهارت بدون سند و مدرکش را تکرا می کند که پرونده اقدامات غیر قانونی و توهین آمیز وی علیه خانواده‏های شهدا در زمان ریاستش بر بنیاد شهید همچنان باز است. در ذیل بخش کوچکی از این خاطرات را در گفتگو با خانم فهیمه صابری  و  غلامحسین جلالیان کارمند سابق بنیاد شهید انقلاب اسلامی مرور می کنیم. خاطرات تکان دهنده ای از رفتار دبیر کل حزب اعتماد ملی در دوران مدیریت بنیاد شهید:

 افشاگری کارمند سابق بنیاد شهید از اقدامات کروبی در این بنیاد

 غلامحسین جلالیان کارمند سابق بنیاد شهید انقلاب اسلامی در تشریح فضای فعالیت و کار بنیاد شهید انقلاب اسلامی در دوران ریاست کروبی پرداخت و ضمن انتقاد از برخورد کروبی با کارمندان و خانواده‌های شهدا اظهار داشت: 39 ساله بودم که توسط یکی از دوستانم به نام آقای ملکی که در آن زمان با بنیاد شهید انقلاب اسلامی ارتباط داشت، با این نهاد آشنا شدم؛ من که در آن هنگام شوق خدمت به خانواده‌های شهدا را داشتم از وی خواستم تا زمینه خدمتم را در به خانواده‌های شهدا فراهم کند.

وی افزود: اواخر سال 59 بود که به بنیاد شهید انقلاب اسلامی معرفی شده و بدون هیچ مصاحبه و مشکلی وارد این بنیاد شدم و در قسمت واحد فرهنگی بنیاد شهید انقلاب اسلامی به خطاطی مشغول شدم.

جلالیان با بیان اینکه در آن زمان فردی به نام مرتضی محمودی همزمان نماینده مردم قصر شیرین در مجلس و سرپرست واحد فرهنگی بنیاد شهید انقلاب اسلامی بود، ادامه داد: محمودی اقدامات نامناسب و غیرقانونی در بنیاد شهید انقلاب اسلامی انجام می‌داد و بارها بنده سر مسائل مختلف به وی تذکر ‌دادم ولی او تنها عصبانی می‌شد.

وی با بیان اینکه در دوران ریاست کروبی در بنیاد شهید انقلاب اسلامی، زنان با وضعیت جلف و آرایش غلیظ و ظاهری بسیار زننده وارد این بنیاد می‌شدند، گفت: بنده هر گاه این موضوع را تذکر می‌دادم محمودی از بنده ناراحت می‌شد و ادعا می‌کرد اینجا مسئول دارد.

وی ادامه داد: بالاخره بعد از 6 ماه از فعالیت بنده در واحد فرهنگی بنیاد شهید انقلاب اسلامی یک روز صبح که خواستم وارد بنیاد شهید شوم، انتظامات از ورودم جلوگیری کرد و با نامه‌ای که از طرف محمودی داشت، تأکید کردند که از آنها خواسته است من را به داخل بنیاد شهید راه ندهند.

جلالیان تصریح کرد: بعد از چند روزی به بنیاد شهید رفتم اما نتیجه‌ای نداد و در نهایت با سماجت و پیگیری بنده، کروبی تصمیم گرفت جلسه‌ای با حضور بنده و محمودی بگذارد که این کار نیز عملی نشد و بعدا معلوم شد وی تنها برای فروکش کردن ناراحتی بنده موضوع جلسه را مطرح کرده بود.

وی با بیان اینکه روزها سپری شد و هیچ جلسه‌ای از سوی کروبی برگزار نشد، اظهار داشت: بالاخره بعد از 7 ماه شخصی به نام "رادار " معاون کروبی شد؛ بنده نیز به وی مراجعه کردم و بعد از جلساتی قرار شد به عنوان خطاط فرهنگی در ساختمان اصلی بنیاد شهید انقلاب اسلامی و در جایی که کروبی بود، فعالیت فرهنگی داشته باشم.

*ورود زنان با وضعیت نامناسب در بنیاد شهید

وی با اشاره به اینکه در آن جا نیز مشکلات زنان بیشتر از محل قبلی بنیاد شهید بود، تصریح کرد: بنده بنا بر اعتقادات و مسئولیتی که در برابر شهدا و خانواده‌های شهدا داشتم مسائل را عنوان می‌کردم و اینجا بود که تازه ماجرای من و کروبی حالت جدی گرفت.

جلالیان گفت: کروبی روزی من را خواست و بنده نیز ماجرا و مشکلات مراجعه کنندگان خانم که با وضعیت نامناسب به داخل بنیاد شهید می‌آیند را به وی انتقال دادم و از حاج‌آقا پرسیدم به نظر شما این رفتار من بد است یا خوب، حاج‌آقا سکوت کرد و جوابی نداد.

*تجملات و هزینه‌های گزاف در بنیاد شهید

وی اضافه کرد: بنیاد شهید در آن دوران تصمیم گرفت با حضور کروبی جلسه‌ای را با واحد فرهنگی سراسر کشور به مدت 3 روز در یکی از کاخ‌های نیاوران برگزار کند اما چه هزینه‌ها و چه تجملاتی در آن زمان و از چه طریقی تأمین شد، بماند؛ باید مسئولان آن موقع جواب دهند.

جلالیان تصریح کرد: بعد از مراسم در شب اول بنده به حضور کروبی رفتم و از نوع پذیرایی و هزینه‌های گزاف گله کردم و وی نیز مجدداًسکوت کرد و سری تکان داد.

کارمندسابق بنیاد شهید در دوران ریاست کروبی با بیان اینکه 3 شب مراسم تمام شد و روز چهارم که بنده خواستم وارد بنیاد شهید شوم مجدداً از ورودم جلوگیری شد و گفتند شما اخراجید.

وی افزود: همان روز سریع به دفتر معاون کروبی «رادار» رفتم و او گفت دستور حاج‌آقاست و بنده نیز از آن بی‌خبرم.

جلالیان با اشاره به اینکه همان ساعت به منزل رفتم و 3 فرزندانم را به جلوی درب بنیاد شهید آوردم و تا بعدازظهر آنجا بست نشستم به طوری که کروبی از پنجره اتاقش مرا می دید.

وی گفت: بعد از ساعت 5 بعداز ظهر یکی از انتظامات بنیاد شهید نزدم آمد و گفت «حاج‌آقا شما را می‌خواهد ببیند بروید داخل»، من وارد ساختمان شدم و هنگامی که خواستم از پله‌ها به اتاق کروبی بروم گفتند حاج‌آقا زیر زمین است تعجب کردم زیر زمین!

کارمند سابق بنیاد شهید دوران ریاست کروبی با اشاره به اینکه بنده به زیرزمین رفتم و هنگامی که وارد شدم با مشت‌ها و لگدهایی روبه‌رو شدم، ادامه داد: مشت و لگدهایی بود که به صورت و پهلویم می‌خورد، حال عجیبی داشتم و 3 نفر از دوستان و نزدیکان کروبی داخل زیرزمین مرا تا حد مرگ کتک زدند و سپس مرا به داخل مستراح انداختند.

وی افزود: چند ساعت بعد بدن مجروح و زخم خورده مرا، آن 3 نفر توسط ماشین ضدگلوله کروبی و آژیرکشان به سمت کمیته مرکزی میدان بهارستان بردند و در آنجا نیز با یک برنامه از پیش تعیین شده ابتدا بنده را ترسانده و سپس رها کردند.

جلالیان ادامه داد: روز بعد به همراه چند تن از خانواده‌های شهدا با یک مینی‌بوس به سمت جماران برای دیدار با حضرت امام خمینی (ره) و شکایت از کروبی رفتیم که در آنجا نیز موفق به دیدار حضرت امام خمینی (ره) نشدیم ولی اعتراض خود را به بیت امام (ره) اعلام کردیم.

در ادامه این گفتگو غلامحسین جلالیان 68 ساله در حالی که چشم‌هایش را اشک گرفته بود، افزود: تازه متوجه شدم زیرزمین و زندانی یعنی چه؛ امیدواریم روزی برسد کروبی جزای اعمالش را ببیند.

 همسر شهید مرتضی پالیزوانی  خاطرات تکان دهنده ای از رفتار دبیر کل حزب اعتماد ملی در دوران مدیریت بنیاد شهید روایت کرد 
 
* خانم صابری! ابتدا خودتان را معرفی کرده و نحوه آشنایی با همسرتان را توضیح دهید.

به نام خدا، فهیمه صابری، همسر شهید مرتضی پالیزوانی. اینجانب بعد از ورود به بنیاد شهید به عنوان مسؤول فرهنگی به یکی از شهرک‌های بنیاد شهید رفتم. خانواده شهدای پالیزوانی نیز در این شهرک ساکن بودند و از طریق فعالیت‌های فرهنگی شهرک بود که با هم آشنا شدیم.

نحوه همکاری شما با بنیاد از چه زمانی و چگونه بود؟

آغاز کار من در بنیاد شهید به اوایل دی‌ماه سال 59 برمی‌گردد. از فروردین سال 60 استخدام واحد فرهنگی بنیاد شهید و پس از 20 روز به قسمت انتشارات بنیاد شهید منتقل شدم و پس از مدتی به دلیل فعالیت‌های فرهنگی گسترده به عنوان مسؤول فرهنگی به یکی از شهرک‌های بنیاد شهید منتقل شدم.

* لطفا کمی درباره فعالیت‌های فرهنگی ای که در شهرک بنیاد شهید انجام می‌دادید، بگویید؟

از آنجا که در شهرک‌ها هم خانواده شهدا حضور داشتند و هم خانواده جانبازان، در همه سن نیازمند کار فرهنگی جدی بود. بیشتر کارهای ما هم حول محور برقراری مراسم مذهبی، نمایش فیلم و از این قبیل فعالیت‌های فرهنگی می‌گذشت.

* در این مدتی که در بنیاد بودید، فضای مدیریتی را چگونه دیدید؟

اجازه بدهید من فراتر از بحث‌ شما صحبت کنم و برگردیم به ستاد بنیاد شهید، همان جایی که شروع کار من بود. وظیفه ستاد بنیاد شهید آمادگی برای جشن‌های 22 بهمن بود، به این صورت که در آستانه 22 بهمن میهمان‌های مختلفی را از کشورهای مختلف دعوت و مراسم ویژه‌ای را برگزار می‌کرد. وظیفه ما در ستاد، دعوت از میهمانان خارجی و خانواده‌های شهدا بود.
اما اگر بخواهم درباره سیستم مدیریتی بنیاد صحبت کنم باید بگویم ساختار بسیار ضعیف و خرابی داشت. مسؤولان بنیاد در آن زمان بیشتر از آنکه به کار ویژه خود یعنی جاری کردن فرهنگ شهادت در جامعه و برخورد مناسب با خانواده شهدا توجه کنند به مسائل مادی و شکمی اهمیت نشان می‌دادند. به گونه‌ای که اصلا بحث اصلی که شهید و شهادت و ایثارگری بود، خیلی وقت‌ها فراموش می‌شد. در این بین نیز آنچه خیلی به چشم دیده می‌شد بحث اسراف‌ بود. از آنجایی که بنده در مرکزیت ستاد بنیاد کار می‌کردم به چشم خودم می‌دیدم که هیچ مرز و محدودیت و حتی نظارتی بر مسائل نبود.
صرف اینکه جشنی برگزار شود و 22 بهمن بنیاد شهید میزبانی جشنی را داشته باشد، رئیس بنیاد شهید سخنرانی کند و تقدیری نیز از برخی خانواده‌ها شود مهم بود اما درباره میزان خرجی که در این میهمانی‌ها صورت می‌گیرد، کسی به آن توجه و نظارت نمی‌کرد.

* جزئی‌تر درباره صحبت می‌کنید؟

برای مثال در جشن 22 بهمن سال 59 یک سری از خانواده‌های شهدای خارجی از جمله کشورهای بحرین، عراق، لبنان و امارات و برخی کشورهای دیگر که من الان حضور ذهن ندارم و برخی خانواده‌های شهدای ایرانی هماهنگ شد تا با یک هواپیمای اختصاصی به مشهد مقدس بروند. من به عنوان میهماندار حضور داشتم. همچنین یک خانم مترجم که بعد از ما به همراه آقای کروبی آمدند، خواهر یکی از مدیران بنیاد و خانواده‌های رئیس و مسؤولان بنیاد شهید هم در این سفر حاضر بودند. ما در هتل‌های اترک و اطلس مشهد برای 3 روز مستقر شدیم و بنا به دستور رئیس بنیاد همه چیز به‌طور کامل در اختیار میهمانان بود تا جایی که با فشار آقای کروبی، حرم حضرت امام رضا(ع) هم یک شب در قرق میهمانان بود و پس از پایان سفر به دستور آقای کروبی به هر یک از میهمانان یک بسته بزرگ زعفران جدای از هدایای مفصل دیگر به عنوان سوغات مشهد اهدا شد.سه روز آخر این سفر هم میهمانان در هتل شرایتون تهران مستقر شدند.

* خود کروبی هیچ اعتراضی به این اوضاع نداشت؟

شخص آقای کروبی در این میهمانی‌ها حضور داشت. نماینده و معاونان آقای کروبی هم در این مراسم حضور داشتند، حتی مسؤولان بنیاد هر کدام میز و جایگاه مشخصی در سالن هتل داشتند و در آن زمان که سیگار و [...] اصلا عرف نبود با برنامه‌ریزی مسؤولان بنیاد برای میهمانان حاضر بود. در این بین آقای کروبی دائما دنبال این بود که کارمندان بنیاد اعتراضی نکنند تا جایی که اولویت را در بنیاد شهید به جای رسیدگی به امور و مشکلات خانواده‌های شهدا به کارکنان می‌داد و متاسفانه اعتراضات برخی از کارمندان عضو خانواده‌های شهدا نه تنها به جایی نمی‌رسید بلکه با بدترین وضع با آن اعتراضات برخورد می‌شد. برای مثال یکی از همکاران خانم بنده روزی درباره موضوعی خاص به آقای کروبی اعتراض کردند که ایشان جوابش را با «سیلی» داد. هرچند آقای کروبی بعدها برای عذرخواهی یک سکه برای این خانم فرستاد ولی نمونه اینگونه برخوردها با کارکنان و خانواده‌های معترض زیاد دیده می‌شد. اصلا نمی‌شد به آقای کروبی اعتراض کرد حتی معاونان ایشان هم بارها می‌گفتند که نمی‌شود به آقای کروبی اعتراض کرد. جالب است بدانید آقای فاضل یکی از معاونان ایشان به دلیل اعتراض برکنار شدند، رفتار آقای کروبی و مسؤولان وی بیشتر به رفتار دیکتاتورها شبیه بود.

* یعنی آقای فاضل از طرف آقای کروبی حذف شدند؟

قطعا! ایشان معاون آقای کروبی بود، آن زمان نمی‌شد مستقیم به آقای کروبی چیزی گفت، حتی معاونان ایشان معتقد بودند نمی‌شود به آقای کروبی حرف زد و تنها باید به‌به و چه‌چه گفت. یادم هست می‌گفتند، اگر اعتراضی بکنید دُمتون را می‌گیرند و می‌اندازند بیرون و این‌ برخوردها را بارها به چشم خود دیده بودیم تا جایی که عزل و نصب در آن زمان بیداد می‌کرد.

* شما اشاره کردید به حضور میهمانان در هتل شرایتون، آیا آقای کروبی هم در این هتل بود؟

بله، وی کاملا در جریان بود و در هتل حضور داشت اما خود اسم هتل شرایتون مساله‌دار بود چون همه می‌دانستند که این هتل قبلا متعلق به میهمانان شاه بوده و در چنین مکانی خانواده شهدا با آن طرزی که گفته شد پذیرایی شدند که در حاشیه آن اتفاقات خاصی افتاد. یکی، دو مورد مسائل بود که کسی جرات بازگو کردن آنها را به کروبی نداشت چرا که از برخوردهای بعدی می‌ترسید. حال اینکه کسی اعتراض کرده و یا به کمیته آقای کروبی برده شده باشد، من خبری ندارم.

* لطفا درباره کمیته آقای کروبی کمی بیشتر توضیح دهید.

من وقتی با شهید پالیزوانی ازدواج کردم ایشان تعریف می‌کرد در یک جریانی من و برادرانم را گرفتند و به مکانی به نام کمیته بنیاد در چیذر بردند و یک هفته‌ای آنجا بودیم.

* به چه دلیل همسرتان به کمیته برده شدند؟

ایشان می‌گفتند مثل اینکه «یک نفر» به خانم برادر ایشان نظر سوئی داشته و برادرهای پالیزوانی برای اعتراض می‌روند با این فرد برخورد کنند ولی محافظ‌های آقای کروبی آنها را می‌گیرند البته بعد از مدتی معلوم می‌شود که آن فرد از طرف آقای کروبی به صدا و سیما معرفی شده بود.

* پس از برخورد محافظ آقای کروبی برادران پالیزوانی را می‌برند به کمیته‌ای در چیذر و برای یک هفته در آنجا محبوس می‌شوند؟

 همسرم تعریف می‌کرد بعد از یک هفته آقای کروبی برای سرکشی می‌آیند و وقتی می‌بینند ما تخت داریم و یک سری امکانات دیگر فورا دستور می‌دهند که تمام امکانات باید از اینها گرفته شود چرا که می‌گفت دلیلی ندارد اینها اینجا راحت باشند، اینها زندانی هستند و باید روی زمین بخوابند. بعد از دستور آقای کروبی در اتاق روی ایشان قفل می‌شود و جلوی در آجر می‌چینند و از زیر در به آنها غذا می‌دادند. همسرم می‌گفت بعد از مدتی ایشان و برادرانشان را انتقال می‌دهند به زندان اوین.

* یعنی آقای کروبی شخصا بازداشتگاه ترتیب داده بود؟

بله. بازداشتگاه داشت. حالا من فکر می‌کنم و شنیدم که جاهای دیگری هم این بازداشتگاه‌ها بوده، برای مثال یکی از این بازداشتگا‌ه‌ها در ساختمان بنیاد در خیابان طالقانی وجود داشته است.

* هیچ‌وقت از همسرتان نپرسیدید که در بازجویی‌ها خود آقای کروبی حضور داشت یا نه؟

نه،‌ آقای کروبی همان یک‌بار به کمیته آمد و بازجویی توسط عوامل وی انجام می‌شد اما زمانی که همسر من و برادرانش به اوین منتقل شدند، اعتصاب غذا می‌کنند و خبر اعتصاب غذا به آقای کروبی می‌رسد، وی به زندان می‌رود و می‌پرسد چرا غذا نمی‌خورید؟
همسرم و برادرانش جواب می‌دهند، ما می‌خواهیم با خبرنگاران مصاحبه کنیم و تا خبرنگاران نیایند ما به اعتصاب ادامه می‌دهیم. شهید پالیزوانی نقل می‌کند: در همین زمان بود که از دفتر امام (ره) دستور دادند که به فرزندان من بگویید اعتصاب را بشکنند. با این فرمان به نظر می‌رسد که قطعا این موضوع به دفتر امام (ره) رسیده است چرا که بعد از این دستور آقای کروبی به اوین می‌رود و اظهار پشیمانی و ندامت می‌کند.

* چرا درباره رفتارهای آقای کروبی به امام یا مراجع قضایی اعتراض نکردند؟

آن زمان اجازه این کار از طرف آقای کروبی داده نمی‌شد یعنی اعتراض برابر بود با کتک یا کمیته و آزار و اذیت و یکی از دلایلی که هیچ‌کس این کار را نمی‌کرد شاید روحیه دیکتاتوری آقای کروبی بود در حالی که پس از آقای کروبی خیلی راحت خانواده شهدا مشکلات را بدون هیچ ترسی مطرح می‌کنند.

* آیا نمونه‌های دیگری هم بجز ماجرای همسرتان سراغ دارید؟

خود من شخصا نه ولی یکی از همکاران من در بنیاد شهید از وجود حداقل 200 مورد پرونده افراد در بازداشتگاه آقای کروبی صحبت می‌کرد که همه آنها از خانواده شهدا بوده اند. برخوردهای آقای کروبی با معترضان 2‌حالت بیشتر نداشت، یا تنبیه به شدیدترین نوع ممکن یا بازداشت در کمیته‌ای که خودشان ترتیب داده بودند.

* بعضی‌ها معتقدند دلیل اینکه شما بعد از این همه سال این مسائل را مطرح می‌کنید، خصومت شخصی است و هیچ سند و مدرکی در این‌باره وجود ندارد، نظر شما چیست؟

اینکه این مدت سکوت کردم شاید نگرانی از گسترش اعتراضات بود. در آن سال‌ها که آقای کروبی مسؤول بنیاد شهید بود من به عنوان همسر شهید قطعا با برخوردهای سخت ایشان روبه‌رو می‌شدم، اما سند برای ریخت‌وپاش‌ها و اسراف‌های سال 59، خود من هستم. چیزی که با چشم خود دیدم، من در آن سال‌ها در این ستاد فعالیت داشتم و از نزدیک شاهد برخوردها و اسراف‌ها بودم و در هر دادگاهی حاضرم شهادت بدهم. درباره ماجرای بازداشتگاه کمیته آقای کروبی متاسفانه چون بازداشتگاه غیرقانونی و مخفیانه بود، هیچ حکمی وجود ندارد.

* دلیل ساخت شهرک‌های شهید چه بود و فکر می‌کنید چرا آقای کروبی و دوستانش به فکر ساخت این شهرک‌ها افتادند؟

والله دلیل ساخت این شهرک‌ها را من دقیقا نمی‌دانم ولی می‌دانم همان زمان هم اعتراض‌هایی به وجود این شهرک‌ها بود و اینکه چرا خانواده شهدا را در این شهرک‌ها زندانی می‌کنید؟ اینکه چطور خانواده‌هایی که سرپرستی ندارند، در مکانی با این وضعیت جمع می‌شوند، متاسفانه اعتراضات به جایی نرسید ولی الان می‌بینیم که به دلیل ناکارآمدی و مشکلات موجود این شهرک‌ها جمع شدند.
برای مثال خانواده‌های شهدا را با هر روش تشویق می‌کردند به شهرک‌ها بیایند. مثلا پدر همسر بنده را مجبور کردند منزلش را فروخته و در این شهرک‌ها ساکن شوند در حالی که بسیاری از این شهرک‌ها از لحاظ محیطی و اخلاقی اصلا مناسب نبود چون در این شهرک‌ها افرادی بدون نظارت کامل ساکن می‌شدند و گاهی افرادی بودند که جزو خانواده شهدا و جانبازان نبودند و از نظر رفتاری و اعتقادی بسیار متفاوت بودند.

* برخورد بنیاد با این شهرک‌ها چطور بود؟

بسیار بد. برای مثال فردی با لباس نظامی جلوی در شهرک به عنوان حراست بود که مراقبت می‌کرد از خانواده شهدا و از آنجا که رفت و آمد والدین نیازی به مراقبت نداشت کم‌کم این به سمت همسران شهید و نظارت بر معاشرت آنها بود. بنیاد در سال 65 مکانی را به نام کمیته ازدواج همسران شهید تشکیل داد که به نظر خیلی‌ها بیشتر شبیه شرکت‌های دوستیابی بود. در این کمیته فرم‌هایی را در اختیار همسران شهید می‌گذاشتند و فرم‌هایی را هم در اختیار آقایانی که مایل به ازدواج با همسران شهید بودند که در آن سوالاتی از جمله ظاهر، اعتقادات و تعداد فرزندان وجود داشت. البته این توهینی بود به همسران شهید چرا که در بیشتر موارد آقایی که می‌خواست خواستگاری کند ابتدا به این فکر می‌کرد که این خانم خانه که دارد، مستمری هم دارد، بچه هم که دارد و اگر شما آماری از این ازدواج‌ها بگیرید متوجه می‌شوید که اکثر این ازدواج‌ها پس از مدت کوتاهی به طلاق ختم شده، حتی اگر شما سری به بنیاد بزنید و آنها صادقانه به شما آمار بدهند حتما متوجه آمار بالای طلاق در ازدواج همسران به روش دوستان آقای کروبی می‌شوید چون در این ازدواج‌ها اصول خاصی رعایت نمی‌شد و بنیاد اجازه دخالت داشت همانطور که در طلاق هم حتما باید نماینده بنیاد حاضر می‌بود.

* یعنی بنیاد شهید در زمان آقای کروبی نقش قیم همسران شهید را داشت؟

به نوعی بله. بنیاد در بسیاری موارد اعلام کرده بود اگر ازدواج بدون اجازه ما باشد فرزند را از مادر تحویل گرفته و آن را به والدین پدری تحویل می‌دهیم و اگر با اجازه ما باشد باید فرم‌های آماده شده را پر کنید.

* چرا بنیاد این اصرار را داشت؟

برای اینکه خود را قیم خانواده‌ها می‌دانست. البته طبیعی است که این امر با مشاوره دادن و راهنمایی کردن کاملا متفاوت است. خیلی از همسران شهدا به دلیل ترس از قطع شدن مستمری ماهانه یا از دست دادن فرزندشان ازدواج دوباره خود را پنهان می‌کردند که این مشکلات فراوانی را به همراه داشت اما الان اینطور نیست. بعد از جنگ همسران شهید حقوق‌بگیر بنیاد شهید شدند و حتی بعد از ازدواج هم مستمری دریافت می‌کردند، چیزی که ما به آقای کروبی اصرار کردیم و وی با تحکم آن را رد کرد. در این شهرک‌ها برای کنترل کامل خانواده شهدا تمام امکانات رفاهی و خدماتی وجود داشت تا خروج آنها به حداقل برسد.

* برخورد مسؤولان بنیاد با خانواده شهدا چگونه بود؟

خیلی بد. بگذارید در این باره یک خاطره‌ای را بگویم. یک روز من همراه فرزند کوچکم در دفتر یکی از معاونان آقای کروبی بودیم که یکی از همسران شهید برای دریافت کمک مالی به دفتر وی‌ آمدند. به قدری زننده رفتار کردند که آن خانم با گریه از اتاق رفت. این نوع برخوردها با خانواده‌های شهدا از طرف دوستان آقای کروبی زیاد بود. به نوعی در زمان ریاست آقای کروبی در بنیاد شهید تکریم ارباب رجوع (خانواده شهید) معنا نداشت.
مهم نبود که با مادر یک شهید یا همسر او چگونه باید رفتار کرد، اینکه باید با محبت برخورد شود، نه با تحکم و نه با توهین. خیلی دلم می‌خواهد به‌عنوان یک خانواده شهید که خود همسر شهید و نماینده خانواده‌ای هستم که سه شهید تقدیم کشور و انقلاب کرده به آقای کروبی بگویم که ای کاش آن زمان که مفاسد در دستگاه تحت نظارت شما کاملا واضح بود و خودتان در جریان آن قرار داشتید فریاد می‌زدی، نه اینکه در برابر اعتراض، سیلی به صورت خانواده شهید بزند یا آنها را به زندان بیندازد. می‌خواهم بگویم، آقای کروبی ما فرزند شهید نداشتیم که اغتشاش کند و به خیابان بریزد. شیشه بشکند یا بخواهد که انتقامش را از مردم عادی بگیرد.

* صحبت دیگری دارید؟

ممنون، امیدوارم هر گامی که برمی‌دارید برای رضای خدا باشد. والله قسم اینها حرف‌هایی نیست برای محکومیت کسی که از روی هوای نفس زده شود، روزی که از روی هوای نفس باشد ان‌شاءالله که خدا همه چیز را برملا می‌کند چرا که دست تقدیر همه چیز را نشان می‌دهد. این حرف‌ها جز حقانیت نیست و حاضرم در دادگاه عدل الهی نیز اینها را بگویم چون بارها گفتم که حق فرزندانم را خواهم گرفت، بارها گفته‌ام اگر ظلمی در حق من شده به عنوان همسر شهید گذشت کرده‌ام ولی از حق فرزندانم نمی‌گذرم. امام بارها فرمودند، خانواده شهدا چشم و چراغ این ملتند، اما آقای کروبی! در زمان شما با این چشم و چراغ چه کردند؟ آقای کروبی! اگر من و امثال من شهید نمی‌دادیم اینجا بوسنی وهرزگوین بود، اینجا زندان ابوغریب بود و آن بدرفتاری و تجاوزی که الان شما فریاد می‌زنید، آن روز بود. آقای کروبی این صحبت‌ها از زبان همسر شهیدی است که خیلی سختی کشیده تا به اینجا رسیده است. با این حال اگر ما هر مشکلی داریم باید میان خودمان حل کنیم، نباید بیگانه را وارد حریم خود کنیم، ما یک خانواده هستیم. آقای کروبی! مگر ما زمان جنگ مشکل نداشتیم، آیا این مشکلات را بیان کردیم؟ نه، مراقبت کردیم تا مبادا دشمن سوءاستفاده کند، خون دل خوردیم. تا ولایت فقیه پابرجاست ما گوش به فرمان ولی امر خود هستیم. چطور شده که امروز آقای کروبی داد و فریاد می‌کند که به داد زندانی‌ها برسید، بدون آنکه هیچ سند و مدرکی ارائه کند؟ آیا خانواده‌های شهدا و بسیجی‌ها از شما می‌گذرند؟ آقای کروبی! خدا را در نظر بگیرید، شهدا زنده هستند و اگر خطا کنیم ما را به پای میز محاکمه می‌کشند. راه برگشت هنوز هست، شاید مردم و خانواده شهدا شما را ببخشند.

  

88/5/28
6:34 ع

شگفتی دیگری از محمود احمدی نژاد:

مشاور ارشد جاسبی، وزیر علوم احمدی نژاد می شود؟

دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را!

کامران دانشجو از سوی رئیس جمهور برای تصدی وزارت علوم به مجلس معرفی خواهد شد.
به گزارش جهان، یک فرد مطلع با اعلام این خبر به خبرنگار ما گفت: در پی آخرین تصمیم گیریهای رئیس جمهور، مقرر شد کامران دانشجو به عنوان کاندیدای پیشنهادی وزارت علوم به مجلس معرفی شود.
بنابراین گزارش، گفته می شود انتخاب کامران دانشجو بنا به اصرار وی برای حضور در کابینه صورت گرفته که این اصرارها نهایتاً با پاسخ مثبت رئیس جمهور مواجه شده است.
معرفی احتمالی کامران دانشجو در حالی صورت می گیرد که وی از نزدیکان عبدالله جاسبی رئیس دانشگاه آزاد و مشاور ارشد وی بوده است
در مورد این انتخاب چند نکته قابل ذکر است:
1. بنا به مستندات تیم تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد، رئیس این دانشگاه با استفاده از فضای مسموم مدرک گرایی در کشور با رانتهای ویژه، یک شبکه گسترده وامدار خود در دستگاههای اجرایی و نظارتی اعم از مجلس، قوه قضائیه و دولت ایجاد کرده که این شبکه در تسهیل و اجرای منویات رئیس دانشگاه در مواقع مورد نیاز فعال می شود.( نمونه آن جلوگیری از قرائت گزارش تحقیق و تفحص مجلس از قوه قضائیه با امضای 221 نماینده و نیز مفقود شدن و به جریان نیفتادن پرونده های تخلف مدیریت دانشگاه نظیر فروش سوالات کنکور، در قوه قضائیه است).
2. همزمان با مشخص شدن این تخلفات گسترده که مستند به اسناد تکان دهنده ای می باشد، رئیس جمهور با روحیه عدالت خواهی خود به عنوان یکی از حامیان برخورد با رئیس دانشگاه آزاد وارد میدان شد. این امر باعث شد که رئیس متخلف دانشگاه با هوشمندی خاص به پنهان شدن پشت افرادی مانند آیت الله هاشمی رفسنجانی مبادرت کند و به مدد شبکه گسترده رسانه ای خود، موضوع رسیدگی به تخلفاتش را امری سیاسی و ناشی از اختلافات جریانات حزبی در کشور معرفی کند و البته تا حدی هم در این زمینه موفق عمل کرده است.
3. در آستانه تغییر قریب الوقوع رئیس متخلف دانشگاه آزاد که شخص وزیر علوم نقش به سزایی را در این جابه جایی می تواند ایفا کند، انتخاب فردی مانند کامران دانشجو که ارتباط نزدیک با دکتر جاسبی دارد بسیار سوال برانگیز می نماید، چرا که با وجود افراد معتمد رئیس جمهور مانند دکتر پرویز داودی و دکتر حسینی (وزیر پیشنهادی وزارت ارشاد که خود نیز تمایل بیشتری برای حضور در وزارت علوم دارد)، انتخاب یکی از دوستان نزدیک جاسبی بر شبهه سیاسی بودن موضع گیری های رئیس جمهور علیه عبدالله جاسبی می افزاید، هرچند که شاید معرفی کامران دانشجو برای وزارت خانه های دیگر آنچنان ایجاد سوال و مساله نمی کرد.
4. بدیهی است منتقدان مدیریت متخلف دانشگاه آزاد در فضایی کاملا کارشناسی و بدون در نظر گرفتن لابی های سیاسی به دنبال اصلاح مفاسد مدیریتی دانشگاه آزاد هستند و در بین وامداران این شبکه شبه مافیایی با افرادی از همه جریانات منتسب به اصلاح طلب و اصولگرا مواجهند، بنابراین شائبه سیاسی بودن این پیگیری ها در اذهان بیدار جایی ندارد. هر چند که رئیس جمهور باید خود در زمینه اینگونه تناقضات در اقداماتش پاسخ دهد.
5. و در انتها اینکه امیدواریم آقای احمدی نژاد برای کمک به اصلاح مفاسد مدیریتی کشور که به گواه اسناد معتبر بخش قابل توجهی از آن ریشه در شبکه گسترده  و کادر سازی پیچیده مدیریت دانشگاه آزاد دارد، نسبت به این انتخاب تجدید نظر نماید.


  

88/5/28
6:32 ع

یک موفقیت بزرگ:

هویت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کشف شد

پیگیری اخبار مربوط به انتخاب وزیر آموزش و پرورش به عنوان مهمترین و بزرگترین وزارتخانه کشور همواره در دوره های گذشته مورد علاقه افکار عمومی بوده است.
به گزارش جهان در این دوره رئیس جمهور با معرفی فرد گمنامی به نام کشاورز برای این وزارتخانه، خبرنگاران و رسانه ها را به شدت با مشکل مواجه کرده است.
این زحمت و سردرگمی از آن جهت بود که پیدا کردن سوابق و عکس و حتی اسم کوچک این کاندیدای گمنام خبرسازترین وزارتخانه، به سختی امکان پذیر بود.
در این اثنا همکاران زحمت کش ما در سایر رسانه ها لحظاتی پیش موفق شدند اسم کوچک، عکس و سوابق خانم کشاورز را بدست آورند که در ادامه ملاحظه می فرمایید!
سوسن کشاورز معاون کنونی وزیر آموزش و پرورش در سازمان آموزش و پرورش استثنایی است که تیرماه سال گذشته این سمت را بر عهده گرفت.
کارشناسان آموزشی معتقدند کشاورز دکترای فلسفه تعلیم و تربیت دارد و پیش از فعالیت خود در آموزش و پرورش استثنایی هیچ سمت اجرایی نداشته است.


  

88/5/28
6:29 ع

همزمان با انتشار اخباری مبنی بر اهانت بی سابقه یوسف صانعی به رئیس جمهور توسط برخی رسانه ها، و تکذیب آیت الله صانعی افکار عمومی با این سوال مواجه شدند که آیا یک مرجع تقلید به راحتی می تواند دروغ بگوید.

به گزارش جهان پس از درز خبر توهین بی سابقه آیت الله یوسف صانعی به منتخب مردم، دفتر این مرجع تقلید در اقدامی شتابزده این خبر را تکذیب کرد که با انتشار فیلم سخنان وی معلوم شد وی قصد داشته است با دروغ این افترا ناشایست را کتمان کند.

بنابراین گزارش از پس از انتشار این خبر برخی مردم متدین طی چند ساعت گذشته در تماس های مکرر با دفتر مراجع، در مورد شرایط تغییر مرجع تقلید خود سوال می کنند. 

گفتنی است آیت الله صانعی در سخنانی در میان مردم رئیس جمهور رسمی کشور را حرام زاده نامیده است. 

فیلم این اظهارات را می توانید از اینجا
کنید.
  

88/5/28
6:25 ع

به گزارش سرویس بین الملل "جهان"، شبکه خبری العربیه که از سوی دولت وهابی عربستان سعودی حمایت و پشتیبانی مالی می‌شود، و همواره سیاست ضدایران بودن را در دستور کار خود قرار داده است، طی 3 ماه اخیر با هدف پوشش دادن اخبار انتخابات دهمین دوره ریاست جمهور و حوادث بعد از آن، پوشش اخبار جمهوری اسلامی ایران را چندین برابر کرد.

فعالیت این شبکه خبری و پوشش حوادث در اولین روزهای بعد از انتخابات توسط العربیه به قدری زیاد بود، که "ضیاء الناصری" خبرنگار این شبکه از ادامه فعالیت در تهران و دیگر شهرهای کشورمان منع شد.

این ممنوعیت از ادامه فعالیت، نه تنها مانع از پوشش اخبار توسط این شبکه خبری نشد، بلکه فعالیت آنان چندین برابر شده و جنگ روانی تمام عیاری را علیه جمهوری اسلامی ایران به راه انداختند. تأثیر روانی فعالیت ضدایرانی شبکه العربیه، در جهان عرب به قدری زیاد بود که گفته می‌شود تعداد گردشگران کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و به ویژه شیعیان این کشورها که هر ساله برای زیارت مشهد مقدس و گردش در دیگر شهرهای کشورمان به ایران می‌آمدند، امسال به شدت کاهش یافته است. برخی آمار و ارقام نشان می‌دهد این کاهش گردشگر حدود یک میلیارد دلار خسارت به صنعت گردشگری کشورمان وارد کرده است.

در همین حال شبکه خبری العربیه روز گذشته نیز مانند دیگر ایام از پخش گزارشاتی علیه جمهوری اسلامی ایران دست برنداشت و در اقدامی توهین آمیز، گزارشی در مورد شش وزیر معرفی شده توسط "محمود احمدی نژاد" پخش کرد که در آن تصویر وزرای مرد، با کت شلوار و کروات بود.
  

88/5/28
6:24 ع

مشاور معاون پارلمانی با اعلام اسامی و سوابق 18 وزیر پیشنهادی احمدی نژاد اعلام کرد که 3 وزیر پیشنهادی دیگر همچنان تعیین نشده اند با این حال فهرست تا پایان ساعت اداری امروز ؛ 4 بعد از ظهر؛ نهایی و به مجلس ارائه می شود.
ایرج ندیمی تاکید کرد اسامی وزیران دفاع و دادگستری  نیز تا ساعات دیگر نهایی می شوند. پس از اعلام اسامی اولیه وزیران توسط مشاور معاون پارلمانی رئیس جمهور، خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز نام وزیر بازرگانی را اعلام کرد که فهرست وزرا به 19 نفر افزایش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، فهرست کابینه دهم به این شرح است.

سوسن کشاورز : وزارت آموزش و پرورش
- دکترای فلسفه تعلیم و تربیت
- معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی

رضا تقی‌پور: وزارت ارتباطات
- کارشناس ارشد مهندسی صنایع
- مدیر صنایع امنیت مخابرات - گروه صنایع مخابرات 1375-1369
- مدیرعامل صنایع الکترونیک شیراز 1381-1375
- مدیرعامل صنایع مخابرات ایران 1386-1381

حیدر مصلحی: وزارت اطلاعات
- دارای تحصیلات حوزوی در مقطع خارج فقه و اصول و کارشناس ارشد الهیات
- نمایندگی حضرت امام(ره) در قرارگاه کربلا و خاتم‌الانبیا (ص) در دوران دفاع مقدس
- نماینده ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی مقاومت بسیج
- مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت
- نمایندگی ولی فقیه و سرپرستی سازمان اوقاف و امور خیریه 

سید شمس‌الدین حسینی: وزارت اقتصاد و دارایی
- دکترای اقتصاد بخش عمومی، بین‌الملل
- دبیر کارگروه تحولات اقتصادی با حکم رئیس‌جمهور
- رئیس کمیسیون اقتصادی دولت
- عضو کمیسیون تخصصی شورای بورس

منوچهر متکی: وزارت امور خارجه
- وزیر امور خارجه دولت نهم
- نماینده دوره اول و هفتم مجلس شورای اسلامی
- معاونت ارتباطات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی
- سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه و ژاپن
- معاون حقوقی، کنسولی و امور مجلس وزارت امور خارجه
- معاون امور بین‌الملل وزارت خارجه

مرضیه وحید دستجردی: وزارت بهداشت
- دارای بورد تخصصی زنان
- عضو شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت از سال 75-1372
- عضو شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت از سال 75-1373
- عضو شورای برنامه‌ریزی آموزش عالی کشور از سال 78-1371
- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دوره چهارم و پنجم
- عضو شورای عالی نظام پزشکی کشور (79-1375)

محمد عباسی: وزارت تعاون
- دکترای مدیریت 
- وزیر تعاون در دولت نهم
- نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در مجلس هفتم
- معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی استانداری مازندران
- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های مازندران و گلستان
- معاون اداره کل آموزش و پرورش

صادق خلیلیان: وزارت جهاد کشاورزی
- دکترای اقتصاد منابع طبیعی دانشگاه تربیت مدرس
- معاون و قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی
- عضو هیأت علمی و استاد دانشگاه تربیت مدرس 
- عضو کمیسیون شورای اقتصاد کشور
- معاون موسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور
-سرپرست دانشکده منابع طبیعی و علوم دریایی دانشگاه تربیت مدرس

حمید بهبهانی: وزارت راه و ترابری
- دکترای راه و ساختمان از دانشگاه فلوریدای امریکا و استاد تمام دانشگاه
- وزیر راه و ترابری در دولت نهم
- رئیس دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت ایران از سال 1357 تا 1377 به مدت 20 سال
- مسئول ستاد رفاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
- عضو شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت راه و ترابری
- عضو شورای عالی مقررات ملی ساختمان وزارت مسکن و شهرسازی

فاطمه آجرلو: وزارت رفاه
- دانشجوی دکترای روانشناسی تعلیم و تربیت
- نماینده کرج در مجلس شورای اسلامی دوره هفتم و هشتم
- عضو هیأت رئیسه تحقیق و تفحص از مرکز مشارکت زنان ریاست جمهوری
- عضو و مسئول کمیته معاونت دانشجویی تحقیق و تفحص از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

علی‌اکبر محرابیان: وزارت صنایع
- مهندسی عمران از دانشگاه علم و صنعت
- وزیر صنایع در دولت نهم
- مشاور رئیس‌جمهور و رئیس ستاد طرح‌های ویژه در دولت نهم
- عضو شورای عالی فنی کشور
- رئیس‌ و نماینده ویژه دکتر احمدی‌نژاد در ستاد تبصره 13
- مشاور شهردار تهران

کامران دانشجو: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
- دکترای هوافضا از کالج لندن
- استاد و عضو هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت
- استاندار تهران 87-84
- قائم‌مقام و معاون سیاسی وزیر کشور
- رئیس ستاد انتخابات کشور

سید‌محمد حسینی: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
- استاد و عضو هیأت علمی دانشکده الهیات دانشگاه تهران
- نماینده دوره پنجم مجلس شورای اسلامی
- معاون اجرایی صدا و سیما
- معاون پشتیبانی، حقوقی و پارلمانی وزیر علوم
- رئیس دانشگاه پیام نور و قائم‌مقام وزیر علوم

عبدالرضا شیخ‌الاسلامی: وزارت کار و امور اجتماعی
- دکترای مهندسی عمران از دانشگاه علم و صنعت
- مشاور و رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دولت نهم
- استاندار استان هرمزگان
- استاد و عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت
- دستیار ویژه رئیس‌جمهور در سازماندهی نیروی انسانی

مصطفی محمد نجار: وزارت کشور
- کارشناسی ارشد در رشته مدیریت اجرایی با گرایش مدیریت استراتژیک از سازمان مدیریت صنعتی
- مسئول تعاون کل سپاه 1360
- قائم‌مقام گروه جنگ‌افزار وزارت سپاه
- معاون برنامه‌ریزی و توسعه ساصد
- وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در دولت نهم

علی نیکزاد: وزارت مسکن
- رئیس سازمان مسکن و شهرسازی استان اردبیل
- معاون عمرانی استانداری اردبیل
- استاندار اردبیل
- معاون هماهنگی امور عمرانی و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور
- عضو کارگروه توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت
- دارای مدرک تحصیلی مهندسی عمران 

مسعود میرکاظمی: وزارت نفت
- دکترای مهندسی صنایع از دانشگاه تربیت مدرس
- وزیر بازرگانی در دولت نهم
- رئیس مرکز بررسی سیستم‌ها و افزایش بهره‌وری
- رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان اتکا وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح
- رئیس دانشگاه شاهد
- رئیس مرکز مطالعات بنیادی

محمد علی‌آبادی: وزارت نیرو
- معاون عمرانی شهردار تهران از سال 84-82
- معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان تربیت‌بدنی در دولت نهم
- رئیس کمیته ملی المپیک
- وی همچنین دارای مدرک مهندسی عمران می‌باشد

مهدی غضنفری: وزارت بازرگانی

‌- معاون وزیر بازرگانی درتوسعه روابط اقتصادی و رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران
  

88/5/28
6:1 ع

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی قوه قضائیه، آیت الله صادق لاریجانی رئیس جدید قوه قضائیه با صدور حکمی حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی را به عنوان معاون اول قوه قضائیه و حجت الاسلام علی رازینی را به سمت معاون حقوقی و قضایی قوه قضائیه منصوب کرد.
متن حکم انتصاب حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی به شرح ذیل است:
حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه نظر به سوابق درخشان و تجربه مدیریتی در بخش کلان قوه قضائیه به موجب این ابلاغ جنابعالی را به سمت معاون اول رئیس قوه قضائیه منصوب می‌نمایم.
امید است با توجه به رهنمودهای مقام مظعم رهبری و سیاست‌های راهبردی قوه قضائیه و در جهت هماهنگی بخش‌های ستادی و اجرایی در انجام امور محوله موفق و موید باشید.
همچنین آیت الله لاریجانی در حکم انتصاب حجت الاسلام و المسلمین رازینی ضمن تقدیر از زحمات وی در دیوان عدالت اداری برای رازینی در سمت جدید آرزوی توفیق کرده است.
  

88/5/25
7:37 ع

جمهوری اسلامی نوشت: از اردبیل خبر می‌رسد بر اثر یک انفجار در این شهر، 2 نفر از کارگران شهرداری به شدت مجروح شدند.
این مواد منفجره که گفته می‌شود به صورت بمب دست‌ساز در پاکتی سرکوچه فرمانداری اردبیل جاسازی شده بود، هنگام جابه‌جایی زباله منفجر گردیده است.
  

88/5/25
7:37 ع

پیش از صدور حکم رهبر انقلاب، برای صادق لاریجانی به عنوان رئیس جدید قوه قضائیه، برخی از خبرگزاری‌ها از عنوان شدن پیش شرط‌هایی از سوی آقای لاریجانی برای پذیرش این سمت خبر دادند و تعویق افتادن مراسم تودیع آقای شاهرودی و معارفه آقای لاریجانی را دلیلی بر این مدعا دانستند.
به گزارش خبرنگار «تابناک» واقعیت اما همان گونه که پیشتر هم اشاره شد آن است که، تنها دلیل تعویق مراسم معارفه، سفر برخی از مدعوین جلسه معارفه رئیس جدید قوه قضائیه بوده است و با توجه به متن حکم رهبر انقلاب به آقای لاریجانی نه تنها توافق صد در صدی ایشان با وی تایید شده، بلکه رویکردهای تازه ایشان به این رکن حساس نظام جمهوری اسلامی هم روشن تر شده است.

متن حکم رهبر انقلاب  خطاب به آقای لاریجانی  بدین شرح است:

جناب مستطاب حجة ‌الاسلام و المسلمین آقای حاج شیخ صادق آمُلی لاریجانی، محقّق فرزانه و ارجمند دامت‌توفیقاته
اکنون که دوران تمدید شده‌ی مسئولیت آیة‌الله آقای هاشمی‌شاهرودی در قوه‌ی قضائیه به پایان رسیده است، با تشکر و تقدیر از مجاهدتها و خدمات ارزنده و ماندگار ایشان، جنابعالی را که از برجستگان علمیِ حوزه‌ی علمیه‌ی قم و برخوردار از روحیه‌ و توان نوآوری و ابتکار می باشید، بر اساس اصل یکصدوپنجاه‌وهفت قانون اساسی، به ریاست قوه‌ی قضائیه‌ی جمهوری اسلامی‌ایران منصوب می کنم.
 با گذشت سه دهه از آغاز تشکیلات نوین دادگستری و کسب تجربیات گرانبها و آزمون و خطاهای اجتناب‌ناپذیر، اکنون چشم داشتِ سلامتِ ارکان و اتقانِ احکام و سرعت و سهولت در اجرای عدالت، از دادگستری جمهوری اسلامی، انتظاری به حق است که مسئولان این پیکره‌ی عظیم و دستگاههای جانبی آن باید در برآوردن آن با همه‌ی توان از هیچ کوشش و ابتکاری فروگذار نکنند.
 اینجانب به جِّد امیدوار است که دوران مدیریت جنابعالی با توجه به فراهم آمدن بسیاری از زیرساختهای لازم و با تکیه بر صلاحیتهای علمی و عملی آن جناب، دوران شکوفائی قوه‌ی قضائیه به شمار آید.
توفیقات جنابعالی و همکاران محترم و قضات شریف را از خداوند متعال مسألت می کنم.
سیّدعلی‌خامنه‌ای

همان گونه که مشاهده می‌شود، رهبر انقلاب، با انتصاب آقای لاریجانی به عنوان فردی نوآور و مبتکر، درصدد ایجاد نظام نوین و کارآمدی بر سیستم قضایی جمهوری اسلامی هستند. سیستمی که با وجود تلاش‌های آیت‌الله شاهرودی، هنوز هم یکی از  ارکانی است که موجد نارضایتی‌های بسیاری در بین عموم مردم است.
بوروکراسی پیچیده قوه قضائیه به حق به فردی مبتکر و خلاق نیاز دارد تا بتواند حلقه گمشده آن یعنی عنصر کار آمدی را به آن تزریق کند. رهبر انقلاب با آگاهی از تسلط آقای لاریجانی بر مباحث فقیهی، فلسفه تحلیلی، و همچنین سابقه خانوادگی که سالها ممارست و تتبع در فقه جعفری پشتوانه آن است ایشان را مناسبترین گزینه برای حرکت آتی این قوه تشخیص داده اند.
چنانچه رهبر انقلاب در عباراتی مختصر و موجز ملاک کارآمدی نظام قضایی ایران را در حرکت رو به جلو نظام اسلامی، سلامت ارکان و اتقان احکام دانسته اند. دو موضوعی که با درایت صادق لاریجانی خواهد توانست نظام قضایی ایران را به حد مطلوبی از کیفیت سوق دهد.
بر این اساس، با توجه به رویکرد رهبر انقلاب نسبت به حرکت رو به جلو نظام قضایی ایران و همچنین توانایی‌های آقای لاریجانی در احیاء و بازسازی مجموعه‌های مرتبط، می‌توان گفت شایعه‌سازی برخی رسانه‌ها درباره وجود پیش‌شرط‌ها و اختلاف‌هایی بین آقای لاریجانی و رهبر انقلاب، اساسا کذب و حدس و گمان رسانه‌ای بوده است.
  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
انتخابات88 ، سیاسی ، موسوی ، احمدی نژاد ، انتخابات ، ایران ، اسرائیل ، عکس ، ورزشی ، خاتمی ، رضایی ، ترکیه ، کروبی ، اوباما ، آمریکا ، فوتبال ، غزه ، طنز سیاسی ، طنز ، عکس ، ازدواج ، امارات ، خامنه ای ، امید ، انتخابات 88 ، انتخابات دهم ، آمریکا ، اعدام ، عرفه ، بوش ، فیلم ، فرانسه ، ماهواره ، میر حسین موسوی ، مقام معظم رهبری ، ناجا ، ناطق نوری ، نصرالله ، هرات ، وزارت خارجه ، وزیر رفاه ، ویدئو ، یالثارات ، مثل مادر ، مسکن ، مصباح ، مصر ، معجزه ، گزارش ، گلشیفته فراهانی ، لاریجانی ، لنگه کفش ، فرهنگ ، فرهنگی ، فلسطین ، قالیباف ، قرضاوی ، کاریکاتور ، کره شمالی ، بین الملل ، پرتو ، پل نیومن ، پوتین ، پیامک ، عشق ، عراق ، عربستان ، عکس برهنه ، غیرت ، فارس ، فاکس نیوز ، افغان ، البرادعی ، الجزیره ، اسلام ، اشیای عتیقه ، اصفهان ، اعتراض ، اجتماعی ، 22 بهمن ، sms ، آلمان ، استفتاء ، اردوغان ، انتخابات ریاست جمهوری ، انرژی هسته ای ، انصار ، انقلاب ، امام ، امر به معروف ، ایرانی ، ایرنا ، بن لادن ، خبرنگار ، دانشجو ، دانشگاه ، دوربین فیلمبرداری ، رادان ، رجبی ، تلویزیون ، تیم ملی ، جاسوس ، جشنواره فجر ، جنگ ، جوادی آملی ، جوان ، چهارشنبه سوری ، چین ، حائری ، حاج علی اکبری ، حجاریان ، حماس ، حمله نظامی ، رهبر ، رهبر معظم انقلاب ، رهبری ، روزنامه ، روسیه ، روی کین ، زنان ، سارکوزی ، سازمان ملل ، سازمان ملی جوانان ، سحر ، سریال ، سید حسن نصرالله ، سیگار ، شبکه ، شهید ، شیراز ، شیعه ، شکنجه ،
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
عاشق آسمونی عاشقان وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی بتلیجه بندیر د نـیـــای جـــوانـی ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره .::مرکز بهترین ها ::. بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد. امُل PARANDEYE 3 PA تخریبچی انجمن تخصصی نرم افزارهای موبایل و اطلاعات کاربردی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد گل دختر کربلا همچنان جاریست کـــــلام نـــو شلمچه امام مهدی (عج) محفل یاران کلبه عشق کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! خبر روز .:: رویش عشق::. تکنولوژی کامپیوتر xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx رنگارنگه سین جیم های اخلاقی .:: رمز موفقیت ::. تیشه های اشک ایحسب الانسان ان یترک سدی سیاست خط سوم پاک دیده آدمک ها آخوندها از مریخ نیامده اند!!! حسام سرا عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین نه/ دی/ هشتاد و هشت ماه و مهر هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) خبر هفته سرایم بوانات نوشت گاه میم سین لبیک شاه علقمه متالورژی پر شکسته زورخانه باباعلی قافله شهداء ... تا ظهور... عشق سرخ امروز کدهای جاوا اسکریپت ( زازران )و فردا....... آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام دوزخیان زمین مذهبی سورتک زرقان پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم) - The Holy Propht -p.b.u.h ابن یاسین امام حسین (ع) .:: گاواره ::. تخیّلات خزان‌زده یک برگ بید ناگفته های آبجی کوچیکه عکس عــــشقـــــولـــــک رد پای . . . نورهدایت امیدزهرا فلورانس مهربون شب مهتابی شیعه مذهب برتر Shia is super relegion حــــــکـــــمـــــت آ بـــــــــــاد کشکول شمیم نگاهم برای تو بازمانده تنهای تنها حقیقت بهائیت مشکی رنگه عشقه عکس و شعر برای دوستداران هنر اگر علم در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست می یابند(پیامبرص) ولایت علیه السلام مشک عباس مسافری تاناکجا.مجله اینترنتی طنرناکجا آباد -نثرهای ادبی سیاوش شمیم حضور شهید سید محمد شریفی علوم قرآنی Quranic Sciences عصمت infallibility بصیرت حزب اللهی مدرنیته نقد مَلَس پوست کلف کسب درآمد از طریق اینترنت .: حرف دل :. هر چی که می خوای؟؟؟ اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار آر.پی.جی ‏زن وقایع تارنما سلطان عشق نسیمی از بهشت ... وبلاگ گروهی بصیرت موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین قدرت شیطان رویای معین سکوت بیگانه ، دختری در میان مردمان .... تفریح و سرگرمی ... وب سایت اختصاصی افسانه جومونگ کجایند مردان بی ادعا؟ تو میتونی !! دانلود سرگرمی عکس کلیپ آهنگ اس ام اس جک mp3 sms دنیای امروز ما صور اسرافیل بسم الله ارحم الرحیم دسته کلید پرشین رپ (((شفای زندگی))) از یک عباس خلوت تنهایی .: 20000000 :. السَلامُ عَلیکَ یا ابا عَبدِ الله الحُسَین (ع) اس ام اس عاشقانه « عـشقی » قالب های پارسی بلاگ وبلاگ ایران اسلام پرشین موزیک بهترینها برای شماست عاشقان پرسپولیس گفتمان مذهبی ++گوشی موبایل رایگان+ مرکز دانلود رایگان free Download بهترین نرم افزار و برنامها داستان و راه های توحید جویان بزرگ سئوالهای منتظر جواب ::::: نـو ر و ز ::::: بسم الله الرحمن الرحیم هانیبال اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز viper حمایت از ایران او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! جوکستان ، اس ام اس ، جوک ، لطیفه ، طنز ،jok+sms نفس عمیق روزگار غریبی است برادر . . . گل همیشه بهار تک ستاره حرفای خودمونی من قالب های پارسی بلاگ بهجان / behjan ازدواج موقت وچالش ها شمیم وصل معبر دلی که شکسته بود وبلاگ تخصصی ترفند کوثر چهاردیواری قلم رنجه خیلی دور _ خیلی نزدیک یه دانش آموز آوای حق تنها ترین تنها *** جزیره دانلود 2008 *** عشقولانه محمد پرسپولیسی فصل انتظار انصارالمهدی(عج) کشکول صادق آهستان فقط بالای 18+ بچه دانشجو ! EmroozNews.com Today's top news :: خبرهای برتر روز در امرو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شیراز ##پخش مستقیم حرم امام حسین ع## وب سایت شخصی مجتبی نیکنام ©©©©هاست ارزان و قدرتمند برای وبلاگ نویسان ©©©©©©© دکتر سید احمد رضا دستغیب .:: هیچ کس ::. دکتر سید احمد رضا دستغیب نوید شاهد زن مسلمان السلام علیک یا اباصالح المهدی پرواز به بی نهایت هر کی به هر جا رسید با دلش رسید گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چیز نیازمندی ها بیا برگرد به خونه از هر دری... خاطرات کبوتران حرم عشق زلف یار منطقه‏ ممنوعه همشاگردی عقیدتی ، سیاسی پایگاه بسیج حضرت صاحب الزمان علیه السلام صیغه شب بیست و چهارم - ویژه حادثه بمب گذاری در شیراز ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس ویژه نامه نمایشگاه کتاب ویژه نامه انفجار بمب شیراز سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس نیمه خرداد به بعد مدیران فردا نخلستان ترور مردان خمینی ویژه نامه اعتکاف غزه gaza سوره حشر ویژه نامه محرم طنز سیاسی دیدگاه نوین دستگاه چاپ بنر دستگاه چاپ بنر

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ