سفارش تبلیغ
صبا ویژن
صفحه اصلی پیام‌رسان پارسی بلاگ پست الکترونیک درباره اوقات شرعی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز

88/5/22
10:32 ع

تجارت زنان و دختران در بین تجار اماراتی به امر متداول تبدیل شده و هر روز اخبار متفاوتی در این خصوص به کشور می رسد.
به گزارش جهان، در تازه ترین گزارشهای نهادهای امنیتی کشورهایی که بیشترین آسیب را در این عرصه دیده اند نشان می دهد که اماراتی ها بازار هدف خود را از کشورهای همسایه به شرق اروپا بویژه اوکراین تغییر داده اند.
میزان درآمد دختران روسپی در دبی بسیار بالا است. دختران قاچاق شده دبی با معیارهای تناسب اندام و چهره انتخاب می شوند و همین امر اماراتی ها را بر آن داشته که اوکراین را بعنوان بازار هدف انتخاب کنند.
اخیرا مؤسسات غیردولتی دفاع از حقوق زنان در اوکراین، در جدیدترین گزارشات خود، انتقادات شدیدی را متوجه دولت امارات متحده عربی و بازرگانان آن کرده‌اند. در این گزارش بازرگانان اماراتی به تجارت و قاچاق دختران اوکراینی با هدف مشغول شدن در زمینه روسپی‌گری در کشورهای مختلف عربی به ویژه امارات، متهم شده‌اند.
در همین راستا منابع امنیتی از اوکراین خبر می‌دهند که با اعتراض شدید این مؤسسات غیردولتی دفاع از حقوق بشر، سازمان اطلاعات و امنیت اوکراین اخیرا بررسی‌هایی را در این زمینه آغاز کرده است. اولین بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد هر سال دست‌کم 500 دختر اوکراینی توسط بازرگانان اماراتی به کشورهای عربی قاچاق می‌شوند که درآمد حاصل از آن حدود 9 میلیون یورو است. برخی از این دختران که گیر این باند می‌افتند، از خانواده های سرشناس اوکراینی هستند.
بررسی‌های انجام شده توسط سازمان اطلاعات و امنیت اوکراین همچنین نشان می‌دهد که افرادی از عراق، روسیه، اکراین، امارات و برخی دیگر کشورهای عربی، این باندهای قاچاق دختران را تشکیل داده‌اند و پیش بینی می‌شود پس از محاکمه، هر یک از آنان دست‌کم به 15 سال حبس محکوم شوند.
در همین حال "میخائیل آندرینکو" رئیس اداره مبارزه با قاچاق بشر در اوکراین اعلام کرد که تعدادی از این قاچاقچیان بازداشت شده و روانه زندان شده‌اند. مدتها بود که رفتار و تحرکات آنان را زیر نظر داشتیم. متأسفانه یکی از مأموران پلیس اوکراین نیز همدست آنان بوده است.
"آندرینکو" همچنین افزود: در حال حاضر 11 عضو این باند را بازداشت کرده‌ایم که 4 تن از آنان اماراتی، 2 تن عراقی، یک نفر روسی و مابقی اوکراینی هستند. ما این مسأله را با سفارت امارات متحده عربی در کییف نیز در میان گذاشته‌ایم و مذاکرات در این باره با آنان آغاز شده است.
رئیس اداره مبارزه با قاچاق بشر در اوکراین در ادامه گفت: برخی سرنخ را بدست آورده‌ایم که ملکه جمال اوکراین در سال 2000 میلادی نیز با این باند همکاری می‌کرده و در واقع او دختران را برای این باند مشخص ‌کرده است. او پس از شناسایی موفق شد از اوکراین فرار کند اما نام او را به پلیس بین الملل (اینترپل) داده‌ایم.
نزدیک به دویست میلیون نفر دختر در اسارت شبکه های مافیایی قرار دارند که درآمدی نزدیک به 13 میلیارد دلار را متوجه باندهای تبهکار و سازمانهای دست اندرکار در این تجارت می کند.
  

88/5/22
10:31 ع

یک بررسی در سازمان ملی جوانان نشان می دهد که 55 درصد جوانان با جنس مخالف خود ارتباط دارند. 
به گزارش خبرنگار اجتماعی جهان در این پژوهش 7 هزار نفری از دختران و پسران مجرد 15 تا 29 ساله که به روش تصادفی انتخاب شده آمده است:30 درصد افراد نمونه فقط رابطه دوستی را انگیزه خود از برقراری رابطه دانسته اند .حدود 34 درصد انتخاب همسر و 14 درصد نیز رابطه جنسی را دلیل دوستی برشمردند. 
ابراز محبت از جنس مخالف مهمترین عامل موثر در ایجاد رابطه دوستی تلقی شده است. 
43 درصد دخترانی که رابطه داشته اند بیان کردند که تنها با یک نفر رابطه دوستی داشته اند و 57 درصد با بیش از یک نفر دوست بودند.این نسبت ها برای پسران 24 و 76 درصد است. 
24 درصد از کسانی که با جنس مخالف ارتباط داشته اند بیان کرده اند که رابطه آنان به آمیزش جنسی منجر شده است. 
در استان های خوزستان و گیلان بیش از دیگر استانها این رابطه به رابطه جنسی منجر شده است. 
16 درصد از جوانانی که آمیزش جنسی داشته اند به حاملگی بعد از ازدواج اشاره کرده اند .این رویداد برای پسران در همه سنین و برای دختران بعد از 17 سالگی رخ داده است. 
درآمد خانوادگی بیش از 15 درصد از جوانانی که ارتباط جنسی دشته اند ،بین 500 تا یک میلیون بوده است. 
در این گزارش آمده است که تبادل نگاه در حدود 40 درصد آغازگر رابطه بوده است.
همچنین 40 درصد افراد خیابان را به عنوان مکان آغاز ارتباط با جنس مخالف اعلام کردند،نزدیک به 15 درصد در میهمانی خانوادگی 15 درصد دانشگاه و 12 درصد پارک و بقیه ،مهمانیهای دوستانه را اولین مکان ارتباطی با جنس مخالف دانسته اند. 
سازمان ملی جوانان در انتهای این گزارش ملی تاکید می کند که شیوع رابطه با جنس مخالف در میان نوجوانان و جوانان ما به طور چشمگیر افزایش یافته است.
  

88/5/22
10:3 ع

وب سایت اینترنتی " ورلد تریبیون " به نقل از منابع فلسطینی نوشته است که " محمد خلف " 36 ساله   آموزش دیده در سپاه پاسداران ایران مامور امنیتی بلند پایه حماس در غزه است که در جریان حمله اسراییل به نوار غزه توانایی های خود را در حفظ امنیت این منطقه  نشان داد.

در گزارش ورلد تریبیون آمده است : با توجه به ورزیدگی خلف ، دولت حماس در غزه او را به هنگام سفر ماه گذشته پرزیدنت کارتر به غزه مسئول مستقیم تیم حفاظت از رییس جمهور اسبق آمریکا قرار داده بود .

بر اساس این گزارش محمد خلف به مدت 4 سال در دانشگاه افسری امام علی (ع) در ایران آموزش دیده است و سپس تحت آموزش نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران قرار گرفته است .

خلف پس از پایان دوره های آموزشی اش در ایران در سال 1999 و هنگامی که 26 سال سن داشت به فلسطین باز می گردد اما از سوی اسراییل دستگیر شده  و 5 سال زندانی می شود .

ورلد تریبیون در ادامه می نویسد که بسیاری از مقامات حماس معتقدند که نیروهای امنیتی حماس با رهبری خلف در شرایط کنونی در بهترین شرایط خود پس از دوران " عز الدین قسام " قرار دارند.

خلف هم اکنون مسئول نیروهای ویژه (VIP) تامین امنیت غزه است که یکی از کارهای اصلی آن تامین امنیت هیات های دیپلماتیک خارجی به هنگام سفر آنها به غزه است.

از این رو در جریان دیدار اخیر پرزیدنت کارتر از غزه خلف مسئولیت مستقیم تامین حفاظت از او را برعهده گرفت و توانست به خوبی از عهده این ماموریت برآید ، در حالی که در جریان سفر کارتر به کرانه غربی تشکیلات خودگردان نتوانستند به تنهایی از عهده حفاظت از رییس جمهور اسبق آمریکا برآیند و در این کار از تیم تخصصی ماموران امنیتی آمریکایی استمداد کردند.

خلف از ژانویه سال جاری و پس از اینکه " اسماعیل جباری " مسئول نیروهای ویژه (VIP) امنیتی دولت حماس در غزه در جریان حمله هوایی اسراییل کشته شد ، از سوی دولت اسماعیل هنیه به ریاست  نیروهای ویژه امنیتی غزه برگزیده شده است.

ورلد تریبیون در ادامه به نقل از خلف می نویسد : نیروهای ویژه ما کارشان را خوب بلدند و در جریان سفر کارتر یا تونی بلر به نوار غزه ما توانستیم با بودجه ای کمتر از 1000 دلار امنیت سفر آنها را تضمین کنیم که البته بیشتر این رقم صرف هزینه خورد و خوراک (ساندویچ) ماموران امنیتی حماس شد ، در حالی که بنا به ادعای مقام های امنیتی مصر در جریان سفر ماه ژوئن باراک اوباما به مصر دولت مصر 15 میلیون دلار برای تامین امنیت اوباما هزینه کرد.

حماس یک نیروی ویژه امنیتی دو هزار نفره در غزه تشکیل داده است .


  

88/5/22
12:39 ع

نایب ‌رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از دیدار با مصطفی تاج‌زاده در زندان اوین خبر داد. 
فرهاد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، تصریح کرد: شب گذشته از ساعت 8:30 تا 12 شب با مصطفی تاج‌زاده، ابطحی و عطریانفر دیدار داشتیم. 
وی خاطرنشان کرد: وضعیت این افراد بسیار خوب بود؛ به‌ویژه افرادی که تحقیقات بر روی آنان کامل شده است مثلا ابطحی در اتاقش تلویزیون داشت. 
تجری تاکید کرد: خلاف آنکه شایعه کرده بودند تاج‌زاده فوت کرده است اما شب گذشته قبراق و سرحال بود. 
وی یادآور شد: در رابطه با ارتباط تاج‌زاده و خانواده‌اش نیز صحبت شد و قرار بر این شد که در آینده نزدیک با خانواده‌اش تماس داشته باشد. 
تجری تاکید کرد: از آنجا که وی در بازداشت موقت است و هنوز تحقیقات بر روی وی کامل نشده است، امکان ارتباط وجود ندارد.
وی افزود: از آنجایی‌که شایعه شده بود مصطفی تاج‌زاده فوت کرده است، بسیار نگران بودیم اما با دیدار شب گذشته خیال نمایندگان مجلس راحت شد. 
تجری همچنین از دیدار خانواده ابطحی با وی و شامی که سه‌شنبه شب در زندان اوین با هم خورده‌اند، خبر داد.
  

88/5/22
12:14 ع


در جلوی دوربین توسط گروهک تروریستی ریگی، این شاید یکی از وحشیانه‌ترین فیلم‌هایی بود که در اینترنت و بعضی شبکه‌های آن‌ور آبی پخش شد.
در این تصاویر خونین و باورنکردنی، اعضای گروهک تروریستی ریگی، مرد جوانی را که ادعا می‌کردند با ایران در ارتباط بوده است سر بریدند. مقتول، جوان شیعه بیگناهی بود که  خواهرش همسر عبدالحمید ریگی از اعضای اصلی گروهک تروریستی موسوم به جندالله،  و برادر عبدالمالک ریگی بود .
در‌هفته‌های گذشته 13 عضو گروهک ریگی اعدام شدند و تنها اجرای حکم عبدالحمید برای مدت کوتاهی به تاخیر افتاد. در روزهای باقیمانده تا اجرای حکم اعدام این جنایتکار گفت‌وگویی با او انجام دادیم که می‌خوانید.

* از موزفروشی تا تروریست شدن

5 کلاس بیشتر درس نخواندم. بعد از آن مشغول کار شدم. در چهار راه رسولی زاهدان یک مغازه اجاره کردم و شروع به فروختن لوازم آرایشی کردم. در گوشه‌ای از مغازه‌ام هم انبه و موز می‌فروختم.

این را عبد‌الحمید برادر 30ساله عبدالمالک و یکی از مسئولان اصلی گروهک ریگی می‌گوید.
ما خانواده پرجمعیتی بودیم. 6 خواهر و 6 برادر، که 2 تا از برادر‌انم در عملیات‌‌های تروریستی‌ای که انجام می‌دادیم کشته شدند، عبدالستار در یک سرقت مسلحانه کشته شد و عبدالغفور( برادر کوچکمان) هم   در یک حمله انتحاری به پاسگاه سراوان کشته شد.

* به غیر از عملیات‌های تروریستی‌ای که انجام داده‌ای، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که درباره تو مطرح است قتل همسرت (فائزه) است. چرا  این زن بیگناه را که یک پسر و 2 دختر دوقلو از او داری، به قتل رساندی؟

8 سال پیش زمانی که همسرم همراه خانواده‌اش برای خرید از تهران به زاهدان آمده بودند. چند جوان مزاحم آنها شدند، اما من مانع شدم و همسرم و خانواده‌اش را به مغازه‌ام دعوت کردم. به این ترتیب با خانواده او آشنا شدم، بعد از مدتی وقتی به تهران رفتم، سری به مغازه ناپدری فائزه( همسرم) زدم و بدون آنکه بگویم که قبلا ازدواج کرده‌ام او را خواستگاری کردم و بعداً  ازدواج کردیم. بعد از مدتی تصمیم گرفتم به گروه عبدالمالک ملحق شوم.
به پاکستان رفتم و  در آنجا برادرم گفت بهتر است همسر و فرزندانم هم به پاکستان بیایند تا با هم زندگی کنیم. برای همین با خانواده  همسرم تماس گرفتم و به دروغ گفتم که در زاهدان هستم و خواستم همسر و فرزندانم را به آنجا بفرستند. وقتی آنها قبول کردند چند روز بعد شهاب، برادر 21ساله فائزه، آنها را به زاهدان آورد.
وقتی فائزه و برادرش به زاهدان رسیدند، با شهاب تماس گرفتم و او را به همراه همسر و فرزندانم به پاکستان کشاندم و آنها را هم پیش خودمان نگه داشتیم.  بعد از ملحق شدن آنها به ما همه چیز عوض شد. چون عبدالمالک برای آنکه به اهداف خودش برسد همه گروهش را شست‌وشوی مغزی داده بود و جنگ بین مسلمانان شیعه و سنی راه انداخته بود تا با این حربه بر افرادش حکومت کند.

اما اعضای گروه از او می‌پرسیدند پس چرا همسر و برادر همسرت، با اینکه شیعه هستند پیش ما هستند. از همان زمان بود که جو بدی در بین اعضای گروه به‌وجود آمد و کم‌کم اوضاع از کنترل خارج شد. عبدالمالک برای اینکه از شعارهایی که به اعضای گروهک داده بود کوتاه نیاید به شهاب تهمت خبرچینی زد و به دور از چشم فائزه دادگاهی تشکیل داد و او را محکوم به مرگ کرد.

بعد هم شهاب را سر برید و فیلمی را که از این ماجرا تهیه کرده بود در اینترنت پخش کرد. اما برادر همسرم بیگناه بود. بعد از این ماجرا چند بار تصمیم گرفتم همراه همسر و بچه‌هایم گروهک را ترک کنم اما نشد. مدتی بعد وقتی که برای عملیات تروریستی تاسوکی، به ایران رفته بودم فائزه به‌طور اتفاقی فیلم کشتن برادرش را دید. او بعد از دیدن فیلم قتل برادرش آنقدر عصبانی شده بود که گفته بود عبدالمالک را می‌کشد.
وقتی از عملیات تاسوکی برگشتم و متوجه ماجرا شدم با عبدالمالک صحبت کردم، اما او می‌گفت همسرت همه ماجرا را فهمیده است و چاره‌ای جز کشتن او نداریم. به همین دلیل دستور داد او را بکشم. آنقدر حرف‌های برادرم رویم تاثیر گذاشته بود که قبول کردم و همسر بیگناهم را وقتی در خواب بود با شلیک گلوله کشتم.
این وحشتناک‌ترین صحنه‌ای بود که در تمام عمرم دیده بودم. من او را دوست داشتم اما مگر می‌‌شد از فرمان عبدالمالک سرباز زد. بعد از این حادثه هر شب صحنه قتل همسرم جلوی چشمانم است و مدام کابوس می‌‌بینم. تنها آرزویم این است که او مرا ببخشد.

* چطور وارد گروهک برادرت شدی؟

سال 1384 در حالی که به‌دلیل قاچاق مواد‌مخدر، پلیس ایران در تعقیبم بود، به سراغ عبدالمالک که در مرزهای افغانستان و پاکستان پنهان شده بود رفتم. می‌خواستم تا زمانی که آب‌ها از آسیاب بیفتد نزد او بمانم اما وقتی پایم به آنجا بازشد تحت‌تأثیر حرف‌های عبدالمجید که بعد از به راه انداختن گروهک تروریستی خودش را عبدالمالک نامید، قرار گرفتم و کم کم نظرات او را قبول کردم.

* عبدالمالک چه نظراتی داشت؟

او تا کلاس اول راهنمایی بیشتر درس نخوانده است، بعد از آن مدتی دستفروشی می‌کرد و مدتی هم سی‌دی و مشروبات الکلی می‌فروخت تا اینکه یکباره حدود 2 سال غیبش زد و بعدها فهمیدیم که در این مدت نزد فردی مشغول تحصیل بوده و از آنجا بود که گرایشات عجیب و غریب پیدا کرد.

وقتی برگشت با خود شعار باز پس‌گیری حقوق افراد بلوچ و اهل تسنن را آورده بود و به این ترتیب شروع به تشکیل یک گروه کوچک کرد. او اعضای گروهش را از بین جوانان کم سن و سال و کم سواد انتخاب می‌کرد تا بتواند آنها را با ادعاهای دروغش درباره شیعیان فریب داده و تحت‌تأثیر قرار دهد.

به همین دلیل است که شما حتی یک نفر تحصیل‌کرده و با سواد در بین اعضای گروه عبدالمالک نمی‌بینید. او با روایت‌های مذهبی علیه شیعیان که بعدا متوجه شدم همه آنها ساختگی و جعلی بوده‌اند، مرا اغفال کرد. ما هم حرف‌هایش را باور کردیم و به کشتن هموطنان بیگناهمان دست زدیم.  عبدالمالک می‌گفت اگر هر کدام از ما  در حرف‌های او شک کند کافر شده است و ریختن خون او حلال است. برای همین بود که اگر هم نمی‌خواستیم، مجبور بودیم که حرف‌هایش را قبول کنیم چون اگر این کار را نمی‌کردیم، ما هم کشته می‌‌شدیم.

* هزینه اعضای گروهک چطور تأمین می‌شد؟

عبدالمالک برای اینکه هزینه‌های گروه را تامین کند، دست به کارهایی مانند آدم‌ربایی، گروگان‌گیری، قاچاق مواد‌مخدر و سرقت مسلحانه می‌زد.  او از راه گروگانگیری و سرقت مسلحانه بیش از دو و نیم میلیارد تومان به دست آورده بود و این پول را در اختیار قاچاقچیان مواد‌مخدر قرار داده بود تا سود بیشتری نصیبش شود. می‌گفت به خاطر هدفی که داریم عیبی ندارد که از راه قاچاق مواد‌مخدر و دزدی پول به‌دست بیاوریم.

او علاوه بر اینها با آمریکایی‌ها ارتباط داشت و از آنها پول‌ کلانی می‌گرفت.  آمریکایی‌ها در سفارت آمریکا در اسلام‌آباد پاکستان به ما قول دادند که به ما سلاح، پول، اطلاعات محرمانه و تجهیزات بدهند و از ما حمایت کنند.

می‌گفتند در پاکستان، دوبی، لندن و آمریکا برایمان دفتر تهیه می‌کنند، سال 85 هم 150 هزار دلار به همراه یک تلفن ماهواره‌ای و یک لپ‌تاپ به عبدالمالک دادند. او هم حسابی از این ماجرا خوشحال بود و کیف می‌کرد، اما او ملاقات با آمریکایی‌ها را خیلی محرمانه انجام می‌داد و نمی‌خواست هیچ‌کس از این ماجرا بویی ببرد.

* گفته می‌شود که تو از عناصر اصلی گروهک ریگی بوده‌ای و دستت به خون خیلی از بیگناهان آغشته است؟

 من به‌طور مستقیم فقط 3یا 4 نفر را کشته‌‌ام! اما در عملیات‌های مختلف شرکت کرده‌ام، سال 1385 بود که نقشه ربودن یک کارخانه‌دار را کشیدیم تا بتوانیم از او اخاذی کنیم. اما به اشتباه فرد دیگری را که با کارخانه‌دار دوست بود ربودیم. در آن ماجرا بعد از اخاذی 40 میلیون تومانی گروگانمان را کشتیم.

در عملیات تروریستی تاسوکی هم شرکت داشتم. اواخر سال 84 بود و ما برای قاچاق مواد‌مخدر به ایران آمده بودیم. موقع برگشت، در جاده زاهدان- زابل، جاده را بستیم و راهبندان درست کردیم.

در این عملیات تروریستی 22 نفر شهید شدند، 7نفر مجروح شدند و 7 نفر را گروگان گرفتیم که همه مردم عادی بودند. 8 خودرو را هم به آتش کشیدیم. من در این عملیات فیلمبرداری می‌کردم تا مالک بعدا فیلم عملیات را ببیند.

به غیر از تاسوکی در عملیات نوبندیان هم شرکت داشتم. همین عملیات بود که منجر به دستگیری‌ام شد. مرداد ماه سال 1386 بود که در مسیر چابهار- نوبندیان، 22 نفر را گروگان گرفتیم و 8 ماشین را به آتش کشیدیم و به پاکستان فرار کردیم اما آنجا توسط پلیس پاکستان دستگیر شدیم.

* اگر به چند سال قبل برگردی آیا باز هم به گروه برادرت ملحق می‌شوی؟

من با اینکه برادر مالک بودم، اما فریب او را خوردم اما حالا او را شناخته‌ام، مطمئنا اگر بار دیگر به گذشته برگردم دیگر هرگز دور و بر او نمی‌روم، او با تحریف روایت‌های دینی همه ما را فریب داد.

  

88/5/22
12:4 ع

در حالی که موضوع تحولات عمده در مدیران ارشد دو قوه قضاییه و اجرایی کشور در ماه?های آینده بحث اصلی محافل رسانه?ای و سیاسی کشور است، برخی اخبار حاکی از آن است که دامنه این تغییرات به فرماندهان ارشد انتظامی نیز رسیده است و در هفته?های آینده این تغییرات اعمال خواهد شد.

به گزارش رجانیوز، شنیده?ها حاکی از آن است که ارتقاء درجه 4 نفر از فرماندهان ارشد ، سبب ایجاد تحولاتی در ساختار نظامی و انتظامی کشور خواهد شد.

برهمین اساس، علاوه بر ارتقاء درجه این 4 فرمانده، سردار احمدی مقدم فرماندهی نیروی انتظامی با ارتقاء درجه به حوزه فعالیت سابق خود در نیروی مقاومت بسیج باز خواهد گشت تا در تحولات جدیدی که قرار است این نیرو شاهد آن باشد، نقش آفرینی کند.

اما تحولات تنها به فرماندهی ناجا ختم نخواهد شد، چنانکه پس از بازنشستگی سردار رویانیان از فرماندهی راهور ناجا، به نظر می?رسد، این‌بار نوبت سردار رجب‌زاده فرماندهی انتظامی تهران بزرگ باشد که با این نیرو خداحافظی کند. براساس این گزارش، یکی از گزینه?های جانشینی رجب زاده ،سردار علی فضلی فرمانده سپاه استان تهران است که این پست فعلا به سردار فضلی پیشنهاد شده است.

در تحولات جدید ساختاری در نیروی انتظامی نیز فعالیت?های معاونت اجتماعی ناجا گسترش خواهد یافت که از آن جمله می?توان به تغییرات عمده در سایت پلیس و همچنین تبدیل هفته نامه امین به روزنامه?ای با همین نام اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، سردار بتولی معاون اجتماعی فعلی ناجا در روزهای آینده به عنوان رئیس آگاهی و یا جانشین هماهنگ کننده ناجا معرفی خواهد شد و از سردار کارگر رئیس سابق اداره وظیفه عمومی نیز به عنوان گزینه جایگزین سردار بتولی به عنوان معاون اجتماعی ناجانام برده می?شود.

در تحولات مدیریتی ناجا، پیش از این سردار بهرام نوروزی فرمانده پیشین قرارگاه رسول اکرم ناجا در حکمی به عنوان رئیس پلیس جدید پیشگیری این نیرو منصوب شد و در حکم دیگری سردار محمد رویانیان رییس پلیس راهنمایی ورانندگی کشور جای خود را به سردار اسکندر مؤمنی داد.


  

88/5/22
12:2 ع

رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای دفتر رهبری و سپاه ولى امر در تاریخ 5 مردادماه 88گفتند:بصیرت خودتان را بالا ببرید، آگاهى خودتان را بالا ببرید. من مکرر این جمله‏ى امیرالمؤمنین را به نظرم در جنگ صفین در گفتارها بیان کردم که فرمود: «الا و لایحمل هذا العلم الّا اهل البصر و الصّبر».(3) میدانید، سختى پرچم امیرالمؤمنین از پرچم پیغمبر، از جهاتى بیشتر بود؛ چون در پرچم پیغمبر دشمن معلوم بود، دوست هم معلوم بود؛ در زیر پرچم امیرالمؤمنین دشمن و دوست آنچنان واضح نبودند.

به گزارش رجانیوز به نقل از دفتر حفظ و نشر آثار حضرت ایت الله خامنه ای، متن سخنان معظم له به شرح زیر است

بسم اللَّه‏ الرّحمن الرّحیم‏
اولا تبریک عرض میکنیم این اعیاد بزرگ و پیاپى را که حقیقتاً هر کدامى براى دلهاى شیعیان یک خورشید فروزنده است، یک شعاع خیره کننده است؛ ولادت حضرت اباعبداللَّه‏الحسین (علیه الصّلاة و السّلام)، ولادت حضرت سجاد (علیه الصّلاة و السّلام) و ولادت حضرت ابى‏الفضل‏العباس (علیه الصّلاة و السّلام). ان‏شاءاللَّه که بر همه‏ى شماها این اعیاد مبارک باشد. مبارک بودن هم به این است که اولاً دلتان ان‏شاءاللَّه شاد باشد، روحتان برخوردار از آرامش و سکینه‏ى الهى باشد، همه‏ى وجودتان سرشار از اعتماد به خدا و توکل به خداى متعال باشد. اگر اینها شد، عید به طور کامل براى شما مبارک است. سعى کنیم اینها را براى خودمان تدارک ببینیم؛ دلهایمان را شاد کنیم، جانهایمان را از سکینه‏ى الهى برخوردار کنیم، اعتماد به خدا را هم در وجود خودمان روز به روز بیشتر کنیم.

ما به یک قولِ متعارفِ معمولى از سوى آدمى که کار بدى از او ندیده‏ایم، اعتماد میکنیم؛ قرضى از او میخواهیم، کارى دست او داریم، او به ما وعده میکند که بسیار خوب، من این کار را براى شما انجام میدهم. ما معمولاً اعتماد میکنیم، راه مى‏افتیم مقدمات کار را فراهم میکنیم، در حالى که او یک انسانى بیش نیست؛ ممکن است پشیمان بشود، ممکن است کسى بیاید رأى او را بزند، ممکن است فراموش کند، ممکن است آن امکانى که به وسیله‏ى او میخواست به ما کمک بکند، از دستش برود؛ ده جور یا ده‏ها جور احتمال تخلف این وعده هست، لیکن ما اعتماد میکنیم. خوب، خداى متعال چقدر وعده کرده است به مؤمنین؛ وعده‏ى نصرت، وعده‏ى هدایت، وعده‏ى تعلیم؛ «و اتّقوا اللَّه و یعلّمکم اللَّه»،(1) وعده‏ى حفظ و صیانت، وعده‏ى کمک در امور دنیا؛ این همه خداى متعال به ما وعده کرده. البته این وعده‏ها مطلق نیست؛ شروطى دارد، شروطش هم خیلى شروط دشوارى نیست، از دست ماها بر مى‏آید.

دلیلش هم این است که جاهائى که به این شروط عمل کردیم، خداى متعال به ما کمک کرد؛ نمونه‏اش جنگ تحمیلى. شما جوانهائى که دوران جنگ تحمیلى را درک نکردید، بدانید؛ آن روزى که جنگ تحمیلى شروع شد، همه‏ى صاحبنظران، همه‏ى تحلیلگران، همه‏ى نخبگان به طور قاطع میگفتند صدام در این جنگ پیروز است و ایران شکست‏خورده است؛ جز یک عده‏ى معدودى، آن کسانى که به نگاه اسلامى و ایمانى اعتقاد داشتند - نگاه امام به حوادث - آنها نه، آنها در دلشان امیدى بود؛ حالا کم یا زیاد؛ بعضى کورسوى امیدى بود، بعضى نه، دلشان روشن بود.
من این خاطره را بارها نقل کرده‏ام: در روزهاى سوم چهارم جنگ بود، توى اتاق جنگ ستاد مشترک، همه جمع بودیم؛ بنده هم بودم، مسئولین کشور؛ رئیس جمهور، نخست وزیر - آن وقت رئیس جمهور بنى‏صدر بود، نخست وزیر هم مرحوم رجائى بود - چند نفرى از نمایندگان مجلس و غیره، همه آنجا جمع بودیم، داشتیم بحث میکردیم، مشورت میکردیم. نظامى‏ها هم بودند. بعد یکى از نظامى‏ها آمد کنار من، گفت: این دوستان توى اتاق دیگر، یک کار خصوصى با شما دارند. من پا شدم رفتم پیش آنها. مرحوم فکورى بود، مرحوم فلاحى بود - اینهائى که یادم است - دو سه نفر دیگر هم بودند. نشستیم، گفتیم: کارتان چیست؟ گفتند: ببینید آقا! - یک کاغذى در آوردند. این کاغذ را من عیناً الان دارم توى یادداشتها نگه داشته‏ام که خط آن برادران عزیز ما بود - هواپیماهاى ما اینهاست؛ مثلاً اف 5، اف 4، نمیدانم سى 130، چى، چى، انواع هواپیماهاى نظامىِ ترابرى و جنگى؛ هفت هشت ده نوع نوشته بودند. بعد نوشته بودند از این نوع هواپیما، مثلاً ما ده تا آماده‏ى به کار داریم که تا فلان روز آمادگى‏اش تمام میشود. اینها قطعه‏هاى زودْتعویض دارند - در هواپیماها قطعه‏هائى هست که در هر بار پرواز یا دو بار پرواز باید عوض بشود - میگفتند ما این قطعه‏ها را نداریم. بنابراین مثلاً تا ظرف پنج روز یا ده روز این نوع هواپیما پایان میپذیرد؛ دیگر کأنه نداریم. تا دوازده روز این نوعِ دیگر تمام میشود؛ تا چهارده پانزده روز، این نوع دیگر تمام میشود. بیشترینش سى 130 بود. همین سى 130 هائى که حالا هم هست که حدود سى روز یا سى و یک روز گفتند که براى اینها امکان پرواز وجود دارد. یعنى جمهورى اسلامى بعد از سى و یک روز، مطلقاً وسیله‏ى پرنده‏ى هوائى نظامى - چه نظامى جنگى، چه نظامى پشتیبانى و ترابرى - دیگر نخواهد داشت؛ خلاص! گفتند: آقا! وضع جنگ ما این است؛ شما بروید به امام بگوئید. من هم از شما چه پنهان، توى دلم یک قدرى حقیقتاً خالى شد! گفتیم عجب، واقعاً هواپیما نباشد، چه کار کنیم! او دارد با هواپیماهاى روسى مرتباً مى‏آید. حالا خلبانهایش عرضه‏ى خلبانهاى ما را نداشتند، اما حجم کار زیاد بود. همین طور پشت سر هم مى‏آمدند؛ انواع کلاسهاى گوناگون میگ داشتند.

گفتم خیلى خوب. کاغذ را گرفتم، بردم خدمت امام، جماران؛ گفتم: آقا! این آقایان فرماندهان ما هستند و ما دار و ندار نظامیمان دست اینهاست. اینها اینجورى میگویند؛ میگویند ما هواپیماهاى جنگیمان تا حداکثر مثلاً پانزده شانزده روز دیگر دوام دارد و آخرین هواپیمایمان که هواپیماى سى 130 است و ترابرى است، تا سى روز و سى و سه روز دیگر بیشتر دوام ندارد. بعدش، دیگر ما مطلقاً هواپیما نداریم. امام نگاهى کردند، گفتند - حالا نقل به مضمون میکنم، عین عبارت ایشان یادم نیست؛ احتمالاً جائى عین عبارات ایشان را نوشته باشم - این حرفها چیست! شما بگوئید بروند بجنگند، خدا میرساند، درست میکند، هیچ طور نمیشود. منطقاً حرف امام براى من قانع کننده نبود؛ چون امام که متخصص هواپیما نبود؛ اما به حقانیت امام و روشنائى دل او و حمایت خدا از او اعتقاد داشتم، میدانستم که خداى متعال این مرد را براى یک کار بزرگ برانگیخته و او را وا نخواهد گذاشت. این را عقیده داشتم. لذا دلم قرص شد، آمدم به اینها - حالا همان روز یا فردایش، یادم نیست - گفتم امام فرمودند که بروید همینها را هرچى میتوانید تعمیر کنید، درست کنید و اقدام کنید.

همان هواپیماهاى اف 5 و اف 4 و اف 14 و اینهائى که قرار بود بعد از پنج شش روز بکلى از کار بیفتد، هنوز دارد تو نیرو هوائى ما کار میکند! بیست و نُه سال از سال 59 میگذرد، هنوز دارند کار میکنند! البته تعدادى از آنها توى جنگ آسیب دیدند، ساقط شدند، تیر خوردند، بعضیشان از رده خارج شدند، اما از این طرف هم در قبال این ریزش، رویشى وجود داشت؛ مهندسین ما در دستگاه‏هاى ذى‏ربط توانستند قطعات درست کنند، خلأها را پر کنند و بعضى از قطعات را على‏رغم تحریم، به کورى چشم آن تحریم کننده‏ها، از راه‏هائى وارد کنند و هواپیماها را سرپا نگه دارند. علاوه بر اینها، از آنها یاد بگیرند و دو نوع هواپیماى جنگى خودشان بسازند. الان شما میدانید که در نیروى هوائى ما، دو نوع هواپیماى جنگى - البته عین آن هواپیماهاى قبلىِ خود ما نیست، اما بالاخره از آنها استفاده کردند. مهندس است دیگر، نگاه میکند به کارى، تجربه مى‏اندوزد، خودش طراحى میکند - دو کابینه‏ى براى آموزش و یک کابینه‏ى براى تهاجم نظامى، ساخته شده. علاوه بر اینکه همانهائى هم که داشتیم، هنوز داریم و توى دستگاه‏هاى ما هست.

این، توکل به خداست؛ این، صدق وعده‏ى خداست. وقتى خداى متعال با تأکید فراوان و چندجانبه میفرماید: «و لینصرنّ اللَّه من ینصره»؛(2) بى‏گمان، بى‏تردید، حتماً و یقیناً خداى متعال نصرت میکند، یارى میکند کسانى را که او را، یعنى دین او را یارى کنند - وقتى خدا این را میگوید - من و شما هم میدانیم که داریم از دین خدا حمایت میکنیم، یارىِ دین خدا میکنیم. بنابراین، خاطرجمع باشید که خدا نصرت خواهد کرد.

بعد از آغاز جنگ تحمیلى هم ده‏ها بار - حالا اگر ریزهایش را بخواهیم حساب کنیم، بیش از این حرفها شاید بشود گفت؛ هزارها بار، اما حالا آن رقمهاى درشت را آدم بخواهد حساب کند - ما نصرت الهى را دیدیم؛ کمک الهى را دیدیم. یکى‏اش همین آمدن اسرا بود. ما حدود پنجاه هزار اسیر پیش عراق داشتیم؛ پنجاه هزار. او هم یک خرده کمتر از این، در همین حدودها، اسیر دست ما داشت. منتها فرقش این بود که اسیرهائى که او پیش ما داشت، همه نظامى بودند، اسیرهائى که ما پیش او داشتیم، خیلى‏شان غیرنظامى بودند. توى همین بیابانها مردم را جمع کرده بودند، برده بودند. من وقتى که جنگ تمام شد، به نظرم رسید که پس گرفتن این اسیرها از صدام، احتمالاً سى سال طول میکشد؛ سى سال! چون تبادل اسرا را در جنگهاى معروف دیده بودیم دیگر. در جنگ بین‏الملل، جنگ ژاپن، بعد از گذشت بیست سى سال، هنوز یک طرف مدعى بود که ما چند تا اسیر پیش شما داریم؛ او میگفت نداریم؛ چک چونه، بنشین برخیز؛ تا بالاخره به یک نتیجه‏اى میرسیدند. باید صد تا کنفرانس گذاشته بشود، نشست و برخاست بشود، تا ثابت کنیم که بله، فلان تعداد اسیر هنوز باقى‏اند؛ آن هم قطره چکانى. صدام اینجورى بود دیگر؛ آدم بدقلق، بداخلاق، خبیث، موذى، هر وقت احساس قدرت کند، حتماً قدرت‏نمائى‏اى از خودش نشان بدهد؛ اینجور آدمى بود؛ صدام طبیعتش خیلى طبیعت پستِ دنى‏اى بود. آدمهاى پست و دنى هرجا احساس قدرت بکنند، آنچنان منتفخ میشوند که با آنها اصلاً نمیشود هیچ مبادله کرد؛ هیچ. آن وقتى که احساس ضعف میکنند، در مقابل یک قویترى قرار میگیرند، از مورچه خاکسارتر میشوند! دیدید دیگر؛ صدام به آمریکائى‏ها التماس میکرد. قبل از اینکه آمریکائى‏ها به عراق حمله کنند - این دفعه‏ى اخیر - التماس میکرد که بیائید با ما بسازید، همه‏مان علیه جمهورى اسلامى متحد بشویم. منتها شانسش نیامد دیگر که آمریکائى‏ها از او قبول کنند.

من میگفتم سى سال طول میکشد که اسرا آزاد بشوند. خداى متعال صحنه‏اى درست کرد و این احمق قضیه‏ى حمله‏اش به کویت پیش آمد، احساس کرد که اگر بخواهد با کویت بجنگد - البته جنگش با کویت به قصد تصرف کامل کویت بود - احتیاج دارد به اینکه از ایران خاطرش جمع باشد؛ این هم با بودن اسرا امکان‏پذیر نیست. اول نامه نوشت به رئیس جمهور وقت و به نحوى به بنده، چون از این طرف جواب درستى نگرفت، بنا کرد اسرا را خودش آزاد کردن، که دیگر آنهائى که یادشان است، یادشان هست. یکهو خبر شدیم که اسرا از مرز دارند مى‏آیند؛ همین طور پشت سر هم گروه گروه آمدند، تا تمام شد. این کار خدا بود، این نصرت الهى بود. و دیگر همین طور از این قضایا تا امروز.

شماها برادران و خواهران عزیزى هستید. هم آن کسانى که در حفاظت اینجا یا در تشکیلات ادارى اینجا مشغول خدمتند، هم خانواده‏هایشان؛ خانمهایشان، فرزندانشان؛ پسر و دخترشان. واقعاً دارید خدمت میکنید، جاى حساسى هم خدمت میکنید. اگر من بخواهم یک توصیه به شما بکنم، آن توصیه این خواهد بود که بصیرت خودتان را زیاد کنید؛ بصیرت. بلاهائى که بر ملتها وارد میشود، در بسیارى از موارد بر اثر بى‏بصیرتى است. خطاهائى که بعضى از افراد میکنند - مى‏بینید در جامعه‏ى خودمان هم گاهى بعضى از عامه‏ى مردم و بیشتر از نخبگان، خطاهائى میکنند. نخبگان که حالا انتظار هست که کمتر خطا کنند، گاهى خطاهایشان اگر کماً هم بیشتر نباشد، کیفاً بیشتر از خطاهاى عامه‏ى مردم است - بر اثر بى‏بصیرتى است؛ خیلى‏هایش، نمیگوئیم همه‏اش.

بصیرت خودتان را بالا ببرید، آگاهى خودتان را بالا ببرید. من مکرر این جمله‏ى امیرالمؤمنین را به نظرم در جنگ صفین در گفتارها بیان کردم که فرمود: «الا و لایحمل هذا العلم الّا اهل البصر و الصّبر».(3) میدانید، سختى پرچم امیرالمؤمنین از پرچم پیغمبر، از جهاتى بیشتر بود؛ چون در پرچم پیغمبر دشمن معلوم بود، دوست هم معلوم بود؛ در زیر پرچم امیرالمؤمنین دشمن و دوست آنچنان واضح نبودند. دشمن همان حرفهائى را میزد که دوست میزند؛ همان نماز جماعت را که تو اردوگاه امیرالمؤمنین میخواندند، تو اردوگاه طرف مقابل هم - در جنگ جمل و صفین و نهروان - میخواندند. حالا شما باشید، چه کار میکنید؟ به شما میگویند: آقا! این طرفِ مقابل، باطل است. شما میگوئید: اِ، با این نماز، با این عبادت! بعضى‏شان مثل خوارج که خیلى هم عبادتشان آب و رنگ داشت؛ خیلى. امیرالمؤمنین از تاریکى شب استفاده کرد و از اردوگاه خوارج عبور کرد، دید یکى دارد با صداى خوشى میخواند: «أمّن هو قانت ءاناء اللّیل»(4) - آیه‏ى قرآن را نصفه شب دارد میخواند؛ با صداى خیلى گرم و تکان دهنده‏اى - یک نفر کنار حضرت بود، گفت: یا امیرالمؤمنین! به به! خوش به حال این کسى که دارد این آیه را به این قشنگى میخواند. اى کاش من یک موئى در بدن او بودم؛ چون او به بهشت میرود؛ حتماً، یقیناً؛ من هم با برکت او به بهشت میروم. این گذشت، جنگ نهروان شروع شد. بعد که دشمنان کشته شدند و مغلوب شدند، امیرالمؤمنین آمد بالاسر کشته‏هاى دشمن، همین طور عبور میکرد و میگفت بعضى‏ها را که به رو افتاده بودند، بلندشان کنید؛ بلند میکردند، حضرت با اینها حرف میزد. آنها مرده بودند، اما میخواست اصحاب بشنوند. یکى را گفت بلند کنید، بلند کردند. به همان کسى که آن شب همراهش بود، حضرت فرمود: این شخص را میشناسى؟ گفت: نه. گفت: این همان کسى است که تو آرزو کردى یک مو از بدن او باشى، که آن شب داشت آن قرآن را با آن لحن سوزناک میخواند! اینجا در مقابل قرآن ناطق، امیرالمؤمنین (علیه افضل صلوات المصلّین) میایستد، شمشیر میکشد! چون بصیرت نیست؛ بصیرت نیست، نمیتواند اوضاع را بفهمد.

بنده بارها این جبهه‏هاى سیاسى و صحنه‏هاى سیاسى را مثال میزنم به جبهه‏ى جنگ. اگر شما تو جبهه‏ى جنگ نظامى، هندسه‏ى زمین در اختیارتان نباشد، احتمال خطاهاى بزرگ هست. براى همین هم هست که شناسائى میروند. یکى از کارهاى مهم در عمل نظامى، شناسائى است؛ شناسائى از نزدیک، که زمین را بروند ببینند: دشمن کجاست، چه جورى است، مواضعش چگونه است، عوارضش چگونه است، تا بفهمند چه کار باید بکنند. اگر کسى این شناسائى را نداشته باشد، میدان را نشناسد، دشمن را گم بکند، یک وقت مى‏بینید که دارد خمپاره‏اش را، توپخانه‏اش را آتش میکند به طرفى، که اتفاقاً این طرف، طرفِ دوست است، نه طرفِ دشمن. نمیداند دیگر. عرصه‏ى سیاسى عیناً همین جور است. اگر بصیرت نداشته باشید، دوست را نشناسید، دشمن را نشناسید، یک وقت مى‏بینید آتش توپخانه‏ى تبلیغات شما و گفت و شنود شما و عمل شما به طرف قسمتى است که آنجا دوستان مجتمعند، نه دشمنان. آدم دشمن را بشناسد؛ در شناخت دشمن خطا نکنیم. لذا بصیرت لازم است، تبیین لازم است.

یکى از کارهاى مهم نخبگان و خواص، تبیین است؛ حقائق را بدون تعصب روشن کنند؛ بدون حاکمیت تعلقات جناحى و گروهى و بر دل آن گوینده. اینها مضر است. جناح و اینها را باید کنار گذاشت، باید حقیقت را فهمید. در جنگ صفین یکى از کارهاى مهم جناب عمار یاسر تبیین حقیقت بود. چون آن جناح مقابل که جناح معاویه بود، تبلیغات گوناگونى داشتند. همینى که حالا امروز به آن جنگ روانى میگویند، این جزو اختراعات جدید نیست، شیوه‏هاش فرق کرده؛ این از اول بوده. خیلى هم ماهر بودند در این جنگ روانى؛ خیلى. آدم نگاه میکند کارهایشان را، مى‏بیند که در جنگ روانى ماهر بودند. تخریب ذهن هم آسانتر از تعمیر ذهن است. وقتى به شما چیزى بگویند، سوءظنى یک جا پیدا کنید، وارد شدن سوء ظن به ذهن آسان است، پاک کردنش از ذهن سخت است. لذا آنها شبهه‏افکنى میکردند، سوء ظن را وارد میکردند؛ کار آسانى بود. این کسى که از این طرف، خودش را موظف دانسته بود که در مقابل این جنگ روانى بایستد و مقاومت کند، جناب عمار یاسر بود، که در قضایاى جنگ صفین دارد که با اسب از این طرف جبهه، به آن طرف جبهه و صفوف خودى میرفت و همین طور این گروه‏هائى را که - به تعبیرِ امروز، گردانها یا تیپهاى جدا جداى از هم - بودند، به هر کدام میرسید، در مقابل آنها مى‏ایستاد و مبالغى براى آنها صحبت میکرد؛ حقائقى را براى آنها روشن میکرد و تأثیر میگذاشت. یک جا میدید اختلاف پیدا شده، یک عده‏اى دچار تردید شدند، بگو مگو توى آنها هست، خودش را بسرعت آنجا میرساند و برایشان حرف میزد، صحبت میکرد، تبیین میکرد؛ این گره‏ها را باز میکرد.

بنابراین، بصیرت مهم است. نقش نخبگان و خواص هم این است که این بصیرت را نه فقط در خودشان، در دیگران به وجود بیاورند. آدم گاهى مى‏بیند که متأسفانه بعضى از نخبگان خودشان هم دچار بى‏بصیرتى‏اند؛ نمیفهمند؛ اصلاً ملتفت نیستند. یک حرفى یکهو به نفع دشمن میپرانند؛ به نفع جبهه‏اى که همتش نابودى بناى جمهورى اسلامى است به نحوى. نخبه هم هستند، خواص هم هستند، آدمهاى بدى هم نیستند، نیت بدى هم ندارند؛ اما این است دیگر. بى‏بصیرتى است دیگر. این بى‏بصیرتى را بخصوص شما جوانها با خواندن آثار خوب، با تأمل، با گفتگو با انسانهاى مورد اعتماد و پخته، نه گفتگوى تقلیدى - که هر چه گفت، شما قبول کنید. نه، این را من نمیخواهم - از بین ببرید. کسانى هستند که میتوانند با استدلال، آدم را قانع کنند؛ ذهن انسان را قانع کنند. و حتّى حضرت ابى‏عبداللَّه‏الحسین (علیه‏السّلام) هم از این ابزار در شروع نهضت و در ادامه‏ى نهضت استفاده کرد. حالا چون ایام مربوط به امام حسین (علیه‏السّلام) است، این جمله را عرض کرده باشیم:

امام حسین را فقط به جنگِ روز عاشورا نباید شناخت؛ آن یک بخش از جهاد امام حسین است. به تبیین او، امر به معروف او، نهى از منکر او، توضیح مسائل گوناگون در همان منى‏ و عرفات، خطاب به علما، خطاب به نخبگان - حضرت بیانات عجیبى دارد که تو کتابها ثبت و ضبط است - بعد هم در راه به سمت کربلا، هم در خود عرصه‏ى کربلا و میدان کربلا، باید شناخت. در خود عرصه‏ى کربلا حضرت اهل تبیین بودند، میرفتند، صحبت میکردند. حالا میدان جنگ است، منتظرند خون هم را بریزند، اما از هر فرصتى این بزرگوار استفاده میکردند که بروند با آنها صحبت بکنند، بلکه بتوانند آنها را بیدار کنند. البته بعضى خواب بودند، بیدار شدند؛ بعضى خودشان را به خواب زده بودند و آخر هم بیدار نشدند. آنهائى که خودشان را به خواب میزنند، بیدار کردن آنها مشکل است، گاهى اوقات غیر ممکن است.
ان‏شاءاللَّه این عید سعید، این اعیاد سعید بر همه‏ى شما مبارک باشد و دل خوش، روح پرامید، وجودِ پر از سکینه و آرامش و اعتماد و تحرک در راه هدف، توفیقى باشد که خداى متعال به زن و مرد شما و پیر و جوان شما ان‏شاءاللَّه عنایت کند.
والسّلام علیکم و رحمه‌اللَّه و برکاته‏

فیلم و صوت بیانات رهبر انقلاب در دیدار کارکنان دفتر رهبری و سپاه حفاظت ولى امر


  

88/5/22
12:0 ع

وقتی بی‌بی‌سی هم طاقت نمی‌آورد
گرامی: چرا اول کروبی مستندات ارائه کند؟ بی‌بی‌سی: چون اتهام زده

اظهارات عجیب سخنگوی حزب مهدی کروبی در قبال اتهام‌زنی‌های موهن وی علیه جمهوری اسلامی، تعجب مجری شبکه انگلیسی فارسی را نیز به‌دنبال داشت.

به گزارش رجانیوز، اسماعیل گرامی مقدم در گفت‌وگو با تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی در واکنش به اظهارات رئیس مجلس و تکذیب قاطع ادعاهای کروبی مبنی بر تجاوز جنسی به بازداشت‌شدگان گفت درخصوص اینکه لاریجانی اعلام کرد تجاوز جنسی به زندانیان ادعا و خبری کذب است، ایشان باید مستنداتی ارائه کند.

اما مجری بی‌بی‌سی هم در قبال این اظهارنظر عجیب سخنگوی کروبی طاقت نیاورد و گفت: معمولاً آن کسی که اتهام می‌زند، باید ثابت کند. کروبی چه مستنداتی داشت که این ادعا را مطرح کرد؟

گرامی مقدم اما دوباره بر همان اظهارات قبلی خود اصرار کرد و افزود: نخیر، لاریجانی اول باید مستندات خود را اعلام کند، چون هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است. کروبی اعلام کرد هیئتی تشکیل شود و در این هیئت من (کروبی) حاضر هستم که یکی از اعضای بررسی این موضوع باشم و صادقانه وقوع جرم یا عدم وقوع جرم را به اطلاع مردم برسانم.

وی بدون پاسخ به سؤال مجری مبنی بر اینکه بالاخره مستنداتی دارد یا خیر، به مواضع 2 روز اخیر لاریجانی پرداخت و اضافه کرد: لاریجانی روز گذشته در سخنانی در مجلس خواهان بررسی این موضوع شد و حالا چگونه در عرض یک روز نظر وی تغییر کرد و هم اینک آن را تکذیب می کند. ایشان بفرمایند در یکی، دو روز گذشته چه اتفاقی افتاد که نظرش تغییر کرد.

سخنگوی کروبی در پایان گفت: اما درباره مستنداتی که کروبی باید ارائه دهد، خوب وقتی هیئتی تشکیل و بررسی موضوع در فضایی آرام و امن آغاز شود، وی نیز مستندات خود را ارائه می کند.

به‌نظر می‌رسد شکست کروبی در انتخابات علی‌رغم سرمایه‌گذاری‌های ده‌ها میلیاردی برای موفقیت وی، شخصیت او را دچار نوعی بحران کرده و این عدم تعادل در حال انتقال به نزدیکان وی نیز هست، به‌طوری که سخنگوی حزب کروبی، اثبات ادعای کروبی بر مبنای مستندات متقن را برخلاف اصول بیّن فقهی و حقوقی دارای تقدم نمی‌داند و معتقد است اول باید کسی که این ادعاهای ساختگی را رد کرده است، یعنی لاریجانی، اسناد خود را برای مورد آزار قرار نگرفتن زندانیان فاش کند.


  

88/5/17
11:36 ع

سایت دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گزارشی با عنوان "مراسم تنفیذ به روایتی دیگر" نوشت:

از ابتدا نیزمعلوم بود مراسم تنفیذ دهمین رئیس جمهور دارای نکات پر اهمیتی خواهد بود. همچنان که پیش از این مراسم، پیش بینی می شد حتی برای هر نکته حاشیه ای آن تحلیل های زیادی گذاشته شود و مشخص بود تحلیل محتوای حکم و بیانات "آقا" مهمترین بخش آغاز رسمی پرونده دولت دهم محسوب می شود. بحث های شروع شده در پایان جلسه درباره کلیدواژه های مطرح شده توسط "آقا" نشان دهنده درستی این پیش بینی ها بود.

حاضران و غایبان مراسم
در جلسه تنفیذ آنقدر چهره های روحانی و دانشگاهی، فرهنگی و هنری، سیاسی و ورزشی و لشگری و کشوری حضور داشتند که جای خالی چندانی برای غایبان نمانده بود. (البته آن ها که دعوت شده بودند و نه آن ها که معلوم نیست دعوت شده و یا دعوت نشده بودند ولی گفته بودند که نمی آیند.) از این میان نبود هاشمی رفسنجانی چندان غیرمنتظره نبود و البته غیرقابل توجیه بود. غیرمنتظره نبود همچنان که وی در عید سعید مبعث هم که جمعی از مسئولان و مردم با "آقا" دیدار داشتند غایب بود. دلخوری و ناراحتی هاشمی رفسنجانی و احمدی نژاد نسبت به یکدیگر اگر به گذشته خیلی دور برگردانده نشود در طول 4سال گذشته دولت نهم نمودهای عینی داشت.

محمود احمدی نژاد در بسیاری از جلسات مجمع تشخیص مصلحت شرکت نمی کرد و هاشمی رفسنجانی هم در بعضی از جلساتی که احمدی نژاد به نمایندگی از جمع سخن می گفت شرکت نمی کرد که یکی از مهمترین این جلسات، که در سال گذشته و قبل از انتخابات اخیر برگزار شد دیدار مهم هرساله کارگزاران نظام با آقا بود که هاشمی رفسنجانی در آن شرکت نکرد.....

اعتبار تمام تنفیذها تا جائیکه...
بعد از اتفاقات اخیر همه منتظر بودند ببینند در حکم چه میزان از آقای احمدی نژاد تعریف می شود. آیا اصولا تمجیدی صورت می گیرد، آیا وجه تعریفی آن همانند گذشته پررنگ است یا....

برای من که قبل از جلسه احکام پنج دوره تنفیذ روسای جمهور فعلی، سابق اسبق را مرور کرده بودم طبیعی بود که طبق روال احکام تنفیذ همه منتخبان، "آقا" واژه هایی مثبت درباره منتخب ملت به کار خواهند برد.
هرچند انتخاب واژه های تعریفی از هر رئیس جمهور نسبت به دوره قبل همان رییس جمهور و دیگر روسای جمهور جای بررسی و دقت نظر دارد.

اما فراز آخر حکم به گونه ای بود که در نگاه اول، در نزد برخی از حاضران، اثر واژه های مثبت به کاربرده شده در حکم را کمتر می کرد. چرا که در فراز آخر، تصریح شده بود "رای مردم و تنفیذ رهبری تا هنگامی است که آقای احمدی نژاد بر این صراط قویم(گفتمان انقلاب و...) پایدارباشند." دلیل این برداشت نیز پیش زمینه های ذهنی برخی مخاطبان بود. در حالیکه با مرور احکام تنفیذ قبلی، بازهم به روشنی روشن می شد که این فراز همواره و در تمام موارد به شکلی مشابه در دیگر حکم های تنفیذ روسای جمهور پیشین نیز بوده است و به نوعی شرط تنفیذ روسای جمهور می باشد.

احمدی نژاد شانه "آقا" را بوسید
بودند کسانی که چند روز پیش از مراسم تنفیذ با توجه به تجربه سوء استفاده رسانه های بیگانه از دست بوسی احمدی نژاد، معتقد بودند بهتر است او، این بار دست "آقا" را نبوسد. اما اتفاقات هفته اخیر باعث شد زمانی که آقای احمدی نژاد هنگام گرفتن حکم به بوسیدن شانه "آقا" بسنده کند، برخی زیرلب به شکلی انتقادی آنگونه که کناردستی شان بشنود به این موضوع اشاره کنند. یکی از فرزندان محمود احمدی نژاد نیز که در جلسه حضور داشت اما زاویه دید مناسبی نداشت از کناردستی اش پرسید: آیا دست رهبر را بوسید؟ و البته این مسئله در پایان جلسه نیز از حاشیه های برخی از گفتگوهای ایستاده و چند نفره بود. هر چند، خبرهای منتشره در برخی سایت ها بیانگر آن بود که ملاقات هفته گذشته رییس جمهور با آقا به دلیل سرماخوردگی احمدی نژاد انجام نشده بود در دست داشتن دستمال پارچه ای از ابتدا تا انتهای مراسم توسط احمدی نژاد و سرفه های گاه و بیگاه او به هنگام سخن گفتن، گواهی بر عدم بهبودی کامل وی در این جلسه محسوب می شد. در این چند روز، این مریضی به گونه ای بوده است که وی هنگام همکلامی اش با "آقا" سعی کرده است چند متری از ایشان فاصله بگیرد.

  

88/5/17
11:31 ع

وزارت خارجه بریتانیا در پی حضور حسین رسام ـ کارمند سفارت بریتانیا در تهران ـ در دومین جلسه محاکمه بازداشت شدگان اخیر، در واکنشی این اقدام را "توهین آمیز" خواند.

به گزارش خبرنگار "تابناک"، وزارت خارجه بریتانیا همزمان با برگزاری دومین جلسه دادگاه متهمان حوادث اخیر و پس از اعترافات حسین رسام که گفته است او "به دستور مقامات سفارت" اقدام به "ارتباط گیری با افراد و عناصر ذی نفوذ احزاب و گروه های سیاسی" در ایران کرده است، بیانیه ای منتشر کرد که حکایت از غافلگیری آنان از این موضوع داشت.

بنابر این گزارش، در این بیانیه آمده است: "اقدام ایران برای محاکمه آقای رسام به هیچ وجه قابل قبول نیست و این اقدام مستقیما ناقض تضمین هایی است که ما از مقام های ارشد ایرانی دریافت کرده بودیم."

البته این بیانیه هیچ اشاره ای به اینکه تضمین های یاد شده چگونه و از سوی چه مرجعی در ایران دریافت شده است نکرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: "ما این دادگاه ها و به اصطلاح اعترافات زندانیان را که از حقوق بنیادین بشری خود برخوردار نبوده اند محکوم می کنیم."

در همین حال بی بی سی نوشت: "حسین رسام تحلیلگر ارشد سفارت بریتانیا در تهران، یکی از 9 کارمند بومی سفارت بود که پس از اعلام نتایج دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که به اعتراض های گسترده منجر شد از سوی مقام های امنیتی بازداشت شد و به قید وثیقه آزاد گردید. اکنون به گفته دادستان، او به جاسوسی متهم شده است."

رسام در ادامه اعترافاتش گفته است: "گزارش هایی در تهران تهیه و برای وزارت خارجه انگلیس ارسال می شد که برخی از آنها تبدیل به سیاست و توسط شبکه بی‌بی‌سی اجرا می شد."

وی همچنین در گفته های خود اتهام مطرح شده از سوی معاون دادستان را در کیفرخواست، مبنی بر حضور برخی دیپلمات های بریتانیایی در تجمعات اعتراضی تایید کرد و گفت: "اعضاء سفارت بریتانیا تا دو روز قبل از انتخابات، برای تحقیق درباره گرایشات سیاسی مردم شهرهای مختلف و میزان مشارکت آنها به شهرهای مختلف ایران سفر می کردند."

در این دادگاه، نماینده دادستان با اشاره به ملاقات‌های متعدد رسام با فعالان سیاسی، قومی، نمایندگان احزاب، اقلیت‌های مذهبی، تشکل‌های غیر دولتی و نیز فعالان حوزه و دانشگاه گفت: "وی شخصا در روزهای 22، 25 و 28 خرداد ماه در اغتشاشات خیابانی حضور داشته و اخبار و اطلاعات این موضوع را پس از جمع آوری به وزارت خارجه انگلیس ارسال می‌کرده است."

رسام در بخشی از اعترافاتش در ارتباط با این بخش از کیفر خواست گفته: "سفارت بریتانیا در تهران، برای برقراری ارتباط با سازمان های غیر دولتی سالانه مبلغ 300 هزار پوند از طریق وزارت خارجه دریافت می کرد."

اما بر اساس اخبار منتشره از جلسه دادگاه، این کارمند ایرانی سفارت بریتانیا اشاره بیشتری به اینکه چه افراد یا موسساتی این کمک ها را دریافت کرده و یا اینکه این مبلغ چگونه به این منظور هزینه می شده نکرده است.

این گزارش می افزاید: بنابه گفته های نماینده مدعی العموم، حسین رسام به همراه توماس برن ـ دبیر دوم سفارت انگلیس ـ و شون مورفی ـ دبیر سفارت استرالیا ـ در ستاد میرحسین موسوی رفت و آمد داشته و با علی ماهر از مشاورین ستاد مرکزی انتخابات میر حسین موسوی نیز تعاملات مختلفی را داشته اند.

رسام در ارتباط با این بخش از اتهاماتش بیان داشته: "دیپلمات های بریتانیایی با ستاد نامزدهای مختلف انتخابات نیز تماس گرفته بودند." وی از حضور الکس ـ دبیر اول سیاسی سفارت انگلیس ـ در ستادهای انتخاباتی یاد کرد و گفت: "وی تحت عنوان توریست بدون محدودیت به شهرهای رشت و قم سفر کرد و به صورت یک فرد ناشناس به ستادهای آقای موسوی و احمدی نژاد سر زد. اما در تهران به ستاد آقای موسوی رفته و با مسئولان تبلیغاتی و مشاورین وی جلسه داشت."

در همین حال وزارت خارجه بریتانیا در بیانیه خود اعلام کرده که از طریق سفیر خود در تهران در تلاش است از موضع صریح مقام های ایرانی اطلاع حاصل کند و سپس درباره اینکه چگونه به تازه ترین توهین پاسخ دهد تصمیم گیری خواهد کرد.

گفتنی است لحن و محتوای بیانیه وزارت خارجه بریتانیا به خوبی نشان دهنده خشم آنها از این دادگاه و اعترافات کارمندشان در تهران است، به نظر می رسد بریتانیا در تحلیل های خود پیش بینی چنین موضوعی را نمی کرد زیرا در واکنش قبلی آنها به دادگاه اول نوعی احتیاط مشاهده می شود اما این اعترافات و احیانا اعترافات بعدی که مرتبط با سیاست ها و اقدامات آنها در ایران خواهد بود سبب بر افروخته شدن لندن و واکنشی این گونه تند شده است.

البته جا دارد وزارت خارجه کشورمان در خصوص ادعای آنها مبنی بر گرفتن تضمین از ایران در خصوص کارمندان بازداشت شده شان، برای رد ادعای مطرح شده و روشن شدن موضوع واکنش مناسب و قاطعی نشان دهد.
  
مشخصات مدیر وبلاگ
 
لوگوی وبلاگ
 

عناوین یادداشتهای وبلاگ
خبر مایه
بایگانی
 
لینک‌های روزانه
 
صفحه‌های دیگر
دسته بندی موضوعی
 
انتخابات88 ، سیاسی ، موسوی ، احمدی نژاد ، انتخابات ، ایران ، اسرائیل ، عکس ، ورزشی ، خاتمی ، رضایی ، ترکیه ، کروبی ، اوباما ، آمریکا ، فوتبال ، غزه ، طنز سیاسی ، طنز ، عکس ، ازدواج ، امارات ، خامنه ای ، امید ، انتخابات 88 ، انتخابات دهم ، آمریکا ، اعدام ، عرفه ، بوش ، فیلم ، فرانسه ، ماهواره ، میر حسین موسوی ، مقام معظم رهبری ، ناجا ، ناطق نوری ، نصرالله ، هرات ، وزارت خارجه ، وزیر رفاه ، ویدئو ، یالثارات ، مثل مادر ، مسکن ، مصباح ، مصر ، معجزه ، گزارش ، گلشیفته فراهانی ، لاریجانی ، لنگه کفش ، فرهنگ ، فرهنگی ، فلسطین ، قالیباف ، قرضاوی ، کاریکاتور ، کره شمالی ، بین الملل ، پرتو ، پل نیومن ، پوتین ، پیامک ، عشق ، عراق ، عربستان ، عکس برهنه ، غیرت ، فارس ، فاکس نیوز ، افغان ، البرادعی ، الجزیره ، اسلام ، اشیای عتیقه ، اصفهان ، اعتراض ، اجتماعی ، 22 بهمن ، sms ، آلمان ، استفتاء ، اردوغان ، انتخابات ریاست جمهوری ، انرژی هسته ای ، انصار ، انقلاب ، امام ، امر به معروف ، ایرانی ، ایرنا ، بن لادن ، خبرنگار ، دانشجو ، دانشگاه ، دوربین فیلمبرداری ، رادان ، رجبی ، تلویزیون ، تیم ملی ، جاسوس ، جشنواره فجر ، جنگ ، جوادی آملی ، جوان ، چهارشنبه سوری ، چین ، حائری ، حاج علی اکبری ، حجاریان ، حماس ، حمله نظامی ، رهبر ، رهبر معظم انقلاب ، رهبری ، روزنامه ، روسیه ، روی کین ، زنان ، سارکوزی ، سازمان ملل ، سازمان ملی جوانان ، سحر ، سریال ، سید حسن نصرالله ، سیگار ، شبکه ، شهید ، شیراز ، شیعه ، شکنجه ،
صفحات اختصاصی
 
لوگوی دوستان
 
دوستان
 
عاشق آسمونی عاشقان وبلاگ شخصی محمدعلی مقامی بتلیجه بندیر د نـیـــای جـــوانـی ... حبل المتین ... نمازخانه بوستان بهاره .::مرکز بهترین ها ::. بهترین آرزو هایم تقدیم تو باد. امُل PARANDEYE 3 PA تخریبچی انجمن تخصصی نرم افزارهای موبایل و اطلاعات کاربردی حمایت مردمی دکتر احمدی نژاد گل دختر کربلا همچنان جاریست کـــــلام نـــو شلمچه امام مهدی (عج) محفل یاران کلبه عشق کالبد شکافی جون مرغ تا ذهن آدمیزاد ! خبر روز .:: رویش عشق::. تکنولوژی کامپیوتر xXxرنـــــــــــگـــــــــارنـــــــــــــــگ xXx رنگارنگه سین جیم های اخلاقی .:: رمز موفقیت ::. تیشه های اشک ایحسب الانسان ان یترک سدی سیاست خط سوم پاک دیده آدمک ها آخوندها از مریخ نیامده اند!!! حسام سرا عشق الهی: نگاه به دین با عینک محبت، اخلاق، عرفان، وحدت مسلمین نه/ دی/ هشتاد و هشت ماه و مهر هرچه می خواهد دل تنگت بگو(مشاوره) خبر هفته سرایم بوانات نوشت گاه میم سین لبیک شاه علقمه متالورژی پر شکسته زورخانه باباعلی قافله شهداء ... تا ظهور... عشق سرخ امروز کدهای جاوا اسکریپت ( زازران )و فردا....... آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام دوزخیان زمین مذهبی سورتک زرقان پیامبر اعظم(صلی‏الله‏علیه‏وآله‏وسلم) - The Holy Propht -p.b.u.h ابن یاسین امام حسین (ع) .:: گاواره ::. تخیّلات خزان‌زده یک برگ بید ناگفته های آبجی کوچیکه عکس عــــشقـــــولـــــک رد پای . . . نورهدایت امیدزهرا فلورانس مهربون شب مهتابی شیعه مذهب برتر Shia is super relegion حــــــکـــــمـــــت آ بـــــــــــاد کشکول شمیم نگاهم برای تو بازمانده تنهای تنها حقیقت بهائیت مشکی رنگه عشقه عکس و شعر برای دوستداران هنر اگر علم در ثریا باشد مردانی از فارس به آن دست می یابند(پیامبرص) ولایت علیه السلام مشک عباس مسافری تاناکجا.مجله اینترنتی طنرناکجا آباد -نثرهای ادبی سیاوش شمیم حضور شهید سید محمد شریفی علوم قرآنی Quranic Sciences عصمت infallibility بصیرت حزب اللهی مدرنیته نقد مَلَس پوست کلف کسب درآمد از طریق اینترنت .: حرف دل :. هر چی که می خوای؟؟؟ اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار آر.پی.جی ‏زن وقایع تارنما سلطان عشق نسیمی از بهشت ... وبلاگ گروهی بصیرت موتور سنگین ... HONDA - SUZUKI ... موتور سنگین قدرت شیطان رویای معین سکوت بیگانه ، دختری در میان مردمان .... تفریح و سرگرمی ... وب سایت اختصاصی افسانه جومونگ کجایند مردان بی ادعا؟ تو میتونی !! دانلود سرگرمی عکس کلیپ آهنگ اس ام اس جک mp3 sms دنیای امروز ما صور اسرافیل بسم الله ارحم الرحیم دسته کلید پرشین رپ (((شفای زندگی))) از یک عباس خلوت تنهایی .: 20000000 :. السَلامُ عَلیکَ یا ابا عَبدِ الله الحُسَین (ع) اس ام اس عاشقانه « عـشقی » قالب های پارسی بلاگ وبلاگ ایران اسلام پرشین موزیک بهترینها برای شماست عاشقان پرسپولیس گفتمان مذهبی ++گوشی موبایل رایگان+ مرکز دانلود رایگان free Download بهترین نرم افزار و برنامها داستان و راه های توحید جویان بزرگ سئوالهای منتظر جواب ::::: نـو ر و ز ::::: بسم الله الرحمن الرحیم هانیبال اس ام اس سرکاری اس ام اس خنده دار و اس ام اس طنز viper حمایت از ایران او برای دم هر ثانیه ام رحمتی بود عظیم! جوکستان ، اس ام اس ، جوک ، لطیفه ، طنز ،jok+sms نفس عمیق روزگار غریبی است برادر . . . گل همیشه بهار تک ستاره حرفای خودمونی من قالب های پارسی بلاگ بهجان / behjan ازدواج موقت وچالش ها شمیم وصل معبر دلی که شکسته بود وبلاگ تخصصی ترفند کوثر چهاردیواری قلم رنجه خیلی دور _ خیلی نزدیک یه دانش آموز آوای حق تنها ترین تنها *** جزیره دانلود 2008 *** عشقولانه محمد پرسپولیسی فصل انتظار انصارالمهدی(عج) کشکول صادق آهستان فقط بالای 18+ بچه دانشجو ! EmroozNews.com Today's top news :: خبرهای برتر روز در امرو اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان شیراز ##پخش مستقیم حرم امام حسین ع## وب سایت شخصی مجتبی نیکنام ©©©©هاست ارزان و قدرتمند برای وبلاگ نویسان ©©©©©©© دکتر سید احمد رضا دستغیب .:: هیچ کس ::. دکتر سید احمد رضا دستغیب نوید شاهد زن مسلمان السلام علیک یا اباصالح المهدی پرواز به بی نهایت هر کی به هر جا رسید با دلش رسید گاه نوشتهایی درباره ی هیچ چیز و همه چیز نیازمندی ها بیا برگرد به خونه از هر دری... خاطرات کبوتران حرم عشق زلف یار منطقه‏ ممنوعه همشاگردی عقیدتی ، سیاسی پایگاه بسیج حضرت صاحب الزمان علیه السلام صیغه شب بیست و چهارم - ویژه حادثه بمب گذاری در شیراز ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه فاطمیه سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس ویژه نامه نمایشگاه کتاب ویژه نامه انفجار بمب شیراز سایت نخلستان ویژه نامه سفر مقام معظم رهبری به استان فارس نیمه خرداد به بعد مدیران فردا نخلستان ترور مردان خمینی ویژه نامه اعتکاف غزه gaza سوره حشر ویژه نامه محرم طنز سیاسی دیدگاه نوین دستگاه چاپ بنر دستگاه چاپ بنر

ترجمه از وردپرس به پارسی بلاگ توسط تیم پارسی بلاگ